محمدرضا فضلی؛

ضعف کارکردهای احزاب و تشکلها می‌تواند زمینه‌ساز رفتارهای خشونت آمیز باشد.

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۲:۱۴:۳۰
کد خبر: ۹۱۴۸۸۰
ضعف کارکردهای احزاب و تشکلها می‌تواند زمینه‌ساز رفتارهای خشونت آمیز باشد.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی در نشست علمی تخصصی آسیب شناسی پرخاشگری و خشونت در رویدادهای ورزشی تاکید کرد که ورزش می‌تواند روشی برای اصلاح و کنترل ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی در نشست علمی تخصصی آسیب شناسی پرخاشگری و خشونت در رویدادهای ورزشی  تاکید کرد  که ورزش میتواند  روشی برای اصلاح و کنترل ناهنجاری‌های  فردی و اجتماعی باشد.

فضلی  مطالعه  پرخاشگری در دو بستر فردی و اجتماعی را مورد توجه قرار داد و توضیح داد: دلایل فردی پرخاشگری با عوامل ژنتیکی، روانی و شرایط محیطی مرتبط  است. از نگاه اجتماعی خشونت، با کاهش اعتماد و کاهش سرمایه اجتماعی در ارتباط است. در واقع ضعف کارکردهای احزاب و تشکلها می‌تواند زمینه‌ساز رفتارهای خشونت آمیز باشد. 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی گفت: در برخی باشگاه‌ها و گروه‌های ورزشی بخشی از مسئولیت‌های مربوط به تشکل‌ها را برعهده دارندکه میتواند صحنۀ رویدادهای ورزشی را به کارزار نزاع‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی یا نشاط اجتماعی تبدیل کند.

محمدرضا فضلی هدف ما از برگزاری این نشست را  بررسی تخصصی عوامل بروز خشونت و تجزیه و تحلیل پرخاشگری در رویدادها و میادین ورزشی عنوان کرد‌ و ادامه داد:  نشست علمی تخصصی آسیب شناسی پرخاشگری و خشونت در رویدادهای ورزشی توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی و با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و با حضو عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در ساختمان سئول وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز