محمود یاوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

صدرنشینی قاره کهن را باید در عمل نشان دهیم/ ملی‌پوشان به غرور باختند، نه بحرین/ کاپیتان وظایفش را انجام نداد

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۰۵:۲۳:۵۱
کد خبر: ۹۱۳۱۶۹
صدرنشینی قاره کهن را باید در عمل نشان دهیم/ ملی‌پوشان به غرور باختند، نه بحرین/ کاپیتان وظایفش را انجام نداد
پیشکسوت فوتبال گفت: در فاز دفاعی متاسفانه مدافعان ما مقابل بحرین ضعیف بودند و در حمله بازگشت نداشتیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود یاوری، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال پیرامون دیدار ایران مقابل بحرین و شکست یک بر صفر در این مسابقه به خبرنگار برنا گفت: هیچ آفتی مانند غرور نمی‌تواند برای یک فرد مشکل به وجود بیاورد. تیم ملی به غرور بازیکنان خودش باخت، نه به بحرین. البته بنده نمی‌خواهم بگویم که همه چیز در این موضوع خلاصه می‌شد. من اگر مربی این تیم بودم به هیچ وجه به بازیکنانم نمی‌گفتم چند گل می‌خواهیم بزنیم بلکه از آنها می‌خواستم فقط حفظ توپ کنند و بعد کم‌کم یک روزنه را برای نزدیک شدن به دروازه حریف و ایجاد موقعیت خطرناک و در نهایت زدن گل پیدا کنند. تیم ما انسجام کافی را در این دیدار نداشت و در خط دفاعی نیز ضعف محسوسی داشتیم.

وی افزود: من از کاپیتان تیم ملی نیز انتقاد دارم. کاپیتان عصای دست مربی است و خودش می‌تواند در درون زمین تاثیرگذار باشد اما در این بازی می‌بینیم کاپیتان خودش با عصبانیت بیجا که باید آن را حفظ کند می‌آید خطا می‌کند و ناخواسته به آنها موقعیتی را می‌دهد که تبدیل به خطای پنالتی و تک گل تیم حریف می‌شود.

یاوری بیان کرد: اگر این بازی را برده بودیم بسیاری از صحبت هایی که حالا مطرح می شود درمورد فحاشی به بازیکنان که نقل محافل شده کاملاً فراموش می شد. زمان کی‌روش تیم ملی به لحاظ فنی خوب بود اما در اخلاقیات فردی اشتباه داشتیم. بازیکنان نباید بازی تیم حریف را ول کنند و بخواهند به موارد این چنین حاشیه‌ای بپردازند. فوتبال ایران فراتر از آسیا است و به لحاظ فنی و حرفه‌ای نیز باید این را ثابت کند.

وی افزود: در فاز دفاعی متاسفانه مدافعان ما ضعیف بودند و در حمله بازگشت نداشتیم. فراموش نکنیم بهترین بازیکن فوتبال اروپا امسال یک دفاع بود اما وظیفه دفاع ابتدا گل نخوردن است. نظر شخصی من این است که نباید در خط دفاع دست به جابجایی می زدیم. معمولاً کسی دست به ترکیب تیم برنده نمی زند اما فقط  مشکل ما در خط دفاع نبود. بازی دادن محبی در چنین میدانی که نیاز مبرمی به برد داشتیم خیلی زود بود و اگر خود ویلموتس هم متوجه جو روانی در ورزشکاران نمی‌شد مربیان ایرانی و سرپرست می توانستند این موضوع را به او گوشزد کنند که وضعیت چگونه است و حضور یک بازیکن کم تجربه که دومین بازی ملی خود را تجربه می کند در این میدان به هیچ وجه صلاح نبود.

بخش پایانی صحبت‌های یاوری درباره تیم امید بود. وی درخصوص برد ملی پوشان مقابل استرالیا عنوان کرد: تیم امید چند بازیکن خود را در این بازی نداشت در حالی که من شنیده‌ام استرالیا با تمام قوا در این میدان حاضر شده بود. همه باید به این تیم کمک کنیم و امیدوار باشیم که این برد ارزشمند مقابل استرالیا شروعی باشد بر روند بازی‌های خوب امیدها و اینکه در نهایت بتوانیم به المپیک 2020 صعود کنیم.

نظر شما
پرونده ویژه