عبدالصمد مرفاوی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نبود شجاعیان دغدغه استراماچونی را بیشتر می‌کند/ استقلال می‌تواند به جمع مدعیان لیگ اضافه شود/ برد پرگل مقابل سایپا روحیه آبی‌ها را بالا برد

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۵:۳۶:۴۲
کد خبر: ۹۱۵۱۱۳
نبود شجاعیان دغدغه استراماچونی را بیشتر می‌کند/ استقلال می‌تواند به جمع مدعیان لیگ اضافه شود/ برد پرگل مقابل سایپا روحیه آبی‌ها را بالا برد
پیشکسوت تیم استقلال گفت: شرایطی را مهیا کنیم که بازیکن بدون کمترین استرس با فکر و خیال راحت به بازی برود و بتواند برای تیم ثمربخش باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عبدالصمد مرفاوی، پیشکسوت استقلال پیرامون برد پرگل این تیم مقابل سایپا به خبرنگار برنا گفت: در بازی با سایپا با توجه برد استقلال در سه بازی گذشته، تیم به لحاظ روحی و روانی در وضعیت مناسبی قرار داشت و بازیکنان انگیزه بالایی برای نشان دادن کیفیت فنی خود و تیم‌شان داشتند، البته این برد انگیزه بازیکنان را بازهم بیشتر کرد.

وی افزود: باید این پیروزی پرگل را به فال نیک بگیریم و برد به استقلال کمک کرد تا شرایط بهتری در جدول پیدا و همچنین هواداران را نیز امیدوار و خوشحال کند. حالا شرایط برای ادامه روند صعودی تیم مهیا شده و از طرفی خوشبختانه به لحاظ فنی پیشرفت داشته و بستر برای رشد بیشتر در بحث فنی فراهم شده است.

مهاجم پیشین آبی‌پوشان پایتخت در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه برخی انتقادات نسبت به عملکرد بازیکنی مثل تبریزی و یا حضور آقایی به صورت بازیکن تعویضی وجود دارد نیز عنوان کرد: بازیکنی که فیکس وارد زمین می‌شود یا به صورت تعویضی در ترکیب قرار می‌گیرد براساس اندیشه‌های فنی سرمربی به کار گرفته شده و اینکه من و شما در این‌باره اظهارنظر کنیم کار درستی نیست. افراد باید بدانند مربی نزدیکترین فرد به بازیکنان است و در تمرینات و بازی‌های درون دوستانه و درون تیمی میزان آمادگی بازیکنان را محک می‌زند. استقلال در فضای مجازی بازی نمی‌کند و تیم در مستطیل سبز و با دوندگی، تلاش فردی و تیمی به نتایج خوب و امیدوار کننده می رسد. ضمن اینکه شرایطی را مهیا کنیم که بازیکن بدون کمترین استرس با فکر و خیال راحت به بازی برود و بتواند برای تیم ثمربخش باشد.

مرفاوی ادامه داد: شک نکنید که تبریزی با گلزنی می‌تواند به روزهای اوج خود برگردد و این نکته مهم است که سایر بازیکنان و هم تیمی‌های او به وی کمک کنند چراکه کمک کردن به مرتضی برای برداشتن شرایط سخت روحی و فشار سنگین روانی در اصل کمک کردن به تیم است که نتیجه گرفتن آن به معنای خوشحالی هواداران خواهد بود.

سرمربی سابق استقلال در پاسخ به این سوال که به نظرش مشکلات فنی استقلال تا چه حد حل شده و آیا می‌توانیم این تیم را یک تیم کامل و یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ و جام حذفی بدانیم گفت: معتقدم علیرغم اینکه استقلال برد خوبی مقابل سایپا کسب کرد و 4 گل به ثمر رساند هنوز به لحاظ فنی مشکلاتی دارد و این تیم جا دارد که بهتر از این شود. اگر بخواهیم به مشکلات استقلال اشاره کنیم، ارتباط میان خطوط تیم دارای ضعف‌هایی است که با هماهنگی بیشتر برطرف می‌شود از طرفی باید در روش‌های مختلف ایجاد موقعیت و گلزنی بیشتر تمرین کرد. به طور مثال در همین بازی سایپا دو گل نخست تیم از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید. دو کرنر دو گل را درپی داشت و این نشان می‌دهد روی گلزنی از ضربات ایستگاهی کار شده و تمرینات خوبی صورت گرفته است. برهمین اساس امیدواریم استقلال با بهره‌گیری از پتانسیل خوب بازیکنانی که در اختیار دارد بتواند در ایجاد موقعیت‌های مختلف به گل دست پیدا کند.

مرفاوی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تاثیر مصدومیت شجاعیان و این که استقلال در پست وینگر و مهاجم بازی‌ساز از ابتدای فصل مشکل داشت اینگونه پاسخ داد: شک نکنید وقتی یک بازیکن دچار مصدومیت می‌شود، مشکلاتی برای تیم به وجود می‌آید و شاید بیشترین مشکل برای سرمربی است که دغدغه مهره جایگزین را دارد. حال اینکه شجاعیان یکی از بازیکنان اصلی و یک مهره بازی‌ ساز خوب بود و استراماچونی برای جایگزینی او دغدغه دارد و امیدوارم هرچه زودتر این بازیکن بتواند شرایط بازی کردن دست پیدا کند. در این موضوع شکی نیست که استقلال باید تقویت شود. دو بازیکن خارجی به تیم اضافه شده و دو بازیکن دیگر باید با توجه به احتیاج مربی در پست‌هایی که او تعیین می‌کند به تیم اضافه شوند و یکی از مشکلات استقلال خرید بازیکن توانمند و قوی در نیم فصل است. در نیم فصل گرفتن بازیکن خوب و با کیفیت بسیار سخت است چراکه کمتر تیمی بازیکن خوب خودش را به تیم دیگری می‌دهد و حاضر به فروش آن می‌شود.

مهاجم پیشین تیم ملی ایران و استقلال درباره احتمال قهرمانی تیم در مسابقات لیگ و جام حذفی و اینکه بسیاری معتقدند که این قهرمانی در جام حذفی برای استقلال ساده‌تر از از لیگ است، عنوان کرد: جام حذفی تفاوت‌اش با لیگ در این است که تیم‌ها با تعداد بازی کمتری می‌توانند به دیدار نهایی برسند اما اینکه بگوییم در این جام مدعی کمتر از لیگ است اشتباه است. استقلال شانس بالایی برای قهرمانی در جام حذفی دارد و کسب این عنوان به خود تیم و بازیکنان برمی‌گردد.

مرفاوی در پایان پیرامون دیدار روز جمعه این تیم مقابل پارس‌جنوبی جم خاطرنشان کرد: بازی ساده در لیگ معنایی ندارد. شما بازی فجر و گل ریحان البرز را مقابل استقلال در جام حذفی ببینید، این تیم‌ها با چه انگیزه‌ای مقابل استقلال مقاومت کردند و برای گل نخوردن تلاش بسیار زیادی انجام دادند. تیم پارس‌جنوبی نیز تیمی دونده و سخت‌کوش است و به راحتی باج نمی‌دهد اما در لیگ ملاک نیست که مقابل چه تیمی قرار می‌گیرید. همه تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس به ویژه در ورزشگاه آزادی انگیزه‌های بالایی دارند و پارس‌جنوبی انگیزه بالایی برای نشان دادن خودش مقابل استقلال دارد اما با توجه به روند تیم معتقدم استقلال می‌تواند برنده بازی باشد و با کسب این 3 امتیاز خود را به بالای جدول نزدیک‌تر کند. تردیدی ندارم استقلال با همین روند می‌تواند در لیگ به رده‌های بالای جدول صعود کند.

نظر شما
پرونده ویژه