کوروش محمدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اصفهان آمادگی و قابلیت میزبانی مسابقات بزرگ را دارد/ به دلیل محدودیت منابع آبی از چمن کردن زمین چشم‌پوشی کردیم

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۹:۲۰:۳۰
کد خبر: ۹۱۹۴۵۳
اصفهان آمادگی و قابلیت میزبانی مسابقات بزرگ را دارد/ به دلیل محدودیت منابع آبی از چمن کردن زمین چشم‌پوشی کردیم
رئیس هیات گلف استان اصفهان گفت: در حال حاضر از چمن کردن زمین گلف اصفهان به دلیل محدودیت منابع آبی چشم‌پوشی کردیم اما الان به عنوان یک زمین خاکی و کاملا استاندارد آمادگی و قابلیت میزبانی مسابقات بزرگ کشوری را دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ کوروش محمدی، رئیس هیات گلف استان اصفهان، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص شرایط زمین گلف اصفهان برای برگزاری آخرین مرحله لیگ آقایان بیان کرد: پس از این‌که فدراسیون گلف ایران اعلام کرد که برای میزبانی لیگ دسته یک آقایان انتخاب شدیم، با کمک منابع مختلف از جمله شهرداری اصفهان دست به کار شدیم و زمین را از آن حالتی که تبدیل به یک خارکده شده بود، با تجهیزاتی که در اختیار ما گذاشتند خداراشکر الان تبدیل به یک زمین مناسب شده و تقریبا برای بازی‌ها آماده است. در حال حاضر محوطه زمین کاملا آماده شده و داریم روی 18 حفره آن الان کار می‌شود.

وی افزود: ان‌شاءالله طی چند روز آینده عملیات بهینه‌سازی زمین انجام می‌شود، برای راه‌های دسترسی هم آسفالت سرد پیش بینی شده است که آن را تهیه کردیم و در چند روز آینده تبدیل به یک زمین آماده و در عین حال استاندارد خواهد شد.

محمدی اظهار داشت: این زمین استانداردهای کشوری برای میزبانی مسابقات بزرگ ملی دارد اما اگر بخواهیم آن‌ها را زمین‌های گلف بزرگ دنیا مقایسه کنیم، طبیعتا محدوده جغرافیایی آن در حد زمین‌های بزرگ جهان نیست. 27 هکتار مساحت این زمین است، در حالی که زمین‌های استاندارد دنیا بالای 50 هکتار مساحت دارند اما از لحاظ فاصله بین حفره‌ها، موانع طبیعی، نحوه قرارگیری سکوها و فضای فنی لازم برای بازی، کاملا از استانداردهای گلف برخوردار است.

رئیس هیات گلف استان اصفهان ادامه داد: زمین اصفهان جزو 5 زمین بزرگ استاندارد کشور محسوب می‌شود که مدت‌ها آسیب‌های زیادی دیده بود. الان داریم روی آن کار می‌کنیم تا بتوانیم از این زمین بهره‌برداری کنیم.

وی گفت: زمین گلف اصفهان خاکی است اما همه زمین‌ها یا چمن دارند یا در مناطقی که مشکل دسترسی به منابع آب است، زمین‌ها به صورت خاکی استفاده می‌شود. این آمادگی را داشتیم که زمین را چمن کنیم اما در این مدت اصفهان با منابع محدود آبی به خصوص در منطقه شمال  و شمال شرق اصفهان که این زمین قرار گرفته روبه‌رو است. در این منطقه به واسطه خشکسالی سال‌های اخیر، منابع آبی زیادی در اختیار نداریم و در حال حاضر از چمن کردن زمین چشم‌پوشی کردیم اما الان به عنوان زمین خاکی و کاملا استاندارد آمادگی و قابلیت میزبانی مسابقات بزرگ کشوری را دارد.

نظر شما