حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۶ ورزشکار ما برای مدال طلا در پاراالمپیک خواهند جنگید/ به نحوه تمرین و کار سیامند رحمان نظارت نداریم!

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۱:۴۱:۲۷
کد خبر: ۹۱۰۶۴۵
۶ ورزشکار ما برای مدال طلا در پاراالمپیک خواهند جنگید/ به نحوه تمرین و کار سیامند رحمان نظارت نداریم!
سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران گفت: برنامه‌های سیامند رحمان با توجه به شرایط و تجریبات او کاملا خاص است و ما به نحوه تمرینی و کار او نظارت نداریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین توکلی، سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم ملی بیان کرد: هدف اصلی‌ ما المپیک است، یکی از گام‌های ما قبل از المپیک، 4 مسابقه‌ای بود که بچه‌ها باید پر می‌کردند که فقط یک مرحله از آن مانده است. اواخر فروردین در امارات آخرین مرحله کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو خواهد بود که در حال حاضر برای آن مسابقه آماده می‌شویم. ان‌شاءالله گام آخر را هم برداریم و به سلامت این مرحله عبور کنیم تا 4 مسابقه هم پر شود. برنامه‌ریزی اصلی‌‌ ما برای پارالمپیک توکیو است، زیرساخت‌های آن را داریم اما باید طی این 10 ماه آماده شویم. زمان کافی برای برطرف کردن یک سری مشکلات زیرساختی داریم، یعنی باید روی بدنسازی، ایرادهای تکنیکی و مصدومیت‌های جزئی کار کنیم، نزدیک به مسابقات نباید راجع به این چیزها فکر شود.

وی افزود: پس از مسابقات جهانی مدت کوتاهی بچه‌ها استراحت کردند و پس از آن سریعا اردوهای مقطعی را برگزار کردیم. حدود دو هفته‌ بچه‌ها در اردو هستند و نزدیک به 3 هفته به منزل می‌روند، اما زیر نظر هستند. و با برناه‌های جدید کار می‌کنند. در سنوات گذشته فقط 5 جلسه تمرین در هفته بعد از ظهرها داشتند و آن را مقداری تغییر دادیم. سعی کردیم ساعت خواب‌شان را تنظیم کنیم، الان تقریبا هفته‌ای 3 جلسه صبح‌ها را هم تمرین می‌‌کنیم و این موضوع باعث می‌شود خواب و سیستم بدنی بچه‌ها تنظیم شود و از آن حالت خستگی مفرط برای تمرین بعدازظهر خارج شوند.

توکلی اظهار داشت: برنامه‌های سیامند رحمان با توجه به شرایط و تجریبات او کاملا خاص است، باتوجه به شرایط فیزیکی‌اش کم‌تر می‌تواند در اردوها حاضر باشد و به همین نسبت ما نظارت کم‌تری به او داریم. رحمان در این سال‌ها نشان داده که به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای کارش را بلد است و زندگی حرفه‌ای دارد. در مسابقات جهانی قزاقزستان سیامند رحمان هم آمد و با زدن وزنه‌های نرمال به مدال طلا رسید. او کمی مصدومیت‌ جزئی داشت، به دلیل عمل لوزه‌ای آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کرد و رکوردش خیلی چشم‌گیر نبود اما حدود 40 کیلو با دیگران اختلاف داشت.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری ادامه داد: ما خیلی به نحوه تمرینی و کار سیامند رحمان نظارت کافی نداریم و بیشتر از این جهت که آدم باتجربه‌ و پخته‌‌ای است و از فضاهای حرفه‌ای دور نیست روی او حساب کردیم. امیدواریم بیشتر به ما افتخار بدهد و در مقاطعی که واقعا فرصت هست در اردوهای تیم ملی کنار ما باشد، فکر  می‌کنم شرایط خوبی خواهد بود.

وی در پایان گفت: تمام ورزشکارانی که به بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو اعزام می‌شوند، همه بدون استثنا شانس مدال هستند و 4 تا از آن‌ها حتما برای طلا خواهند جنگید. من فکر می‌کنم بتوانیم تعداد مدال‌هایمان را افزایش دهیم اما کلا با قول دادن و وعده‌های این شکلی موافق نیستم. در رقابت‌های قزاقستان باید 4 طلا می‌گرفتیم اما 3 مدال شد، با این‌که نتیجه خیلی عالی بود و تیم قهرمان شد اما آنقدر انتظار از تیم ما بالا رفته و خودمان هم این توقع را ایجاد کردیم. بیشتر بچه‌های برای مدال طلا در المپیک خواهند جنگید و دوست داریم هر 6 نفر روی سکو باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز