تلاش می‌کنیم که کلین‌شیت داشته باشیم؛

استراماچونی: فجرسپاسی من را سورپرایز کرد/ به فکر پیشرفت استقلال هستم

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۴:۲۷:۰۶
کد خبر: ۹۱۲۷۴۷
استراماچونی: فجرسپاسی من را سورپرایز کرد/ به فکر پیشرفت استقلال هستم
سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: سعی می‌کنیم مشکلات و اشتباهاتی را که در نقل و انتقالات داشته‌ایم را جبران کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی تیمش و فجرسپاسی در چارچوب رقابت‌های جام حذفی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مشروح صحبت‌های او را در زیر می خوانید:

صحبت اولیه؟

فکر می‌کنم این که باشگاه استقلال مجوز حرفه‌ای را گرفته برای کل ایران خیلی خبر خوبی است. این نشان می دهد که باشگاه با تلاش‌های بسیار زیاد توانست مجوز مربوطه را بگیرد و این به این معنی است که باشگاه را چک کرده‌اند و متوجه شده‌اند که باشگاه در شرایط خوبی است و همه از این موضوع خوشحال هستند.

بازی فردا؟

بازی مهمی پیش روی ماست. مصاف‌های حذفی برای ما اهمیت زیادی دارند و این بازی‌ها از اهداف ما به شمار می‌رود. فردا با بهترین ترکیب خود وارد زمین می‌شویم. قطعا ما از اینکه بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار نداریم، ناراحت هستیم. ولی هرکسی بازی کند صددرصد تلاش خود را خواهد کرد. قطعا مسئله کلین شیت نکردن‌های ما چیزی است که از آن خوشحال نیستم ولی گاهی اوقات گل‌هایی دریافت می‌کنیم که اجتناب ناپذیر است ولی تلاش می‌کنیم که کلین شیت داشته باشیم. در مورد مدل بازیمان باید بگویم مثل بازی‌های قبلی خود تلاش می‌کنیم تا با روش خود بازی کنیم و بازی را تحت کنترل بگیریم و بتوانیم بازی را رهبری کنیم.

جذب یک مهاجم؟

همانطور که می‌دانید مقداری کمبود بازیکن برای شیوه بازی خود داریم. اما واقعیت این است که وقتی پنجره نقل و انتقالات بسته شد، خیلی سخت است بازیکنانی که در سطحی که ما می‌خواهیم را بتوانیم جذب کنیم. من باشگاه را در این رابطه در جریان گذاشتم و به من قول دادند که بازیکنی را جذب کنیم تا در خط حمله به ما کمک کند ولی به نظر من اگر قرار است بازیکنی را جذب کنیم، باید حتما در سطح استقلال باشد. ما نمی خواهیم یک بازیکن بگیریم که فقط یک بازیکن را جذب کرده باشیم. من ترجیح می‌دهم اگر قرار است بازیکنی بگیریم که در سطح استقلال نباشد، تا پنجره بعدی صبر کنیم.

هوپر؟

همانطور که گفتم ما سعی می‌کنیم خود را جمع و جور کنیم تا به رقابت‌ها برگردیم. سعی می‌کنیم مشکلات و اشتباهاتی را که در نقل و انتقالات داشته‌ایم را جبران کنیم. این به درد ما نمی‌خورد که مدام بخواهیم این مسئله را تکرار کنیم. من با دو مهاجم بازی می کنم حتی اگر تیمم هنوز خیلی آمادگی بازی در این شرایط را نداشته باشد چراکه به نظر من، روشی که ما داریم خیلی مهم‌تر از این است که فکر کنیم یک یا دو بازیکن را برای آن پروژه نداریم. این خیلی موقعیت خوبی برای بازیکنان من است که در این زمان مهارت‌هایشان را نشان دهند. این موقعیت خوبی برای بازیکنان من است که نشان دهد بین این بازیکنان کدام می‌توانند در سیستم من به درد بخورند و کدام بازیکنان در این سیستم خوب نباشند. در مورد هوپر هم اطلاع و نظری ندارم.

دیاباته؟

مشکل او یک بدشانسی عجیب در ابتدای فصل است. او در اول فصل و در شرایط خیلی خوب به ما اضافه شد. او در بازی دوستانه با ماشین سازی مصدوم شد و متاسفانه وقتی دوباره آماده شده بود، در بازی با نفت مسجد سلیمان دوباره مصدوم شد. متاسفانه مشکل او ترک کوچکی بود که روی دنده‌هایش ایجاد شد. همانطور که با دکتر نوروزی مشورت کردم، این نوع مصدومیت‌ها زمان دقیقی برای درمانش وجود ندارد. او دیروز به تمرین اضافه شد و امیدوارم که در بازی با سایپا او را حداقل روی نیمکت داشته باشیم. این یک قول نیست و بیشتر یک امیدواری است.

حل مشکلات تهاجمی استقلال؟

این درسته که ما به حمایت دفاع چپ و راستمان نیاز داریم. اگر خاطرتان باشد در بازی قبلی من روی نیمکت نبودم و دیدید که روی ارسال وریا و ضربه میلیچ به گل رسیدیم. پس می بینیم دفاع‌های چپ و راستمان بیشتر تلاش می‌کنند. یک مشکل دیگر هست و ما می‌خواهیم برای دیاباته یا مهاجم هدف ارسال کنیم ولی چون او را در اختیار نداشتیم، دلیلی نداشته که برای مهاجمین دیگر مثل قائدی یا اسماعیلی توپ را ارسال کنیم چون آن‌ها شاید خیلی روی هوا موفق نباشند.

شناخت از فجرسپاسی؟

فجرسپاسی من را سورپرایز کرده است. برای بازی آخرشان یکی از همکارانم را فرستادم تا بازی را ببیند.مطمئنم این تیم می‌تواند خطرناک باشد. آنها شرایط خوبی دارند و فقط یک امتیاز با تیم اول جدول فاصله دارند و در مقابل ما چیزی برای از دست دادن ندارند. آن‌ها مثل بازی با فولاد می‌آیند ما را شکست دهند. من می‌خواهم از نظر ذهنی به تیمم را آماده کنم چون ما در خانه بازی می‌کنیم و باید از این مرحله صعود کنیم.

شایعات پیرامون مدیرعامل استقلال و تاثیر بر روند تیم؟

اول از همه یک قدم به عقب بر می‌دارم. وقتی به ایران آمدم، خیلی چیزها با مسائلی که من با آن عادت داشتم فرق می‌کرد ولی با آقای فتحی توافق کردم که تنها تمرکزم روی تمرینات، مسابقات و بازیکنان باشد و البته هیچکسی نباید در کار من دخالت کند. چیزی که خارج از زمین رخ می‌دهد به صورت انحصاری مسئولیت مدیرعامل و هیات مدیره است. تنها درخواستی که از آقای فتحی داشتم این بود که به ایشان گفتم آن اسمی که جلوی پیراهن ما وجود دارد خیلی مهم تر از آن چیزی است که پشت پیراهن نوشته شده است. هرکسی که برای استقلال کار می کند، باید صلاح استقلال را به همه چیز ترجیح دهد و درخواست شخصی نداشته باشد. من اینجا فقط برای استقلال هستم و هر چیزی که در کارم تداخل ایجاد کند برای پیشرفت، با آن مقابله می‌کنم. در مورد بقیه مسائل هم خود آقای فتحی بهتر است صحبت کند.

پنالتی؟

می توانم به شما قول دهم که این یک موضوع روحی روانی است چراکه اگر شما در تمرینات ما حاضر شوید، می‌بینید ۳-۴ بازیکن ما پنالتی‌زن‌های خوبی هستند. فکر می‌کنم این مشکل از سال قبل ایجاد شده که چند پنالتی از دست رفته و به همین دلیل برخی بازیکنان به لحاظ روحی در این رابطه مشکل دارند. سعی می‌کنم به آنها کمک کنم. اگر شروع کنیم و پنالتی‌ها را گل بزنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

کارت گرفتن بازیکنان؟

باید تمایزی بین کارت‌هایی که در زمین فوتبال و کارت‌هایی که برای شکایت و حرفهای کنار زمین داده می‌شود قائل شویم. اگر به سه کارت قرمزی که گرفتیم نگاه کنیم، می‌بینیم کارت‌های قرمز اسماعیلی، کریمی و دانشگر فوتبالی بودند ولی در مورد کارت‌های زرد حق دارید. من باید به خاطر آن اعتراض عذرخواهی کنم چون در آن اتفاق دخیل بودم. همه باید برای اعتراض‌هایمان حواسمان جمع باشد. خیلی از کارت‌هایی که گرفتیم به خاطر تصمیمات داور بوده. تصمیم داور چه درست چه غلط ما باید اعتراضات را کمتر کنیم. بازهم تاکید می‌کنم کارت قرمز اسماعیلی، کریمی و دانشگر در شرایط فوتبالی بوده است.

نظر شما
پرونده ویژه