فرشید عبدالمحمدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فدراسیون توجه‌ای به حواشی ندارد/ منطبق بر شایسته‌سالاری ملی‌پوشان دعوت می‌شوند/ دادگر در تیراندازی نخبه است

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۰:۲۹:۳۷
کد خبر: ۹۱۳۱۲۴
فدراسیون توجه‌ای به حواشی ندارد/ منطبق بر شایسته‌سالاری ملی‌پوشان دعوت می‌شوند/ دادگر در تیراندازی نخبه است
سرمربی تیم ملی اهداف پروازی ایران گفت: فدراسیون تیراندازی تا به حال آنقدر خوب عمل کرده است که این حواشی ناچیز تاثیری در روند کاری ما ندارد و فدراسیون تمرکز خود را از دست نمی‌دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فرشید عبدالمحمدی، سرمربی تیم ملی اهداف پروازی ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص اعتراضاتی که نسبت به اعزام‌های این تیم مطرح شد، بیان کرد: تیم ملی اهداف پروازی ایران پس از آمدن علی دادگر نتایج قابل قبولی کسب کرده و نباید فراموش کنیم که در قزاقستان توانستیم دو فینالیست در دو رشته مختلف داشته باشیم. در رشته تراپ یک عنوان چهارمی کسب کردیم و در ماده اسکیت برای اولین بار علی دوستی موفق شد به فینال برسد و با پشت سر گذاشتن قهرمانان جهان و نفر سوم المپیک، عنوان پنجمی را از آن خود کند.

وی افزود: امیر دادگر هم از روزی که وارد رشته تیراندازی شده به عنوان یک نخبه شناخته می‌شود. در اولین مسابقه آزاد و کشوری رکورد 93، پس از آن 103، بعد رکورد 111 را ثبت کرده و این موضوع نشان می‌دهد که او رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است. امیر در اولین رقابت برون‌مرزی رکورد 107 را زد و پس از آن توانست رکورد 108 را ثبت کند. در صورتی که تیم ملی اهداف پروازی در اولین حضور خود در مسابقات آلمان، نتایج 77، 88 و 90 را در رشته اسکیت کسب کردند.

عبدالمحمدی اظهار داشت: در رشته‌های دیگر تیراندازی هم اعزام‌های متعددی داشتیم اما قرار نیست، هر ورزشکاری اعزام می‌شود، بتواند مدال کسب کند اما رکوردها نشان می‌دهد تیراندازی در این چند سال اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته و تیراندازی به شکوفایی رسیده است. برعکس تمام اظهارات باید بگویم که وجود علی دادگر حتی مانع پیشرفت سریع‌تر امیر دادگر شده است.

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی درخصوص ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قطر عنوان کرد: تمام نفرات براساس رنکینگ و رکوردهای خود به اردوهای تیم ملی دعوت شدند، پس از آن داخل اردو یک سری رکوردگیری‌ها انجام شد و نتایج مسابقات برون‌مرزی را بررسی کردیم، نهایتا توانستیم بهترین ترکیب را برای اعزام تیم به قطر انتخاب کنیم. در تیراندازی همه چیز بستگی به اعداد و رقم دارد و رشته‌ای روشنی است، به شکلی که اصلا نمی‌توان سلیقه‌ای رفتار کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در ورزش ما فرهنگ غلطی جا افتاده که ورزشکاران خودشان را داخل یک معادله قرار می‌دهند. اگر داخل تیم باشند، مربی، فدراسیون و وزارت ورزش خوب است اما اگر به دلیل عدم توانایی خود در ترکیب تیم قرار نگیرند، مربی و همه چیز را زیر سوال می‌برند. خداراشکر فدراسیون تیراندازی تا به حال آنقدر خوب عمل کرده که حواشی ناچیز تاثیری در روند کاری ما ندارد و فدراسیون تمرکز خود را از دست نمی‌دهد. سیستم ما منطبق با عدالت و شایسته سالاری است، هر کسی ادعایی دارد می‌تواند بیاید با ما مناظره کند.

عبدالمحمدی گفت: درست است که در اهداف پروازی نتوانستیم سهمیه کسب کنیم یا مدال‌های زیادی در آسیا و جهان به دست بیاوریم اما مطمئنم باتوجه سیاست وزارت ورزش به این حواشی توجه نخواهد شد. با وجود مشکلاتی که در تهیه فشنگ و تفنگ داریم، این رشته رشد بسیار چشمگیری داشته است. دادگر زمانی مسئولین فدراسیون را برعهده گرفته که کشور و سیستم ورزشی ما با مشکلات مالی مواجه شده و این هنر است که در این شرایط مالی تیم‌ها اعزام می‌شوند.

نظر شما
پرونده ویژه