بهمن عسگری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نتایج چند سال اخیر انتظارات را از کاراته ایران بالا برده است/ می‌خواهم جایگاهم را در رنکینگ جهانی حفظ کنم

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۹:۰۶:۲۷
کد خبر: ۹۱۹۰۷۸
نتایج چند سال اخیر انتظارات را از کاراته ایران بالا برده است/ می‌خواهم جایگاهم را در رنکینگ جهانی حفظ کنم
عضو تیم ملی کاراته گفت: کاراته در چند سال اخیر با نتایج درخشانی که کسب کرد انتظارات را از خود بالا برده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پس از برگزاری ششمین مرحله لیگ کاراته‌وان به میزبانی مسکو، رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی منتشر شد که براساس آن بهمن عسگری پس از کسب مدال برنز جایگاهش در صدر را پس گرفت و در مکان نخست رده‌بندی وزن منهای 75 کیلوگرم ایستاد.

بهمن عسگری، عضو تیم ملی کاراته در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: برای من این موضوع کاملا عادی است چراکه ممکن است در یک مسابقه خوب باشم و در چنین جایگاهی قرار بگیرم و ممکن است در یک رویداد دیگر عملکرد خوبی نداشته باشم و در رده‌های پایین‌تر قرار بگیرم. در رقابت‌های اخیر در یک مسابقه از کسب مدال بازماندم  و همین موضوع باعث شد رنک‌ام را از دست بدهم و حالا پس از مسابقات روسیه و کسب مدال دوباره به جایگاهم برگشتم. امیدوارم که این روند را همچنان ادامه دهم تا در المپیک نماینده شایسته‌ای باشم.

دارنده مدال طلای رقابت‌های جهانی درمورد شانس حضور در المپیک 2020 اظهار کرد: کار بسیار دشواری داریم برای من الان مسابقات اسپانیا و سپس فرانسه مهم است که بتوانم مدال‌های خوش رنگی را به دست بیاورم. پس از مسابقات فرانسه دیگر رقابت‌های ما هر 15 روز یکبار برگزار خواهد شد که بدون شک هم سنگین خواهند بود و هم دشوار ولی با این حال همه ما برای یک هدف آن هم حضور در المپیک تلاش می‌کنیم که امیدوارم بتوانیم به این مهم نیز دست یابیم.

او ادامه داد: کاراته در چند سال اخیر با نتایج درخشانی که کسب کرد انتظارات را از خود بالا برده است. ما در بخش کومیته مردان سهمیه داریم و باید با طی کردن چندین مرحله دشوار به آن برسیم و در این بین با تغییر وزن نیز مواجه هستیم که باز کار را برای ما دشوارتر می‌کند ولی هم جامعه کاراته و هم مردم عزیز بدانند هدف ما صرفا کسب سهیه نیست و برای مدال المپیک تلاش می‌کنیم.

عسگری درباره وضعیت سوپرلیگ کاراته توضیح داد: هفته اول سوپرلیگ برگزار شد تیم‌های خوبی را دیدیم ولی متاسفانه چیزی که کاراته را در حال حاضر آزار می‌دهد مشکل مالی تیم‌هاست چرا که اسپانسر خوبی ندارند و مشکالات مالی روی کیفیت مبارزه‌ها تاثیر می‌گذارد. دانشگاه آزاد تیم خوبی است و امسال با هدف پس گرفتن قهرمانی در لیگ حاضر شده و امیدوارم بتوانیم با این شرایط  عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

نظر شما