امیر اوجاقی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تیم ملی ووشو اقتدار خود را نشان داد/ هنوز نیاز به حضور مربی خارجی احساس می‌شود/ نگرانی در مورد پشتوانه‌سازی نداریم

۱۳۹۸/۰۸/۰۳ - ۰۷:۳۳:۲۴
کد خبر: ۹۱۵۸۱۳
کارشناس ووشو گفت: ملی‌پوشان ما بی‌نظیر بودند و توانستند با اقتدار روی سکوی قهرمانی بایستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم‌ ملی ساندا ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان موفق شد با کسب هشت مدال طلا برای دومین سال پیاپی روی سکوی قهرمانی بایستد.

امیر اوجاقی، کارشناس ووشو، درباره عملکرد ملی‌پوشان در این دوره در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: مسابقات جهانی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی در سطح بسیار بالایی برگزار‌ شد چون که بیشترین شرکت کننده را داشت. ملی‌پوشان ما واقعا بی‌نظیر بودند و توانستند با اقتدار در کشور چین مهد ووشو جهان روی سکوی قهرمانی بایستند.

او ادامه داد: یکی دیگر از نکات مثبت این مسابقات اعزام تیم با کادر فنی کاملا ایرانی بود. ما هشت سانداکار اعزام کردیم که هر هشت نماینده ما مدال طلا گرفتند. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که در بخش ساندا به بی‌نیازی رسیدیم. در بخش تالو بازیکنان عملکرد قابل قبولی داشتند اما به نظرم هنوز نیاز به حضور مربی خارجی احساس می‌شود.

سرمربی تیم جوانان افزود: در این دوره ووشوکارانی مانند خورشیدی، صبری و عارفی مقام صاحب مدال طلا شدند. بازیکنان همه از رده‌های پایین‌تر به بزرگسالان ملحق شدند و یا اگر در کنار بزرگسالان بودند در همه اعزام‌ها حضور نداشتند. این موضوع نشان می‌دهد خوشبختانه فدراسیون به همه رده‌ها توجه دارد و نگرانی در مورد پشتوانه سازی در ووشو نداریم.

اوجاقی در پایان در پاسخ به این سوال که لژیونر شدن سانداکاران چقدر در کسب این موفقیت‌ها تاثیرگذار بود؟ اظهار کرد: قطعا بازبکنی‌که مداوم در مسابقه و تمرین باشد روحیه جنگندگی خوبی دارد. هرچند که لژیونر شدن در ووشو کار دشواری نیست ولی می‌تواند تاثیرات خوبی را در رشد فرد داشته باشد. سال گذشته تعدادی از ووشوکاران ما لژیونر بودند و به نظرم اتفاق خوبی بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز