محمدحسن محبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

لیگ، تنور کشتی کشور را داغ نگه می‌دارد/ دبیر می‌تواند جزو مدیران موفق کشتی باشد/ کادرفنی کشتی آزاد باتجربه است

۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۰۸:۰۸:۰۷
کد خبر: ۹۱۵۱۱۴
لیگ، تنور کشتی کشور را داغ نگه می‌دارد/ دبیر می‌تواند جزو مدیران موفق کشتی باشد/ کادرفنی کشتی آزاد باتجربه است
مشاور عالی رییس فدراسیون کشتی گفت: کادرفنی تیم ملی هم‌اکنون بسیار خوب و با تجربه است و حضور محسن کاوه به عنوان مدیر تیم‌های ملی در کنار غلامرضا محمدی که از مربیان بسیار خوب کشورمان است اکثر کشتی‌دوستان را به نتایج آینده تیم ملی امیدوار کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدحسن محبی، پیشکسوت کشتی از سوی علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به عنوان مشاور عالی منصوب شد.

محبی در این‌باره به خبرنگار برنا گفت: من از گذشته تا به الان پله‌پله در بحث مربیگری جلو رفتم و از کمک مربی تیم جوانان به سرمربی جوانان و بعدها هم به سرمربیگری تیم بزرگسالان مشغول فعالیت شدم. در برخی اوقات علیرغم اینکه دوستان به من لطف داشتند اما تمایلی به حضور در فدراسیون نداشتم و از همین‌رو در شهر خودم یعنی کرمانشاه مشغول بودم و سعی کردم بتوانم کشتی‌گیران خوبی را به کشتی کشور معرفی کنم.

وی افزود: بنده قبل از مسابقات جهانی قزاقستان جلسه‌ای را با علیرضا دبیر داشتم و بعد از مسابقات هم صحبتی با هم داشتیم و لطف دبیر به بنده بود که حکم مشاور را برای من صادر کرد. دبیر می‌تواند جزو مدیران موفق کشتی باشد و ما در کمال صداقت با همدیگر صحبت کردیم و تمام تلاش بنده نیز این است که بتوانم با صداقت کاری که از دستم بر می‌آید انجام دهم.

قهرمان بازی‌های آسیایی دهلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره موضوع تیم ملی و مسابقات پیش‌رو و اولویت کسبه سهمیه اظهار داشت: امیدوارم آزادکاران و فرنگی‌کاران بتوانند سهمیه خود را در مسابقات پیش‌رو کامل کنند. کشتی در کشور ایران ورزش اول است و به همین دلیل که این رشته در ایران ریشه‌دار است در مسابقات مختلف بین‌المللی آسیایی و جهانی جزو تیم‌های صدرنشین بودیم. با کسب 4 سهمیه دیگر در مسابقات پیش‌رو با تیم کامل در المپیک حضور پیدا می‌کنیم. اینکه بتوانیم در المپیک تا چه حد موفق باشیم و چه نتایجی کسب کنیم به عوامل متعددی باز می‌گردد که مهمترین آن اتحاد و یکدلی خانواده بزرگ کشتی در کنار حمایت مسئولان ورزش است.

محبی پیرامون تمدید حکم مربیگری محمدی در تیم ملی کشتی آزاد و اینکه عملکرد او را چگونه ارزیابی می‌کند، عنوان کرد: کادرفنی تیم ملی هم‌اکنون بسیار خوب و باتجربه است و حضور محسن کاوه به عنوان مدیر تیم‌های ملی در کنار غلامرضا محمدی که از مربیان بسیار خوب کشورمان است اکثر کشتی‌دوستان را به نتایج آینده تیم ملی امیدوار کرده است. حکم محمدی باید صادر می‌شد تا وی برای المپیک بتواند با نیروی بیشتری کار کند. تیم‌های دیگر فعالیت و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در کشتی انجام داده‌اند. به طور مثال در مسابقات سیزم، یدالله محبی در 125 کیلوگرم در فینال نتیجه را به طاها گل واگذار کرد و این نشان می‌دهد کشورهای دیگر به کشتی اهمیت زیادی می‌دهند.

دارنده مدال نقره و برنز قهرمانی جهان درباره رقابت‌های لیگ برتر کشتی و این که برخی از کارشناسان معتقدند ملی‌پوشانی که در مسابقات جهانی قزاقستان حضور داشتند نتوانستند به اندازه کافی ریکاوری داشته باشند، اظهار کرد: در برخی مسائل فنی اظهارنظرهای مختلفی صورت می‌گیرد و به هرحال نقطه نظرات برخی کارشناسان با هم متفاوت است اما لیگ امسال را لیگ خوبی می‌بینم و در کشتی‌هایی که دیدم بازی‌های بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی گفت: لیگ تنور کشتی کشور را داغ نگه می‌دارد و منبع درآمدی مناسبی برای ملی‌پوشان خواهد بود. نکته بسیار مهم در لیگ امسال حضور مربیان جوان است که به خوبی در کنار تشک کشتی‌گیران خودشان را کوچ می کنند و با انرژی بالا و انگیزه وصف نشدنی مسائل فنی را به کشتی‌گیران انتقال می‌دهند. حضور و بروز همین مربیان جوان که مشتاقانه در کشتی فعالیت می‌کنند اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که برای کشتی ایران رخ داده و قطعاً فدراسیون از این مربیان جوان حمایت می‌کند و باید از مربیان جوانی که نتایج خوبی را کسب می‌کنند بیشتر استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز