سمیه یزدانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حضور در تیم اسپانیایی من را به اهدافم نزدیک‌تر می‌کند/ برای ۱۲ ثانیه سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست دادم

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۷:۳۴:۵۳
کد خبر: ۹۱۵۵۰۷
حضور در تیم اسپانیایی من را به اهدافم نزدیک‌تر می‌کند/ برای ۱۲ ثانیه سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست دادم
بانوی تاریخ‌ساز دوچرخه‌سواری گفت: باوجود این تیم اسپانیایی می‌توانم در سال بالای 50 تا تور بین‌المللی شرکت کنم و این موضوع سطح دوچرخه‌سواری من را در جهان ارتقا می‌بخشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سهمیه یزدانی، بانوی تاریخ‌ساز دوچرخه‌سواری ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص لژیونر شدن خود بیان کرد: پس از این که توانستم مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا جاده در بخش استقامت را کسب کنم، مورد توجه تیم VIB اسپورت بحرین قرار گرفتم و همراه این باشگاه در یک مرحله تور چین شرکت کردم. وقتی همراه این تیم بودم، مسئول هماهنگ‌کننده اسپانیایی باشگاه عملکردم را در این تور دید و پس از آن به من پیشنهاد دادند تا در سال 2020 با تیم کنتیننتال آن‌ها همکاری کنم.

وی افزود: باتوجه به این که تیم شرایط بسیار خوبی داشت و همه هزینه‌ها، امکانات، تجهیزات و ... من را پرداخت می‌کردند، قبول کردم در سال 2020 برای این تیم رکاب بزنم، بر همین اساس طی یک جلسه قرارداد رسمی خودم را با این تیم بستم.

یزدانی اظهار داشت: اگر در مسابقات قهرمانی آسیا به جایگاه دوم دست پیدا می‌کردم، الان سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کرده بودم، چون نفر از طریق رنکینگ انفرادی خود به المپیک راه پیدا کرد. به همین دلیل سهمیه مستقیم المپیک از طریق قهرمانی آسیا به نفر دوم می‌رسید اما من نفر سوم بودم و این سهمیه به رکابزنی از کشور کره رسید. واقعا جای تاسف دارد، چون فاصله من با نفر دوم فقط 12 ثانیه بود و برای 12 ثانیه سهمیه المپیک 2020 توکیو را از دست دادم.

بانوی تاریخ‌ساز دوچرخه‌سواری ایران ادامه داد: راه دیگر کسب سهمیه المپیک ارتقا رنکینگ جهانی بود و باید رنکینگ انفرادی خودم را به زیر 100 می‌رساندم، برای تحقق این امر باید در چندین مسابقه بین‌المللی حضور پیدا می‌کردم و با کسب امتیازات لازم رنکینگ خودم را بالا می‌بردم اما متاسفانه به خاطر شرایط اقتصادی کشور، کمبود بودجه فدراسیون و عدم حمایت اسپانسرها این امکان فراهم نشد تا بتوانم در تورهای مختلف شرکت کنم. با این وجود تمام تلاشم را کردم و توانستم رنکینگم را تا 149 برسانم اما می‌توانم بگویم در یک قدمی کسب سهمیه المپیک بودم.

بانوی ملی‌پوش تیم دوچرخه‌سواری ایران در پایان گفت: الان با وجود این تیم اسپانیایی می‌توانم در سال بالای 50 تا تور بین‌المللی شرکت کنم و این موضوع سطح دوچرخه‌سواری من را در جهان ارتقا می‌بخشد. چون قبل از این در ایران تیم حرفه‌ای نداشتم و در طول سال فقط یک مسابقه قهرمان کشور و دو مرحله لیگ جاده برگزار می‌شد، نهایتا در مسابقات قهرمانی آسیا جاده شرکت می‌کردیم، در کل تعداد مسابقات ما خیلی کم بود. امسال برای اولین بار تیم ملی ایران در تور چین حضور پیدا کرد. حالا باتوجه به شرایط تیمی که با آن قرار داد بستم می‌تواند در مسابقات سطح بالای زیادی رکاب بزنم و می‌تواند من را به اهدافم نزدیک‌تر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز