جام جهانی والیبال ۲۰۱۹؛

سامورایی‌ها پیروز جدال با تیم ملی ایران

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۳۲:۲۸
کد خبر: ۹۱۱۲۳۵
سامورایی‌ها پیروز جدال با تیم ملی ایران
مصاف تیم‌های ژاپن و ایران در چارچوب مسابقات جام جهانی والیبال، با شکست سه بر یک تیم ایران به پایان رسید

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عصرامروز مصاف تیم‌های ژاپن و ایران در چارچوب مسابقات جام جهانی والیبال، با شکست سه بر یک تیم ایران به پایان رسید. تیم ایران در این بازی نمایش خوبی نداشت و در نهایت مغلوب این رقابت‌ها شد.

ست اول:

تیم ایران با ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، مسعود غلامی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد. تیم ژاپن بازی را با کمک هواداران پر شورش خوب آغاز کرد و چهار بر صفر پیش افتاد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. بعد از این وقفه، سعید معروف با یک جای خالی هوشمندانه اولین امتیاز را برای ایران کسب کرد. در ادامه اشتباه ایشیکاوا باعث شد ایران به امتیاز دو برسد. در ادامه در حالی که ژاپن به امتیاز ۶ رسیده بود، دفاع خوب مجرد باعث شد تا ایران به عدد ۴ برسد ولی توپ گیری خوب ژاپن با چاشنی اشتباهات تیم ایران باعث شد تا آن‌ها ۸ بر ۴ پیش بیفتند و دو تیم برای استراحت، زمین بازی را ترک کردند. بعد از وقت‌های استراحت، در یک رالی ژاپن به امتیاز ۹ رسید ولی فیاضی با یک اسپک، امتیاز ۵ را برای ایران به دست آورد. در ادامه این ست اختلاف امتیازی دو تیم حفظ شد و اشتباهات تیم ایران در حمله و دفاع باعث شد تا ژاپن ۱۶ به ۱۱ از ایران پیش بیفتد و دو تیم برای وقت استراحت فنی دوم، زمین مسابقه را ترک کنند. بعد از وقت‌های استراحت فنی دوم، ژاپن توسط ایشیکاوا روی یک سرویس به امتیاز ۱۷ رسید و اشتباه بازیکنان ایران در دریافت، فرصت حمله خوبی را برای ژاپن ایجاد کرد تا این تیم به امتیاز ۱۸ برسد و حساب کار ۱۸ به ۱۱ شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت دهد. بعد از این استراحت کوتاه، حمله سرعتی تیم ایران با اسپک مجرد همراه شد تا ایران به امتیاز ۱۲ برسد ولی سرویس فیاضی به تور برخورد کرد تا ژاپن نوزده امتیازی شود و سپس معروف امتیاز ۱۳ را با یک جای خالی خوب به دست آورد ولی روند امتیاز گیری تیم ایران، ادامه دار نبود و ژاپن موفق شد اختلافش را بیشتر کند و بیرون زدن سرویس توسط بازیکنان ایران و بهم ریختگی در دریافت توپ و حمله باعث شد تا این ست ۲۵ به ۱۶ به سود ژاپن پایان یابد.

ست دوم:

اولین امتیاز را تیم ایران در این ست روی سرویس تیم ژاپن که به اوت رفت به دست آورد ولی جای خالی ژاپنی‌ها کار را به تساوی کشاند. بازی در ادامه نزدیک و پایاپای دنبال شد و ایران با ضربه یلی ۴ بر ۳ از ژاپن پیش افتاد. با این‌حال تیم ژاپن خیلی سریع به بازی برگشت و با دفاع خوب و سرویس نیشیدا ۵ بر ۴ پیش افتاد. عملکرد خوب ژاپنی‌ها در ادامه باعث شد تا آن‌ها ۸ بر ۵ پیش بیافتند. بعد از وقت‌های استراحت تیم ایران اختلاف را کمتر کرد و فیاضی با یک دفاع خوب امتیاز هفتم را برای کسب کرد ولی ژاپنی‌ها در ادامه با سرویس خوب و حملات پر قدرت موفق شدند تا ۱۱ به ۷ پیش بیفتند. در ادامه مجرد با یک کار سرعتی امتیاز ۹ را بدست آورد و سپس یلی دردیک رالی، روی پاس معروف اختلاف را دو امتیاز کرد و بازی ۱۲ به ۱۰ به سود ژاپن شد. بعد از این اتفاق، مربی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد و بعد از آن دو اشتباه از یلی و مجرد در حمله باعث شد تا ژاپن ۱۵ به ۱۰ پیش بیفتد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. در ادامه فیاضی امتیاز یازده را به دست آورد ولی روند خوب ایران ادامه نیافت و ژاپن ۱۶ به ۱۲ به عنوان برنده زمین بازی را برای وقت استراحت فنی دوم، ترک کرد. بعد از وقت‌های استراحت تیم ژاپن بهتر کار کرد و نیشیدا تیمش را با یک سرویس به امتیاز ۱۸ رساند و بعد از آن غلامی بعد از یک رالی با دفاع خوب توانست ایران را به عدد ۱۴ برساند. در ادامه اسفندیار با گرفتن یک امتیاز سرویس باعث شد تا بازی ۱۹ به ۱۶ به سود ژاپن شود و ژاپنی‌ها بعد از این امتیاز درخواست وقت استراحت کردند. در ادامه این ست عملکرد خوب بازیکنان ایران در دفاع روی توپ و حمله اختلاف را کمتر کرد و یلی اختلاف را به حداقل رساند تا بازی ۲۱ به ۲۰ به سود ژاپن شود. بعد از اینکه ژاپن به امتیاز ۲۲ رسید، فیاضی توانست با یک اسپک ایران را به عدد ۲۱ برساند. این روند پایاپای ادامه داشت تا اینکه دفاع خوب معروف باعث شد تا بازی در عدد ۲۳ مساوی شود. بعد از رسیدن ژاپن به عدد ۲۴، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد و بعد از آن دفاع عالی اسفندیار بازی را در عدد ۲۴ به تساوی کشاند. این روند پایاپای ادامه دار بود و دو تیم در امتیاز ۲۵ و ۲۶ برابر بودند که دفاع مجرد باعث شد ایران به امتیاز ۲۷ برسد و در نهایت اسپک تیم ژاپن راهی اوت شد تا ایران این ست را ۲۸ به ۲۶ به سود خود کند.

ست سوم:

دو تیم ست سوم را پایاپای آغاز کردند و پوریا یلی موفق شد دو امتیاز برای تیم ایران کسب کند تا دو تیم در امتیاز 2 برابر شوند. در حالیکه ژاپن به امتیاز 4 رسیده بود، فیاضی امتیاز سوم را برای ایران کسب کرد. عملکرد خوب ژاپن در حمله اختلاف دو تیم را بیشتر کرد و امتیاز هشتم نیز با سرویس خوب نیشیدا که بهترین سرویس زن مسابقات است، به دست آمد تا ژاپنی ها اختلاف امتیازی ایجاد کنند. برتری ژاپنی ها در این ست ادامه پیدا کرد و ژاپن در حالی به امتیاز یازده رسید که ایران 6 امتیاز کسب کرده بود؛ ایگور کولاکوویچ در شرایطی که اختلاف دو تیم به 6 رسید درخواست وقت استراحت کرد اما با این حال عملکرد خوب نیشیدا در حمله باعث شد تا اختلاف دو تیم بیشتر شود و این بازیکن با روز خوب خود عملکردی مهار نشدنی داشت. سرعتی زن های تیم ژاپن نیز عملکرد خوبی داشتند و اختلاف امتیازی را به 7 رساندند. وقت استراحت فنی دوم در شرایطی فرا رسید که ژاپنی ها 16 و ایران تنها 8 امتیاز کسب کرده بودند. امتیاز مستقیم سرویس از ایشکاوا تیم ژاپن را به امتیاز 18 رساند تا اختلاف امتیازی به 10 برسد. در نهایت این ست با دفاع خوب روی تور تیم ژاپن با نتیجه 25 بر 13 به سود ژاپن به پایان رسید تا در ست شماری میزبان دو بر یک پیش بیفتد.

ست چهارم:

ست چهارم برای ایران بهتر از ست قبل آغاز شد و دو تیم رقابت نزدیکی داشتند اما وقت استراحت فنی اول در شرایطی فرا رسید که با اشتباهات فردی تیم ما، ژاپن 8 و ایران 6 امتیاز داشت. تیم ایران در ادامه سعی کرد فاصله را کاهش دهد و امتیازات یازده را مسعود غلامی با یک دفاع عالی کسب کرد و در امتیاز بعدی عبادی پور با یک دفاع خوب توانست بازی را در امتیاز 12 به تساوی بکشاند. بازی بعد از این امتیاز پایاپای تا امتیاز 14 پیش رفت اما دو تیم امتیاز بعدی به تیم ژاپن رسید تا 16بر 14 وقت استراحت فنی دوم نیز به سود تیم ژاپن فرا برسد. اسفندیار امتیاز 16 را برای ایران به دست آورد تا اختلاف به یک امتیاز برسد اما در ادامه باز هم ژاپنی ها توانستند با استفاده از توپ های برگشتی و با تکیه بر سرویس های خوب خود دوباره اختلاف امتیازی ایجاد کردند و 4 امتیاز از تیم ایران پیش افتادند. در این امتیازات بود که کولاکوویچ شفیعی و کریمی را به ترکیب تیم ملی فرستاد. میزبان در امتیازات پایانی با مدیریت مسابقه توانست برتری خود را حفظ کند و 3 امتیاز از تیم ایران در امتیاز 23 پیش بود تا در آستانه کسب برد قرار بگیرد؛ اتفاقی که باعث شد سرمربی تیم ملی درخواست وقت استراحت بدهد اما این موضوع نیز کمکی به تیم ایران نکرد و ایشیدا توانست امتیاز مهم 24 را برای ژاپن کسب کند تا ژاپنی ها در آستانه کسب پیروزی قرار بگیرند. در نهایت امتیاز 25 نیز خیلی سریع به تیم ژاپن رسید تا به این ترتیب با نتیجه 3 بر یک برابر ایران به پیروزی برسند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز