مجتبی جوهری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ورزش‌های زورخانه‌ای سنت ایرانی را برای مردم احیا می‌کند/ برای شناساندن این رشته در جهان به حمایت ملی نیاز داریم

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۶:۴۱
کد خبر: ۹۱۴۱۰۶
ورزش‌های زورخانه‌ای سنت ایرانی را برای  مردم احیا می‌کند/ برای شناساندن این رشته در جهان به حمایت ملی نیاز داریم
رییس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: این ورزش واقعا سنت ایرانی را برای مردم ما احیا می‌کند و در عین حال نسل آینده با این آیین آشنا می‌شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجتبی جوهری، رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای طی گفتگو با خبرنگار برنا به مناسبت هفته تربیت بدنی درخصوص تاثیرات این ورزش در جامعه بیان کرد: قاعدتا این ورزش شاید یکی از پویاترین و بهترین ورزش‌های دنیا باشد که در زمینه همگانی آن برای همه ما ایرانی‌ها لذت بخش خواهد بود، چون تنها ورزشی است که با آهنگ زنده، ریتم، اشعار زنده و حماسی برگزار می‌شود. اما شاید خیلی مورد توجه قرار نگیرد. ما منکر باقی ورزش‌ها نیستیم اما امروز خیلی از افراد، خانواده‌ها و اقشار جامعه به ورزش‌های وارداتی توجه ویژه دارند. در صورتی که ورزش‌ زورخانه‌ای از همه دم دست‌تر، راحت‌تر و تأثیرگذارتر است.

وی افزود: اما نیاز است که در سطح کلان همه افراد جامعه این ورزش را بفهمند و بشناسند، در این صورت می‌توان امیدوار بود که این ورزش برای ما ایرانی‌ها یک فرهنگ و  تاریخ است و از طریق آن می‌توانیم به راحتی سلامتی، تندرستی و نشاط خود را بدست بیاوریم.

جوهری اظهار داشت: ما در راستای شناساندن این رشته به  مردم تلاش می‌کنیم اما نیاز به یک حمایت ملی و همه جانبه است. امروز توجه ویژه‌ای به سلامتی و نشاط مردم می‌شود که اگر بیاییم در این راه، ورزش‌های باستانی را ترویج دهیم و در دسترس همگان قرار دهیم و حتی نیروهای مسلح به آن توجه کنند، مطمئنا تندرستی را دنبال دارد. در این رشته به بهداشت جسمی، روانی و روحی هم توجه می‌شود چون در آن اشعاری از فردوسی و سعدی خوانده می‌شود که حماسی و عرفانی هستند.

رییس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در پایان گفت: این ورزش واقعا سنت ایرانی را برای  مردم ما احیا می‌کند و در عین حال نسل آینده با این آیین آشنا می‌شوند. باید از همه ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌هایی که نیروهای زیاد در اختیار دارند مانند پادگان‌های نظامی، به نحو احسن بهره برد و استفاده کرد تا یک فضای بسیار با نشاط و خوبی را ایجاد کنیم. البته این کار نیاز به یک همت ملی دارد. اگر ورزش‌های صبحگاهی در محلات، ادارات و پادگان‌ها با این ضرب باشد قطعا لذت بخش‌تر است.

نظر شما
پرونده ویژه