مهدی ضیایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ایزدیار با رکورد خود می‌توانست در قهرمانی جهان مدال برنز بگیرد/ کسب سهمیه پارالمپیک در رشته شنا یک روند طولانی دارد

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۰:۱۴:۰۲
کد خبر: ۹۱۶۶۹۱
ایزدیار با رکورد خود می‌توانست در قهرمانی جهان مدال برنز بگیرد/ کسب سهمیه پارالمپیک در رشته شنا یک روند طولانی دارد
سرمربی تیم ملی پاراشنا ایران گفت: اگر ایزدیار می‌توانست در مسابقات قهرمانی جهان رکورد پارالمپیک خود را تکرار کند، مدال برنز قهرمانی جهان را کسب می‌کرد که می‌توان گفت مدال برنز پارالمپیک است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی ضیایی سرمربی تیم ملی پاراشنا ایران طی گفتگو با خبرنگار‌ برنا در خصوص وضعیت پاراشناگران ایران بیان کرد: باتوجه به سیاست‌هایی که کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران دارد و انشاالله قسمتی از کاروان اعزامی تیم پاراشنا می‌شود که شامل ورزشکاران جانباز، معلول، نابینا و کم‌بینا است برای کسب رکورد ورودی پارالمپیک ۲۰۲۰ بچه‌ها به مسابقات قهرمانی جهان لندن اعزام شدند که هر دوسال یک بار برگزار می‌شود، رقابت بسیار مهمی است و بعد از پارالمپیک مهم‌ترین رقابت پاراشنا محسوب می‌شود.

وی افزود: مسابقات قهرمانی جهان امسال به میزبانی لندن و در بهترین سطح کیفی و کمی برگزار شد، هیچ نقصی در برگزاری رقابت‌ها و سطح کیفی آن وجود نداشت. تیم ملی پاراشنا ایران با ۳ ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر شد، دو ورزشکار جانباز و معلول و یک شناگر نابینا در تیم بودند.

ضیایی اظهار داشت: شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی‌نژاد از شناگران معلول و محمدحسین کریمی از ورزشکاران نابینای ما بودند‌ که در این رقابت‌ها شرکت کردند و توانستند حدنصاب رکورد ورودی پارالمپیک را بگیرند. این گام اولی بود که ما با موفقیت برداشتیم و هر سه ورزشکار ما توانستند رکورد ورودی را کسب کنند.

سرمربی تیم ملی پاراشنا ایران عنوان کرد: سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ایران می‌دهند. ورزشکاران مثلا در طول یک سال باید کسب رکورد ورودی در مسابقات مختلف بکنند، پس از پایان آن مهلت براساس این که کشورها چه رکوردها و چه تعداد رکورد گرفتند، به کشورها سهمیه می‌دهند. این موضوع بستگی به نظر کمیته جهانی پاراشنا دارد‌ که به ایران اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک چون هر سه رکورد ورودی را به دست آورده است و از این جهت مشکلی ندارد، براساس آن بهترین نفر خود را انتخاب می‌کند. بستگی به تعداد سهمیه‌ای که به ایران تعلق می‌گیرد دارد و طبق آن نفرات را انتخاب می‌کند. بچه‌ها هنوز سهمیه‌ای کسب نکردند، شنا مثل رشته‌های دیگر نیست که خود ورزشکار سهمیه مستقیم بگیرد. کسب سهمیه پارالمپیک در رشته شنا یک روند طولانی دارد.

ضیایی در پایان گفت: باتوجه به این که ایزدیار در دو پارالمپیک قبل حضور داشته و فینالست شده است، اگر می‌توانست در مسابقات قهرمانی جهان رکورد پارالمپیک خود را تکرار کند، مدال برنز قهرمانی جهان را کسب می‌کرد که می‌توان گفت مدال برنز پارالمپیک است. باتوجه به تمریناتی که پس از این رقابت‌ها دنبال می‌کند، ما خوشبینیم که بتواند موفقیت بزرگی در پارالمپیک ۲۰۲۰ کسب کند. شرایط بسیار سخت است، در مسابقات قهرمانی جهان شرایط را ارزیابی کردیم. به هر حال او رقبای داخلی هم دارد که تمرین می‌کنند و سهمیه را به بهترین نفرات می‌دهند. ایزدیار الان وضعیت خوبی دارد اما باید دید تا یک سال دیگر تمریناتش به چه صورتی است و اگر اتفاق خاصی نیفتد می‌تواند آن‌جا موفق شود. ابتدا باید ببینیم چه کسی اعزام می‌شود و پس آن در این خصوص صحبت می‌کنیم. در حال حاضر شرایط هر سه ورزشکار ما یکسان است.

نظر شما