حسین بابویی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برنامه‌ریزی کردیم تا دانش‌آموزان سالم با توانمندی‌های دانش‌آموزان معلول آشنا شوند/ انجمن ورزش معلولین دانش‌آموزی فدراسیون را فعال کردیم

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۸:۲۷:۳۹
کد خبر: ۹۲۱۵۱۷
برنامه‌ریزی کردیم تا دانش‌آموزان سالم با توانمندی‌های دانش‌آموزان معلول آشنا شوند/ انجمن ورزش معلولین دانش‌آموزی فدراسیون را فعال کردیم
رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی گفت: در این چهار سال برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت مسابقات و رقابت‌های ورزشی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان سالم با توانمندی‌ها و پتانسیل دانش‌آموزان معلول آشنا شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین بابوئی، رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی، طی گفتگو با خبرنگار برنا به مناسبت هفته ملی پارالمپیک درخصوص برنامه‌های ورزشی این فدراسیون برای دانش‌آموزان استثنایی بیان کرد: ما وظیفه داریم تمام فعالیت‌های ورزشی تدوین شده برای تمام دانش‌آموزان فارق از این که سالم یا معلول هستند، ارایه کنیم. گرچه در آموزش و پرورش ما دو ساختار جداگانه هستیم، یعنی ما برای دانش‌آموزان سالم فعالیت می‌کنیم و معاونتی داریم برای دانش‌آموزان استثنایی که برنامه‌های ویژه‌ای در جهت دارند. اما خود ما هم به عنوان فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی، ارتباط و تعامل بسیار نزدیکی داریم با کمیته ملی پارالمپیک ایران.

وی افزود: در این چهار سال برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت مسابقات و رقابت‌های ورزشی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان سالم با توانمندی‌ها و پتانسیل دانش‌آموزان معلول آشنا شوند. برای مسابقات دانش‌آموزی تابستان سال گذشته ما با کمیته ملی پارالمپیک کار مشترکی انجام دادیم و فرصتی برای دانش‌آموزان سالم ایجاد کردیم تا شناخت بیشتری نسبت به توانمندی‌های دانش‌آموزان استثنایی پیدا کنند.

بابوئی اظهار داشت: ما در اولین قدم، انجمن ورزش معلولین دانش‌آموزان را در دو بخش دختران و پسران را فعال کردیم. این انجمن از سال‌های دور در فدراسیون وجود داشته اما فعالیتی در این زمینه نداشته است و ما سعی کردیم آن را فعال کنیم. در برخی از رشته‌های ورزشی، تعدادی از دانش‌آموزان معلول ما حتی در عضویت تیم‌های دانش‌آموزی سالم ما هستند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی در پایان گفت: در رشته تنیس روی میز، دانش‌آموزی داریم که عضو تیم دانش‌آموزان سالم یک استان است باوجود این که حتی از یک دست معلولیت دارد، در رشته بدمینتون ورزشکارانی داریم که معلول هستند. با راه‌اندازی انجمن ورزش معلولین دانش‌آموزان زمینه بسیار خوبی را فراهم کردیم تا این بخش سازماندهی شود. در سال جاری با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین قرار است برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان معلول را توسعه دهیم. 

نظر شما