آتیلا حجازی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استقلال هرگز به شخص متکی نیست/ استراماچونی با جو فوتبال ایران آشنا شده است/ بیرانوند بخواهد با او مسابقه می‌دهم!

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۶:۰۰:۰۲
کد خبر: ۹۱۵۵۹۸
استقلال هرگز به شخص متکی نیست/ استراماچونی با جو فوتبال ایران آشنا شده است/ بیرانوند بخواهد با او مسابقه می‌دهم!
پیشکسوت استقلال گفت: اگر استقلال تا نیم فصل همین روند را داشته باشد و در نقل و انتقالات تیم آن‌گونه که مربی می‌خواهد تقویت شود، می‌توانیم به یک نیم فصل دوم خوب و رویایی فکر کنیم.

به گزارش گروه‌ ورزشی‌ خبرگزاری برنا؛ آتیلا حجازی، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درباره برد پرگل این تیم مقابل سایپا و آخرین وضعیت آبی‌پوشان به خبرنگار برنا گفت: من در ابتدای فصل جزو نفراتی بودم که می‌گفتم به این تیم امیدوار نیستم و تیم هم شرایط خوبی نداشت و از دست دادن تعداد زیادی از بازیکنان برجسته و حضور همین تعداد بازیکن جوان استقلال را دچار مشکلاتی کرده بود. حالا چهار بازی است که تیم نتیجه می‌گیرد. البته برخی پیش از این می‌گفتند که استقلال دو تیم لیگ یکی و تیم ته جدولی را برده ولی برد قاطعانه مقابل سایپا ثابت کرد این تیم پتانسیل پیشرفت و بالا آمدن را دارد.

وی با بیان این موضوع که بدون تعصب سعی می‌کنم به قول معروف انتهای قضیه را ببینم، تصریح کرد: استقلال شرایط سختی دارد و تیم نیاز دارد که تقویت شود. تیم در سمت چپ و در نوک حمله احتیاج به بازیکنان قدرتمند دارد و در چپ یک بازیکن می‌خواهیم هم تراز با غفوری که تیم به یک توازن خوب و قدرت بالایی در جناحین برساند. اگر این مهم  رخ بدهد تیم به شرایط بهتری دست پیدا خواهد کرد و می‌توان به آینده بیشتر امیدوار بود.

بازیکن پیشین آبی‌پوشان در ادامه با اشاره به صحبت‌های استراماچونی بعد از زدن 4 گل که ابتدا به کلین‌شیت اشاره کرده بود، اظهار داشت: ابتدا این را باید بگویم یک مربی برای پیاده کردن تفکراتش به زمان نیاز دارد. حالا شما در نظر بگیرید مربی از کشور دیگری می‌آید و نیاز به زمان دارد تا با شرایط آشنا شود. حالا استراماچونی زمانی آمد که تیم بسته شده بود و او هیچ اشرافی به تیم و بازیکنان نداشت. حالا او با جو فوتبال ایران، حریفان و سطح فنی تیم‌های دیگر و از همه مهم‌تر با بازیکنان تیم خودش و توانایی آنها آشنا شده و براین اساس است که مانند اکثر مربیان حرفه‌ای در دنیا استراتژی گل نخوردن برایش مهم است چراکه تیم وقتی در فاز دفاعی قوی باشد و گل نخورد می‌تواند گل بزند. اتلتیکومادرید شاید بهترین نمونه این موضوع باشد تیمی که کم گل می‌زند ولی اولویت‌اش گل نخوردن است.

مربی سابق مس کرمان پیرامون این سوال که بسیاری معتقدند استقلال می‌تواند در جام حذفی قهرمان شود و در این جام نخستین کلین‌شیت خود را ثبت کرده و برخی حتی می‌گویند استقلال با وجود حسینی می‌تواند در این جام موفق باشد، نظر او چیست و آیا استقلال را در لیگ نیز مدعی می‌داند، این‌گونه توضیح داد: بله، رسیدن به قهرمانی در جام حذفی خیلی راحت‌تر از لیگ است و تیم می‌تواند با 5 برد قهرمان شود. درحالی که لیگ یک رقابت فرسایشی است و من معتقدم در لیگ تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و تراکتور مدعیان اصلی هستند. البته این به معنای عدم توانایی استقلال نیست. هنوز باید یک مقدار دیگر صبر کنیم و بعد از 3-4 بازی آینده می‌توانیم درباره جایگاه استقلال در لیگ بهتر نظر بدهیم. اگر استقلال تا نیم فصل همین روند را داشته باشد و در نقل و انتقالات تیم آن‌گونه که سرمربی می‌خواهد تقویت شود، می‌توانیم به یک نیم فصل دوم خوب و رویایی فکر کنیم. درباره حسینی هم بنده امیدوارم ساختار دفاعی استقلال بتواند بازهم در کلین شیت موفق باشد و حسینی هم در حذفی درخشش داشته باشد. نباید یک نکته را فراموش کنیم و آن هم این است که از این مرحله در جام حذفی هم حضور مدعیان پرنگ‌تر می‌شود.

پسر مرحوم ناصر حجازی اسطوره محبوب و بیاد ماندنی فوتبال ایران و باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که نظرش درخصوص حضور یک مربی جوان ایرانی کنار استراماچونی چیست، بیان کرد: متاسفانه برخی مسائل فرهنگی در فوتبال ما خوب نیست. اگر مربی ایرانی کنار مربی خارجی نباشد بسیاری انتقاد می‌کنند و می‌گویند چرا مربی ایرانی نیست. مربی خارجی نمی‌تواند خوب ارتباط برقرار کند، تیم دچار مشکل می‌شود اما وقتی 4 برد بدست می‌آید، همه چیز فراموش می‌شود و به قول معروف اوضاع گل و بلبل می‌شود.

مربی اسبق استقلال درباره تاثیر مصدومیت داریوش شجاعیان در روند تیم و شکسته شدن طلسم گلزنی آبی‌پوشان در زدن پنالتی توسط وریا غفوری گفت: استقلال هرگز تیمی نبوده که به یک شخص متکی باشد و به نظرم این موضوع جای نگرانی ندارد. پنالتی زدن برای تیم‌های بزرگی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان کار سختی است. همه می‌گویند پنالتی است و مثل آب خوردن گل می‌شود و اگر توپ وارد دروازه نشود همان نفرات به بازیکن حمله می‌کنند و این کار روحیه بالایی می‌خواهد که وریا و چندین بازیکن استقلال آن را دارند.

سوال پایانی از این پیشکسوت فوتبال درباره  موضوع پنالتی زدن او به بیرانوند بود و اینکه آیا این حرف را به شوخی بیان کرده است، آتیلا حجازی در این رابطه تاکید کرد: من به بیرانوند علاقه دارم، او در حال حاضر یکی از سه دروازه‌بان برتر ایران است و در 2-3 سال گذشته نشان داده به حق درون دروازه ایران قرار گرفته و بازی‌های بسیار خوبی را نیز انجام داده است. من این موضوع را به شوخی نگفتم و فکر می‌کنم از 5 پنالتی 4 تای آن را گل خواهم کرد و اگر شرایط مهیا باشد و او بخواهد می‌توانیم این کار را انجام دهیم و حاضرم با این دروازه‌بان خوب این مسابقه را انجام بدهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز