مازیار میرعظیمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

لژیونرها برای مسابقات انتخابی پارالمپیک در اختیار تیم ملی هستند/ در در توکیو حرف‌های زیادی برای گفتن داریم

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۰:۲۶:۰۲
کد خبر: ۹۱۱۶۹۹
لژیونرها برای مسابقات انتخابی پارالمپیک در اختیار تیم ملی هستند/ در در توکیو حرف‌های زیادی برای گفتن داریم
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان گفت: لژیونرهای ایرانی برای مسابقات انتخابی پارالمپیک و قهرمانی آسیا در اختیار تیم ملی خواهند بود و الان در حال مکاتبه با باشگاه‌های آ‌ن‌ها هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مازیار میرعظیمی، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم ملی بیان کرد: در حال حاضر تیم برای مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه که آذرماه در تایلند برگزار خواهد شد، آماده می‌شوند. این رقابت‌ها انتخابی بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو خواهد بود. این اردو پنجمین مرحله اردو آمادگی تیم ملی از ابتدای سال جاری است.

وی افزود: خداراشکر بچه‌ها وضعیت بسیار خوبی دارند، باتوجه به این که امسال به لطف هماهنگی فدراسیون، دو دیدار دوستانه داشتیم، سطح آمادگی بچه‌ها ارتقا پیدا کرد. در بازی دومی که به میزبانی ژاپن انجام شد و سطح کیفی بسیار بالایی داشت، تیم ایران به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. بر همین  اساس تیم از نظر روحی و روانی نیز آمادگی بسیار بالایی دارد.

میرعظیمی اظهار داشت: در بسکتبال با ویلچر تعداد زیادی ورزشکار لژیونر داریم که در باشگاه‌های خارجی مشغول به بازی هستند. به همین دلیل در این مرحله از اردو فقط از بازیکنان داخلی دعوت کردیم چون در چند پست نسبت به تورنمنت قبلی احتمال تعویض داریم. تعدادی بازیکن جوان و بازیکنانی که فکر می‌کنیم در کلاس‌های مختلف به کار ما می‌آیند را به اردو فراخواندیم تا اگر خدا بخواهند تغییرات لازم را در تیم اعمال کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایران ادامه داد: صددرصد لژیونرهای ایرانی برای مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا در اختیار تیم ملی خواهند بود، الان در حال مکاتبه با باشگاه‌های آ‌ن‌ها هستیم تا ببینیم چند روز پیش از آغاز رقابت‌ها می‌توانیم آن‌ها را در اختیار داشته باشیم تا برنامه‌های اردویی و تمرینی خود را  با حضور تمام نفرات و پتانسیل کامل برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: پیش از پارالمپیک 2020 توکیو، مسابقات انتخابی را در پیش داریم، در حال حاضر به چیزی جز قهرمانی در این رقابت‌ها فکر نمی‌کنیم چون اگر جز این باشد در واقع حق مطلب را ادا نکردیم. چیزی که در توان بازیکنان تیم ملی می‌بینم، افتخارآفرینی در این تورنمنت است. ان‌شاءالله با تمام قدرت در این رویداد حاضر شویم و با کسب مقام قهرمانی راهی پارالمپیک 2020 توکیو شویم.

میرعظیمی در پایان گفت: فکر می‌کنم تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با این پتانسیلی که از حیث بازیکن و شایستگی که دارد، در پارالپیک 2020 قطعا حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت، اگر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی نیفتد و تیم‌ها با تمام پتانسل خود در بازی‌ها حاضر شوند، قطعا یکی از تیم‌هایی هستیم که شانس رفتن روی سکو را داریم و برای این مهم تلاش بی‌وقفه‌ای می‌کنیم. باوجود تمام مشکلات فدراسیون و انجمن در برگزاری اردوها و اعزام به مسابقات تلاش زیادی کردند، مخصوصا در رقابت میتسوبیشی ژاپن که کم از مسابقات رسمی پارالمپیک نداشت. امیدوارم این روند تا مسابقات قهرمانی آسیا به همین شکل پیش رود و مقامی درخور نام ایران کسب کنیم.

نظر شما
پرونده ویژه