دست زدن به تیم برنده اشتباه بود؛

مسیریابی اشتباه کالدرون/ کاری که گابی نباید انجام می‌داد!

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۰۶:۳۶:۰۲
کد خبر: ۹۱۲۸۳۴
مسیریابی اشتباه کالدرون/ کاری که گابی نباید انجام می‌داد!
مربیان می‌گویند به ترکیب برنده نباید دست زد اما کالدرون خلاف این عمل کرد و به ترکیب تیم برنده دست زد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ یکی از اشکالات بزرگ تیم پرسپولیس این است که کالدرون مدام ترکیب و سیستم تیمش را تغییر می‌دهد. تا به اینجا که 6 هفته از بازی‌های لیگ سپری شده کالدرون با سه سیستم ترکیب تیم خود را چیده است. این موضوع مانع از ایجاد هارمونی و هماهنگی بین اعضای تیم می‌شود. همه تغییرات در سبک بازی و ترکیب باید قبل از بازی‌ها صورت می‌گرفت و معمولاً تیم‌های مدعی بازی‌ها را با یک ترکیب خاص و یک سیستم شروع می‌کنند و در ادامه تغییرات برای تقویت است نه شناخت و رسیدن به ترکیب و سبک بازی واحد.

بهترین راه حل این بود که کالدرون راه برانکو را می‌رفت. به این خاطر که راه برانکو منجر به قهرمانی تیم در لیگ برتر و جام حذفی شده بود. مربیان می‌گویند به ترکیب برنده نباید دست زد اما کالدرون خلاف این عمل کرد و به ترکیب تیم برنده دست زد. نمونه‌اش در خط دفاع سیدجلال حسینی جایگاه خود را از دست داده است. شاید کالدرون از این هراس دارد اگر با ترکیب و سبک بازی برانکو به میدان برود دیگران این‌طور اذعان کنند این تیم، تیم برانکو است. این گفتار بهتر از وضعیت فعلی است که تیم در 6 بازی نیمی از امتیازات را از دست داده و مشخص نیست با ادامه این روند می‌تواند مدعی شود یا نه.

البته فرصت برای کالدرون وجود دارد تا شروع هفته هفتم لیگ برتر اشکالات تیم را به حداقل برساند و به ترکیب و سبک بازی واحد برسد. مورینیو در این‌باره می‌گوید فوتبال ورزش ساده‌ای است اما رعایت سادگی در فوتبال سخت است. از همه مهمتر کالدرون اگر با ادامه راه برانکو اکنون در صدر قرار داشت، تحسین می‌شد حتی اگر خیلی‌ها می‌گفتند راه برانکو را ادامه داده است. به خصوص که در فوتبال ادامه راه مربی موفق هم سخت است. همان‌طور که همه می‌دانند قهرمان ماندن در ورزش سخت‌تر از رسیدن به قهرمانی است.

نظر شما
پرونده ویژه