محمود افشاردوست در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ژاپن از هرلحاظ برتر از شاگردان کولاکوویچ بود/ اگر برنامه‌ریزی مناسب بود می‌توانستیم روی سکو برویم/ یک اشتباه فرصت المپیکی شدن را از ما می‌گیرد

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۵:۱۴:۰۲
کد خبر: ۹۱۱۲۷۲
ژاپن از هرلحاظ برتر از شاگردان کولاکوویچ بود/ اگر برنامه‌ریزی مناسب بود می‌توانستیم روی سکو برویم/ یک اشتباه فرصت المپیکی شدن را از ما می‌گیرد
کارشناس والیبال گفت: توان فنی تیم ایران بسیار بالاست اما متاسفانه در این رویداد نتوانستند بازی‌های زیبایی را از خود به نمایش بگذارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود افشاردوست، کارشناس والیبال، درباره باخت تیم‌ ملی ایران مقابل ژاپن در رقابت‌های جام جهانی 2019 چین در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: در دو ست خوب بودیم و در دو ست شرایط خیلی خوبی نداشتیم. ست‌های اول و سوم چنگی به دل نزد از فرصت‌ها به خوبی استفاده نشد. در این دو ست هم در دفاع هم در سرویس و حتی حمله عملکرد خیلی خوبی نداشتیم ولی در ست‌های دوم و چهارم شرایط‌مان کمی بهتر بود و به نظرم روی دفاع روی تور خیلی عملکرد خیلی خوبی داشتند و در ست چهارم با وجود تلاش‌هایی که کردند اما نتیجه را به ژاپن واگذار کردند. به نظرم ژاپن از هر جهت در این دیدار خوب بازی کرد.

او ادامه داد: توان فنی ایران بسیار بالاست اما متاسفانه در این رویداد نتوانستند بازی‌های زیبایی را از خود به نمایش بگذارند. فکر می‌کنم اگر یک فدراسیون با ثبات داشتیم که برنامه‌ریزی مناسبی برای این حجم از بازی‌ها در طول 6 ماه نخست سال انجام می‌داد ما حتی شانس سکو هم داشتیم. ولی در این مسابقات دیدیم که به راحتی مقابل چه تیم هایی نتیجه را واگذار کردیم.

دبیر سابق فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا با این روند می‌توان به کسب سهمیه امیدوار بود یا خیر؟ گفت: بله صددرصد چون توان فنی بچه‌های ما در مقایسه با تیم‌های آسیایی بالاست اما  این به تنهایی کافی نیست قطعا رقبای سنتی ما مانند چین، کره و استرالیا بیکار نخواهند نشست، لیگ آنها نیز به زودی شروع می‌شود و در کنار تمرینات تیم‌ملی بازیکنانشان در لیگ خودشان را آماده نگه می‌دارند بنابراین قطعا برای این مسابقات که بسیار با اهمیت است باید از الان برنامه داشت چرا که با یک اشتباه فرصت المپیکی شدن را از دست خواهیم داد.

افشاردوست افزود: بازی‌های لیگ صددرصد به آماده‌سازی بازیکنان کمک می‌کند اما متاسفانه این روزها خبرهای خوشی از وضعیت لیگ کشورمان به گوش نمی‌رسد. در این رابطه به نظرم هم فدراسیون و هم باشگاه‌ها موظف هستند به قوانین احترام گذاشته و به آن عمل کنند. باشگاه‌ها بازوهای فدراسیون هستند و بهتر است در سالی که رقابت‌های مهمی مانند انتخابی المپیک و مسابقات المپیک را در پیش داریم همه از باشگاه گرفته تا فدراسیون و حتی مطبوعات با همدلی کمک کنیم تا والیبال ایران بتواند برای دومین سال متوالی حضور در المپیک را تجربه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز