حبیب‌الله اخلاقی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نظارت بر عملکرد ملی‌پوشان اولویت است/ لیگ بستری است برای نشان دادن توانایی کشتی‌گیران/ گرایی تا دو المپیک آینده می‌تواند بدرخشد

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۹:۱۵:۳۸
کد خبر: ۹۱۴۵۴۶
نظارت بر عملکرد ملی‌پوشان اولویت است/ لیگ بستری است برای نشان دادن توانایی کشتی‌گیران/ گرایی تا دو المپیک آینده می‌تواند بدرخشد
پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: پیدا کردن نقاط ضعف و قدرت ملی‌پوشان، انتقال آنها به کادرفنی و در ادامه رصد و پیگیری برطرف شدن نقاط ضعف جزو کارهای اصلی ما است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ روز گذشته بود که محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ۴ مربی را مامور کرد تا رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی را زیر نظر بگیرند و گزارش عملکرد کشتی‌گیران برتر را به وی ارائه دهند. رسول جزینی، داود اخباری، حبیب‌الله اخلاقی و لقمان رضایی از سوی بنا این ماموریت را دارند تا با حضور در سالن رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی، ارزیابی خود از عملکرد فرنگی‌کاران را به سرمربی تیم ملی ارائه دهند.

حبیب‌الله اخلاقی یکی از این مربیانی است که جزو قهرمانان نامدار کشتی فرنگی در سال‌های اخیر بوده و قرار است در این طرح محمد بنا را کمک کند. وی در این رابطه و اینکه آیا استعدادیابی برای تیم بزرگسالان نیز در دستور کار او قرار دارد، به خبرنگار برنا گفت: در رده سنی بزرگسالان بعید است که کشتی‌گیر گمنامی را بتوان در لیگ پیدا کرد چراکه در مسابقات مختلف بویژه قهرمانی کشور کشتی‌گیران استان‌های مختلف حضور دارند و استعدادهایی در رده سنی جوانان و حتی نوجوانان را می‌توان در آن مسابقات پیدا کرد و البته این موضوع در لیگ نیز وجود دارد و کشتی‌گیران جوان و خوبی را میتوان در این رقابت‌ها زیر نظر داشت.

وی افزود: بحث اصلی کاری که بر عهده ما قرارداده شده نظارت بر عملکرد ملی‌پوشان در اولویت قرار دارد و اهمیت بالایی نیز دارد. بر همین اساس پیدا کردن نقاط ضعف و قدرت ملی‌پوشان، انتقال آنها به کادر فنی و در ادامه رصد و پیگیری برطرف شدن نقاط ضعف جزو کارهای اصلی ما است. ضمن اینکه همان‌گونه که گفتم زیرنظر گرفتن استعدادها در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هم بعد از نگاه ذره‌بینی به ملی‌پوشان کارهای دیگری است که تملاش می کنیم با دقت انجام دهیم.

قهرمان سابق آسیا درباره سطح فنی لیگ امسال و حضور اسپانسرهای جدید در کشتی عنوان کرد: من لیگ امسال را خوب دیدم. تقدیر از پیشکسوتانی مانند موحد، برزگر و جدیدی بسیار قشنگ بود و امیدوارم این کار تداوم داشته باشد. لیگ بستری است برای نشان دادن قدمت کشتی در ایران و جایگاه بالای آن در فرهنگ ایران. شما ببینید در خراسان کشتی بهانه‌ای می‌شود برای ثبت جهانی طوس. توجه رسانه‌ها و پخش زنده این مسابقات از شبکه‌های مختلف تلویزیون باعث شده اقبال عمومی هم به لیگ بیشتر شود. البته امسال سال المپیک است و ملی‌پوشانی مانند یزدانی و یا سایرین باید همه جوانب را در مسابقات بسنجند. حضور ورزشکاران خارجی هم در لیگ تاثیر مثبتی داشته و برای کشتی‌گیران ما می‌تواند امتیاز مثبتی به شمار بیاید. مهمترین نکته‌ای که می‌توان درباره لیگ نیز عنوان کرد این است که درآمد ملی‌پوشان کشورمان از این راه است و برای سایر ورزشکاران این رشته نیز لیگ مهمترین محل در آمد آنهاست.

دارنده مدال برنز جهانی در این رابطه بیان کرد برخی تیم‌ها به صورت هیاتی یا با استفاده از سربازان خود در لیگ  شرکت می‌کنند و نمونه آن تیم قم است که تمام جوانان خود را در قالب تیم در این مسابقات شرکت داده است. این درحالی است که هیات می‌تواند هزینه ایاب ذهاب تیم را پرداخت کند و نه بیشتر. تیم رعد پدافند هم از سربازان خود استفاده می‌کند و شرایط مشابهی دارد. باید ابراز امیدواری کرد این تیم‌ها هم بتوانند با جذب اسپانسر مشکلات خود را برطرف کنند. البته تیم‌هایی هم هستند که ملی‌پوشان زیادی را جذب و خداراشکر قراردادهای خوبی با آنها بسته‌اند. نباید در کل این موضوع را فراموش کرده که هیاتها درست است که  نمیتوانند پول بدهند اما با حضور در لیگ باعث شده اند تا جوانان استان و بومی خودشان را در لیگ شرکت دهند و همین‌طور تیم رعد که باعث شده کشتی گیرانی که در دوره ی سربازی هستند از فضای تمرین و مسابقه فاصله نگیرند و آمادگی بدنی خود را حفظ کنند و چه خوب بود این تیمها هم می توانستند در حد و بضاعت خود اسپانسر جذب کنند.

اخلاقی پیرامون پیش‌بینی‌اش از نتیجه ملی‌پوشان امید در مسابقات جهانی و همچنین تغییر وزن محمد رضا گرایی بعد از این مسابقات به یک وزن المپیکی تصریح کرد: تیم امید ایران از ملی‌پوشان بسیار خوب، آماده و مستعدی تشکیل شده که حتی برخی از آنها در تیم بزرگسالان حضور دارند و من فکر می‌کنم این تیم درخشش خوبی داشته باشد و  ان‌شاءالله بتوانند بهترین نتیجه را کسب کند. در مورد گرایی نیز باید بگویم او می‌تواند حداقل دو المپیک دیگر برای کشورمان کشتی بگیرد و اینکه حتما باید به وزن دیگری با توجه به قوانین سخت فعلی برود شاید بسیار سخت باشد. به هرحال فکر می‌کنم در یک وزن بالاتر و پایین‌تر وی رقبای سختی هم دارد و باید بهترین تصمیم را با توجه به مشورت با افراد مختلف و متخصص اتخاذ کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز