فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پرسپولیس با برد پرگل روحیه از دست رفته را به دست آورد/ تساوی، نتیجه محتمل برای بازی تراکتور-استقلال است

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۰۵:۵۷:۵۴
کد خبر: ۹۱۶۶۸۳
پرسپولیس با برد پرگل روحیه از دست رفته را به دست آورد/ تساوی، نتیجه محتمل برای بازی تراکتور-استقلال است
بازیکن سابق سرخابی‌ها گفت: تراکتور می تواند یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ نوزدهم باشد. فکر می‌کنم بازی روز جمعه در تبریز دیداری زیبا و جذاب شود به شرطی که حواشی بر متن بازی غلبه نکند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فرزاد آشوبی پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه حضور در تیم‌های پرهوادار ایران را در کارنامه کاری خود دارد، پیرامون بازی پرسپولیس و شاهین شهرداری بوشهر در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر به خبرنگار برنا گفت: پرسپولیس همانگونه که تصور می شد در بازی با شاهین از ابتدا به حریف فشار آورد و خیلی زود هم توانست به نتیجه برسد. همانگونه که در این باره پیش از این نیز گفته شده هرچه بازی‌ها به جلوتر می رود، کالدرون با خصوصیات فنی بازیکنانش آشنا تر می‌شود و این اتفاق بسیار خوبی برای پرسپولیس است. به طور مثال او دیگر هیچ اصراری به بازی با سیستم ۴-۴-۲ ندارد بلکه در در سه بازی اخیر خود با توجه به توانایی بازیکنانش از سیستم ۴-۲-۳-۱ استفاده کرده و البته نتیجه نیز گرفته است.

بازیکن سابق پرسپولیس در ادامه افزود: در مورد سیستم مورد استفاده فعلی کالدرون در بازی شهر خودرو پرسپولیس نتیجه نگرفت، دلایل خاص خود را داشت. به هر حال با توجه به اینکه جونیور به لحاظ فنی نمی‌تواند برای علیپور موقعیت و فضا ایجاد کند تیم با هافبک هجومی پشت علیپور بازی می کند که این سیستم بسیار خوب جواب داده است. البته نمی توان این موضوع مهم را نیز کتمان کرد که در بازی شاهین شهرداری بوشهر پرسپولیس خیلی خوب از بی برنامه‌ بودن و شلختگی فنی میزبان در طول بازی استفاده کرد. بنده در طول ۹۰ دقیقه متوجه نشدم این تیم چه برنامه خاصی در خطوط سه گانه خود دارد. بگونه ای که در تمام مدت چه در زمان حملات پرسپولیس و چه  ضد حملات این تیم  نفرات سرخ‌پوش‌بیشتر بود و هم فضای آن ها گسترده تر بود و البته کالدرون و شاگردانش  به چنین بازی نیاز داشتند تا هم به لحاظ روحی روانی آمادگی خود را بالا ببرند و بازیکنی مانند علیپور با ثبت هت‌تریک فشار بیش از حد روانی را از خود دور کند و هم اینکه یک تمرین بسیار خوب برای جا افتادن بهتر سیستم مورد نظر کادر فنی در این تیم بود.

 هافبک تکنیکی تیم ملی فوتبال ایران و شهرداری تبریز با اشاره به برگزاری دیدار سرخپوشان پایتخت مقابله ماشین سازی تبریز در چارچوب لیگ برتر اظهار داشت: باید کالدرون و سایر بازیکنان به این نکته توجه کنند که ساختار تیمی ماشین سازی تفاوت زیادی با تیم شاهین بوشهر دارد. ضمن اینکه نباید گرفتن کاپ سوپر جام باعث شود تیم تمرکز خود را از دست بدهد و یا روی به بازی احساسی بیاورد. اگر پرسپولیس بتواند با تمرکز کامل در این دیدار از شرایط میزبانی خود به خوبی استفاده کند و دریافت جام نیز تاثیرات مثبت خود را روی تیم بگذارد آنها می‌توانند به نتیجه دلخواه خود برسند و فاصله خود را با تیم‌های بالاتر کمتر کنند.

 بازیکن اسبق استقلال تهران درباره دیدار این تیم مقابل سرخپوشان تبریزی که یک فصل هم سابقه پوشیدن پیراهن تراکتورسازی را در کارنامه خود دارد عنوان کرد: تراکتورسازی بازی قبلی خود را مقابل صنعت نفت واگذار کرد و پرشورها باید بدانند صرف حضور ستاره ها دلیل نمی شود که تیم بتواند نتایج خوبی بگیرد یا همه بازی ها را ببرد. تراکتور تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل داشته است، هم در کادر فنی و هم در بازیکنان و حالا دنیزلی که نکته مثبت‌اش آشنایی با فوتبال ایران و کارنامه خوبش در لیگ کشورمان است نیاز به زمان دارد تا بتواند بازیکنان تیمش را به بهترین شکل با هم هماهنگ کنند و تراکتور می تواند یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ نوزدهم باشد. فکر می‌کنم بازی روز جمعه در تبریز دیداری زیبا و جذاب شود به شرطی که حواشی بر متن بازی غلبه نکند.

آشوبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش پیرامون شرایط استقلال تصریح کرد: استقلال در چند بازی گذشته توانسته با برد شرایط تیمی و فنی بهتری داشته باشد اما من معتقدم استراماچونی اگر در تبریز یک آنالیز دقیق از وضعیت تیم خود و تیم حریف نداشته باشد به مشکل خواهد خورد. چرا که شرایط پارس جنوبی با تراکتور در نوع بازی و قدرت بازی تفاوت زیادی دارد. استقلال در چند پیروزی اخیر خود بازی های هجومی و البته  به صورت  باز انجام داده که تکرار آن در بازی می‌تواند برای آنها گران تمام شود. ضمن اینکه نبود داریوش شجاعیان که یکی از بهترین بازیکنان لیگ نوزدهم بود در  استقلال تاثیر دارد و مربی ایتالیایی باید یک فرد مناسب را برای پست او جایگزین کند و یا حتی با توجه به داشته های خود بتواند سیستم تیمش را تنظیم کند.

 وی در پایان پیرامون این سوال که شانس کدام تیم را در پیروزی مسابقه روز جمعه بیشتر می‌داند تصریح کرد: من فکر می کنم شانس تراکتورسازی بیشتر باشد. اما زیبایی فوتبال به همین است که نمی‌توان بازی را پیش بینی کرد و اگر استقلال از موقعیت‌های به وجود آمده برای خودش به بهترین شکل استفاده کند می تواند سه امتیاز بازی را نیز به دست بیاورد ضمن اینکه کسب مساوی نیز می‌تواند نتیجه ای محتمل باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز