سیامک ایلخانی‌زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اردوهای آمادگی تیم ملی باید هرچه زودتر آغاز شود/ برای ارتقا سطح علمی چوگان به استفاده از مربی خارجی نیاز داریم

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۹:۲۰:۳۰
کد خبر: ۹۱۱۷۴۴
اردوهای آمادگی تیم ملی باید هرچه زودتر آغاز شود/ برای ارتقا سطح علمی چوگان به استفاده از مربی خارجی نیاز داریم
عضو سابق تیم ملی چوگان ایران گفت: مربیان ما نسبت به گذشته قوی‌تر شدند اما برای ارتقا سطح علمی آن‌ها باید از مربیان خارجی استفاده کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سیامک ایلخانی‌زاده، عضو سابق تیم ملی چوگان ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص رقابت‌های جام ارتش بیان کرد: این دوره از مسابقات در رده دو هندیکپ برگزار شد اما با این وجود سطح خوب و بالایی داشت. ما مربیان خوبی در کشور داریم اما هنوز هم نیاز است که یک سری مربی خارجی برای هدایت تیم‌ها به ایران بیاوریم، مربیان ما نسبت به گذشته قوی‌تر شدند اما برای ارتقا سطح علمی باید از مربیان خارجی استفاده کنیم. از کشورهایی مانند آرژانتین، استرالیا، انگلیس و ... می‌توانیم نفراتی را برای تعلیم مربیان داخلی به کشور بیاوریم.

وی افزود: تعداد چوگان‌بازان در کشورهای مختلف دنیا کلا زیاد نیست، مثلا کشور برزیل که چهار بار قهرمان مسابقات جهانی شده است، کلا 500 بازیکن چوگان دارد یا کشور آمریکا که بیشترین تعداد چوگان‌بازان را دارا است، 4000 در این رشته بازی می‌کنند.

ایلخانی‌زاده اظهار داشت: رشته چوگان محدود است، امکانات زیادی می‌خواهد و هزینه‌های زیادی دارد، به همین دلیل در هیچ جای دنیا ورزش پرطرفدار و فراگیری نیست، البته به غیر از آرژانتین که یک مورد خاص است و در رشته چوگان به صورت جدی فعالیت دارد.

عضو سابق تیم ملی چوگان ایران در پایان گفت: چوگان در ایران هم نسبتا رشد بسیار خوبی داشته است و اکثر باشگاهای ما در محدوده شهری قرار دارند و به همین دلیل هر کسی که بخواهد و علاقمند به این رشته باشد، می‌تواند با مراجعه به این باشگاه‌ها در چوگان فعالیت کند. خداراشکر تیم ملی ایران آینده روشنی دارد اما باید هرچه زودتر اردوهای آمادگی آغاز شود و مربی بگیرند. در این چند ماه باید وضعیت اسب‌های باشگاه‌ها نیز بهتر شود.

نظر شما