حمید اسکندریون در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سعی می‌کنیم با جذب اسپانسر کمبودهای مالی شناگران را جبران کنیم/ شنا بین سایر رشته‌ها واقعا ورزش مظلومی است

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۰:۱۲:۱۳
کد خبر: ۹۱۹۵۱۳
سعی می‌کنیم با جذب اسپانسر کمبودهای مالی شناگران را جبران کنیم/  شنا بین سایر رشته‌ها واقعا ورزش مظلومی است
رییس کمیته فنی شنای کشور گفت: فدراسیون اعتبار و منابع محدودی دارد ولی سعی می‌کنیم با اسپانسرهایی که خیلی هم کم هستند، این کمبودها را برای شناگران جبران کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حمید اسکندریون، رئیس کمیته فنی شنا، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص اعزام تیم ملی ایران به مسابقات جام جهانی قطر بیان کرد: شناگران ما به جام جهانی قطر می‌روند تا بتوانند در  شرایط مسابقه با رقبای جهانی رقابت کنند و این موضوع می‌تواند از لحاظ روحی و روانی تأثیر بسیار خوبی داشته باشد. در دنیا مرسوم است که جام‌های جهانی پشت سر هم انجام شود و شناگران جهت آمادگی بیشتر در همه این مسابقات شرکت می‌کنند. اگر بخواهیم از لحاظ فنی هم توضیح دهیم، طبق اعلام کارشناسان، حضور در هر مسابقه خوب می‌تواند به اندازه 15 روز تمرین موثر باشد و در روند پیشرفت و عملکرد شناگر تاثیر بگذارد. ممکن است ورزشکاران ما نتوانند رکوردهای خوبی ثبت کنند اما از لحاظ تکنیکی، فنی و مهارتی می‌تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند. چون تعداد مسابقات ما در ایران کم است اما از نظر کمیته و کادر فنی خیلی مهم است که در این فصل شناگران در مسابقات مهم شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: سینا غلامپور به دلیل آسیبی که همین اواخر از ناحیه مچ پای دید و آتل بسته بود، نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند. ما حتی تا روزهای آخر هم امیدوار بودیم به مسابقات برسد ولی متأسفانه خودش اطلاع داد که شاید نتواند در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. به این خاطر یک استراحت کوتاه به او دادیم اما در اعزام‌های بعدی که ان‌شاءالله اسفند ماه شروع خواهد شد، او هم در ترکیب تیم حضور دارد.

اسکندریون در رابطه با وضعیت مالی ورزشکاران اظهار داشت: فدراسیون اعتبار و منابع محدودی دارد ولی ما سعی می‌کنیم با اسپانسرهایی که خیلی هم کم هستند، این کمبودها را برای شناگران جبران کنیم. از آن‌‌جایی که شنا پخش زنده زیادی ندارد، تبلیغات هم کم می‌شود. تلاش کردیم تا خود فدراسیون اعتبار جمع کند و ماهانه مبلغی را برای ورزشکاران درنظر گرفتیم تا در هر مسابقه مبلغی را برای اعزام بدهیم. شنا بین سایر رشته‌ها واقعا ورزش مظلومی است، حتی بازیکنان واترپلو قراداد بیشتری از شناگران دارند. ما سعی کردیم چند تیم خوب هم وارد لیگ شنا کنیم، یکی از این تیم‌ها پرسپولیس است و ان‌شاءالله در آینده از نظر مالی بتواند تا حدی کمک کند.

رئیس کمیته فنی شنا  گفت: کمیته ملی المپیک خواسته بود تا 2 ورزشکار جهت توسعه شنا در آسیا به این مسابقات اعزام کنیم. علی جعفری نابغه شنا که توانست در سن 15 سالگی رکورد بزرگسالان را بزند، انتخاب کردیم تا طبق نظر کادر و کمیته فنی در رشته قورباغه رقابت کند. چون برنامه طولانی مدتی برای بازی‌های آسیایی 2022 داریم و به همین دلیل باید در رشته قورباغه سرمایه‌گذاری کنیم. بعد از آریا عظیمی‌نژاد واقعا قورباغه‌روی خوبی مطرح نشده که بتواند با ثبت رکوردهای خوب تیم ما قوی شود. به همین دلیل یکی از شناگران خوب اصفهان که از لحاظ فیزیک و استعداد خوبی که در رشته قورباغه داشت، به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد تا زیر نظر مربیان خارجی آنالیز بدنی شود و بتوانیم از این مربیان استفاده کنیم.

نظر شما