امیر ساعد وکیلی:

بی‌احترامی بحرینی‌ها باید از مجامع بین‌المللی پیگیری شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۳:۵۰:۵۴
کد خبر: ۹۱۲۷۲۱
بی‌احترامی بحرینی‌ها باید از مجامع بین‌المللی پیگیری شود
حقوقدان ورزشی تاکید کرد که بی احترامی تماشاگران و بازیکنان تیم ملی باید از طریق مجامع بین المللی پیگیری شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، امیر ساعدوکیلی حقوقدان ورزشی اظهار داشت: آنچه مسلم است سرود ملی و پرچم دو نماد ملی و اعتبار بین نطام های سیاسی هستند که هرگونه توهین به آنها، اهانت به حاکمیت کشور است.

او آنچه که در ورزشگاه منامه در بحرین به وجود آمده را نقض اشکار ارزش های عالی حاکم بر نهضت المپیک عنوان کرد و خواستار پیگیری حقوقی در این ارتباط  شد.

این حقوقدان کشورمان توضیح داد: در شرایط کنونی با دو وضعیت مواجه هستیم، نخست اینکه تماشاچیان در حین پخش سرود ملی رفتاری توهین آمیز  داشتند. با این پیش فکر که این مساله از طرف دولت هدایت شده نبوده، مقامات آن کشور متعهد بر کنترل حاضران در استادیوم بودند و اگر این کار را نتوانستند انجام بدهند می بایست با خاطیان برخورد قانونی می کردند. ‌

وی گفت: فرض دوم درمورد نوع رفتار ورزشکاران بحرینی در حین پخش سرود ملی ایران بوده است، در این صورت به طور قطع کاری خلاف مقررات فیفا و چارچوب ارزش های عالی حاکم بر نهضت المپیک اتفاق افتاده است. بر اساس این چارچوب هرگونه توهین به نمادهای سیاسی دینی، مذهبی و رفتار نژادپرستانه، ناپسند و کاملا امری خلاف مطابق قوانین بین المللی ورزش صورت  گرفته است.

امیر ساعد وکیلی تاکید کرد که در هر دو صورت فدراسیون فوتبال با تهیه شکایت نامه ای در این خصوص به کمیسیون انظباطی فیفا، می تواند  مساله را مطرح کند و اگر به هر دلیلی اقدامی صورت نگرفت، فدراسیون فوتبال ایران، در دادگاه داوری طرح شکایت کرده و به نوعی اقدام نادرست تماشاگران را پیگیری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز