بابک سودمند در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پیاده‌روی بهترین رشته ورزشی برای انسجام خانواده‌ها است/ برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی داریم

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۱:۱۸:۵۹
کد خبر: ۹۱۳۱۴۱
پیاده‌روی بهترین رشته ورزشی برای انسجام خانواده‌ها است/ برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی داریم
رییس انجمن پیاده‌روی فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران گفت: اگر خانواده‌ها بخواهند یک رشته ورزشی را برای تندرستی انتخاب کنند، پیاده‌روی بسیار مناسب است، چون هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها ندارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بابک سودمند، رییس انجمن پیاده‌روی فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران به مناسبت هفته تربیت‌بدنی طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص تاثیرات همایش‌های پیاده‌روی در مشارکت اجتماعی بیان کرد: در تمام دنیا خیلی از موسسه‌های معتبر پزشکی و ورزشی شاخصه تندرستی را با پیاده‌روی اندازه‌گیری می‌کنند. انجمن طب ورزشی آمریکا یک خط‌کشی را مشخص کرده که هر کسی می‌خواهد به تندرستی نسبی برسد، باید در طول هفته 150 دقیقه با شدت ضربان قلب بین 65 تا 85 پیاده‌روی کند تا یک آدم سالم باشد.

وی افزود: پیاده‌روی به دلیل این که یکی از ساده‌ترین ورزش‌هایی است که ما در مهارت‌های بنیادی خود راه رفتن را از بچه‌ها یادمی‌گیریم، پس زیربنای این رشته را داریم که آن را به راحتی بتوانیم اجرا کنیم. اما پیاده‌روی و راه رفتن تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند، راه رفتن فقط یک مهارت فیزیولوژیکی است اما پیاده‌روی از بعد ورزشی یک سری الزامات علمی دارد که باید اجرا شوند.

سودمند اظهار داشت: این که چه مدت، با چه ضربان قلبی را برویم، گرم کردن این رشته چیست، برای چه کسانی ضرر دارد و ... باید حتما رعایت شود. علاوه بر این پیاده‌روی یک رشته بسیار ساده و ارزان است و برای پیاده‌روی فقط باید یک کفش و لباس ورزشی داشته باشیم. باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه اگر خانواده‌ها بخواهند رشته ورزشی را برای تندرستی انتخاب کنند، پیاده‌روی بسیار مناسب است، چون هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها ندارد.

رییس انجمن پیاده‌روی فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: این رشته همچنین ابعاد اجتماعی یک خانواده، نزدیک شدن اعضای خانواده، صحبت‌هایی که در مسیر انجام می‌شود، زمانی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا انسان‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

وی در پایان گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی یک همایش تمرکز از طرف وزارت ورزش، فدراسیون ورزش‌های همگانی، انجمن پیاده‌روی و کمیته‌های زیر مجموعه انجمن داریم که در سطح کلیه وزارتخانه‌ها برگزار خواهد شد. قرار است مسئولین ورزشی وزارتخانه‌های کشور در وزارت ورزش مهمان با باشند تا برنامه برای آن‌ها اجرا کنیم. همچنین هیات‌های ورزش‌های همگانی استان‌ها سراسر کشور برنامه‌های متنوعی را برگزار خواهند کرد.

نظر شما
پرونده ویژه