محمدرضا خیرخواه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رکورد کهنی با نفر اول المپیک فقط سه‌دهم فاصله داشت/ کیخا نتوانست عملکرد همیشگی خود را در داشته باشد

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۰:۳۸:۴۸
کد خبر: ۹۱۲۱۸۸
رکورد کهنی با نفر اول المپیک فقط سه‌دهم فاصله داشت/ کیخا نتوانست عملکرد همیشگی خود را در داشته باشد
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: کهنی اولین ژیمناست ایرانی است که با نفر اول المپیک فقط سه دهم فاصله دارد اما کیخا تمرکز خود را از دست داد و نتوانست عملکرد همیشگی خود را داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان بیان کرد: در حقیقت این مسابقات بزرگ‌ترین رویداد ورزشی ژیمناستیک بود، به واسطه این‌که هم قهرمانی جهان است و هم در این دوره سهمیه المپیک 2020 توکیو نیز توزیع می‌شد. متأسفانه سعیدرضا کیخا، ژیمناست ارزنده کشورمان، به دلیل این که پیش از شروع رقابت حدود 6 دقیقه او را سر سکو نگهداشتند، مقداری تمرکز خود را از دست داد و نتوانست عملکرد همیشگی خود را داشته باشد اما احمد کهنی خیلی خوب کار کرد و مربیان کشورهای دیگر برای عملکرد مطلوب کهنی به بچه‌های ما تبریک می‌گفتند.

وی افزود: کهنی اولین ژیمناست ایرانی است که با نفر اول المپیک فقط سه دهم فاصله دارد و تا به حال این افتاق  نیفتاده بود. در این 60 سال اخیر تا به حال کسی را نداشتیم که در مسابقات قهرمانی جهان رزرو فینال شود. این برای اولین بار است که یک جوان 22 ساله رزرو سوم فینال جهانی شد و من فکر می‌کنم واقعا نتیجه عالی کسب کرد.

خیرخواه اظهار داشت: در همین مسابقات خیلی از قهرمانان دنیا از وسیله افتادند، این اتفاقی است که برای هر قهرمانی در رشته ژیمناستیک پیش می‌آید. چون این رشته ورزشی است که جای جبران ندارد، اگر یک خطای کوچک رخ دهد دیگر نمی‌‌توان آن را جبران کند. متاسفانه در این رقابت‌ها هم کیخا تمرکز خود را از دست داد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران عنوان کرد: اگر آمارها را  نگاه کنیم، اختلاف امتیاز کهنی با نفر دوم و سوم فقط دو دهم است، یعنی تا به حال در تاریخ ایران همچین اتفاقی طی مسابقات جهانی و سهمیه المپیک پیش نیامده است. در کل عملکر ورزشکاران ما خوب بود و برای کسب سهمیه المپیک بیشتر به آن‌ها امیدوار شدیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در 4 مسابقه دیگر که پیش رو داریم، ژیمناست‌های ما آن‌جا راحت‌تر می‌توانند  کار کنند، چون یک سری از نفرات خوب سهمیه خود را کسب کردند و از دور رقابت خارج شدند. کاپ جهانی آلمان، قطر و آذربایجان را در پیش داریم و ان‌شاءالله بچه‌ها بتوانند نتایج بهتری در این رویدادها کسب کنند.

خیرخواه در پایان گفت: اگر تاریخ ژیمناستیک ایران را ورق بزنید، ببینید تیم ملی ایران حدود 4 بار در این مسابقات که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، شرکت کرده اما تا به حال اختلاف امتیاز ما کم‌تر از پنجاهم صدم نشده بود. این اولین بار است یک ژیمناست به نفرات اول دنیا نزدیک می‌شود. کهنی جوان است و اولین بار بود که در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا می‌کند، ان‌شاءالله در اردوها  خوب کار کند تا شاهد درخشش بیشتر او باشیم.

نظر شما
پرونده ویژه