آقای فیفا دقیقا کجایی؟ رئیس پوپولیست روزه سکوت گرفته است

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۲:۲۲:۰۵
کد خبر: ۹۱۳۰۳۳
آقای فیفا دقیقا کجایی؟ رئیس پوپولیست روزه سکوت گرفته است
اتفاقات یک هفته اخیر در فوتبال به قدری زشت و کثیف بود که فیفا را وادار کند فورا وارد شود و حداقل بیانیه دهد ولی فیفا نه تنها بیانیه نداد که سکوت رئیس پوپولیست فیفا این زشتی ها را بدتر کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اینفانتینو، رئیس فیفا، هرجا به نفعش است و می تواند برایش محبوبیت ایجاد کند وارد می شود موج سواری می کند و بیانیه می دهد. مثلا ایران در خرداد ماه اعلام می کند روز ۱۸ مهرماه و در بازی ایران و کامبوج زنان به ورزشگاه می روند، آقای رئیس فیفا شهریور ماه بیانیه می دهد که زنان به ورزشگاه بروند، نه اینکه نداند سه ماه قبل خود ایران اعلام کرده، بلکه می خواهد در نقش شزن ظاهر شود و خودش را مهم نشان دهد.

حالا همین آقای مهم، در قبال اتفاقات کثیفی که در چند روز اخیر رخ داده سکوت کرده و جیک نمی زند. رفتارهای جنگ طلبانه بازیکنان تیم ملی ترکیه، اتفاقات نژادپرستانه در صوفیه بلغارستان و اهانت بی شرمانه تماشاگران و بازیکنان بحرینی به سرود ملی ایران آنقدر کثیف هستند که در یک سیستم سالم هر سه کشور ترکیه، بلغارستان و بحرین تعلیق شوند ولی چون به نفع اینفاتینیوی پوپولیست نیست پس فیفا سکوت می کند و لام تا کام حرف نمی زند.

انتظاری از این فیفا نیست ولی جای تعجب دارد کسانی که در داخل کشور با ژست روشنفکرانه حامی آقای اینفانتینو شده اند چرا سکوت می کنند؟ چه اتفاقی بزرگتر از توهین به سرود ملی ایران باید بیفتد که این افراد رگ وطن دوستی آنها باد کند و اعتراض کنند؟ این افراد حتی به خود زحمت نمی دهند در قبال همراهی اینفانتینو با ترامپ در تحریم ایران هم واکنش نشان دهند و با این ادعا که ورزش از سیاست جداست از حداقل اعتراض هم خودداری کنند انگار نه انگار که تحریم های  ترامپ سیاسی است و همراهی فیفا با آنها هم ایضا! در روزهایی که کمیته بین المللی المپیک تحریم های آمریکا را نادیده گرفته و زیر بار آنها نرفته، فیفا به بهانه تحریم ها پول های ایران را بلوکه کرده و حتی یک سنت هم پرداخت نمی کند. اینها اگر ایران ستیزی فیفا نیست پس چه معنایی دارد.

وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال به مجامع بین المللی از جمله فیفا اعتراض کرده اند ولی اگر شما از روشنفکرمآبان ورزشی صدایی شنیدید، فیفا هم می شنود.

نظر شما
پرونده ویژه