مسعود رحمانیان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تیم ملی آکروباتیک نیاز به اعتماد بیشتر دارد/ عملکرد ملی‌ پوشان راضی کننده بود

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۸:۵۲
کد خبر: ۹۱۴۰۹۷
تیم ملی آکروباتیک نیاز به اعتماد بیشتر دارد/ عملکرد ملی‌ پوشان راضی کننده بود
سرمربی تیم ملی آکروباتیک ایران گفت: بچه‌های ما توانایی و پتانسیل این را دارند که خیلی نتیجه بهتری در آسیا و جهان بگیرند اما باید بیشتر به آن‌ها اعتماد کنیم و اردوهای بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسعود رحمانیان، سرمربی تیم ملی آکروباتیک ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا که موفق به کسب 8 مدال برنز شدند، اظهار داشت: در این دوره از رقابت‌ها توانستیم با عنایت فدراسیون و برنامه‌ریزی‌ 12 نفر را به این مسابقات اعزام کنیم، اولین بار بود که این تعداد ورزشکار در بخش مردان و در رده بزرگسالان و جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت داشتند. جوانان ما اولین حضور خود در این رویداد را تجربه می‌کردند. 5 مرحله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم، در مرحله چهارم یک آنالیزور نیز به کادر فنی ما اضافه شد که کار ریتم بچه‌ها را انجام می‌داد و با کمک او به آمادگی خوبی رسیدیم.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 8 کشور شرکت کرده بودند که کشورهای چین و کره شمالی در بخش مردان ژیمناست نداشتند، اما در گروه مردان که ما بودیم 5 کشور حضور داشتند. خداراشکر پس از پایان روز دوم مسابقات هم جوانان و هم بزرگسالان توانستند مجوز حضور در فینال را کسب کنند. در روز سوم و پس از برگزاری رقابت‌های فینال، تیم جوانان چه در بخش دو نفره و چه در بخش چهار نفره مقام سوم را کسب کردند. تیم بزرگسالان ما در گروه دو نفره سوم شوند اما در قسمت 4 نفره با اختلاف امتیاز بسیار کم از کشور هندوستان در جایگاه چهارم ایستادند.

رحمانیان اظهار داشت: در دوره‌های قبلی، کشورهای کم‌تری شرکت می‌کردند و مدال‌های مشترک می‌دادند اما امسال اصلا همچین چیزی نبود، اگر تیم‌ها امتیازات لازم را نمی‌آوردند به فینال راه پیدا نمی‌کردند. باتوجه به این که تیم جوانان ما اولین بار بود که اعزام برون مرزی داشتند، پیش‌بینی‌ ما این بود که فقط تجربه کسب کنند. اما بسیار خوب عمل کردند و توانستیم مدال بیاوریم. عنوان شد که کشورهای شرکت‌کننده ضعیف بودند، اما قزاقزستان در دنیا هم قهرمان دارد یعنی کشورهایی مثل انگلستان، روسیه و چین که قطبی آکروبات هستند را کنار می‌گذارد و در دنیا اول می‌شود.

سرمربی تیم ملی آکروباتیک ایران گفت: از عملکرد تمام نفرات تیم خیلی راضی هستیم. همچنین مسئول کمیته جهانی آکروبات فدراسیون جهانی که از روز اول تا پایان مسابقات حضور داشت، نسبت به تیم ایران رضایت نشان داد. همان جا نیز اعلام شد که ایران توانسته تیم کاملی را به این مسابقات اعزام کند. بچه‌های ما توانایی و پتانسیل این را دارند که خیلی نتیجه بهتری در آسیا و جهان بگیرند اما باید بیشتر به آن‌ها اعتماد کنیم و اردوهای بیشتری داشته باشند. خداراشکر فدراسیون ژیمناستیک همه جوره با کمیته همکاری کرد، همه این‌ها نتیجه‌ این است که در چند سال اخیر مسابقات ما مرتب و منظم برگزار شد و هیچ وقفه‌ای نداشتیم.

نظر شما
پرونده ویژه