عبدالرضا میرشفیعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تیم سابر ایران را به عنوان یک برند در دنیا می‌شناسند/ رشته فلوره چندین سال در کشور مغفول واقع شده است

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۱:۰۱:۲۷
کد خبر: ۹۲۲۰۷۱
تیم سابر ایران را به عنوان یک برند در دنیا می‌شناسند/ رشته فلوره چندین سال در کشور مغفول واقع شده است
مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی ایران گفت: الان ما در رشته سابر رده پنجم دنیا هستیم و تیم ملی سابر ما یقینا به المپیک می‌رود و حتی فدراسیون و وزارت ورزش روی مدال آن در المپیک حساب باز کردند. قطعا توجه بیشتری به رشته سابر خواهد شد، به سبب این‌که برای شمشیربازی کشور ما یک برند در دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا میرشفیعی، مدیر تیم‌های ملی شمشیربازی، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص اظهارات سرمربی تیم ملی فلوره کشورمان مبنی بر اینکه به این تیم توجه لازم نمی‌شود بیان کرد: میرمحمدی سرمربی تیم ملی فلوره ما است که نقطه نظرات خودش را دارد و نظر او برای ما و اصحاب شمشیربازی قابل احترام. میرمحمدی یقینا از منظر یک سرمربی نگاه می‌کند، به هر صورت کم و کاستی‌هایی وجود دارد و این طور نیست بگوییم همه چیز کامل و سرجای خود است. به سبب مشکلات مالی فدراسیون، نواقصی وجود دارد و در بحث اعزام‌ها و بودجه با توجه به شرایط اقتصادی کشور با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: بودجه ما محدود است اما در محدودیت‌ها سعی بر این داریم که اهم و فی‌الاهم شود. الان ما در رشته سابر رده پنجم دنیا هستیم و تیم پلی سابر ما یقینا به المپیک می‌رود و حتی فدراسیون و وزارت ورزش روی مدال آن در المپیک حساب باز کردند. قطعا توجه بیشتری به رشته سابر خواهد شد، به سبب این‌که برای شمشیربازی کشور ما یک برند در دنیا محسوب می‌شود.

میرشفیعی اظهار داشت: رشته فلوره چندین سال مغفول واقع شده است. از یک منظر من صحبت‌های میرمحمدی را تائید می‌کنم اما این فقط مختص امروز و دیروز و یک سال پیش نیست و ما باید بازنگری کنیم و برگردیم به چندین سال پیش که واقعا فلوره در اوج بود و بچه‌های ما در آسیا مدال می‌گرفتند. حالا غفلت‌هایی از سوی روسای فدراسیون‌های قبلی شده است که الان داریم نتایج آن را می‌بینیم. من از طرفی به میرمحمدی حق می‌دهم در هر صورت او به عنوان سرمربی انتظار دارد برنامه‌هایی که به فدراسیون ارائه می‌کند، انجام شود. وقتی برنامه‌های او به سبب کمبود بودجه و منابع انجام نمی‌شود، ممکن است این را تفسیر به این کرد که توجه کافی وجود ندارد.

مدیر تیم‌های ملی فدراسیون شمشیربازی گفت: کمبود منابع باعث می‌شود که گاهی برنامه‌های ما با کندی روبرو شود. به هر صورت نواقص وجود دارد و ما این موضوع را کتمان نمی‌‌‌کنیم. فدراسیون شمشیربازی هم تلاش خود را می‌کند، در این تنگناهای مادی که در همه فدراسیون‌ها وجود دارد و فقط مختص فدراسیون شمشیربازی نیست. در این رشته ورزشکاران نیاز دارند در رویدادهای مختلف شرکت کنند. وقتی ورزشکار ما سالی یک مسابقه شرکت می‌کند نباید از او انتظاری داشته باشیم، ورزشکار نیاز به تجربه، رفتن و دیدن میادین بین‌المللی دارد تا بتواند رقبای خود را بشناسد و طی آزمون‌ و خطاهایی که انجام می‌‌دهد ورزشکار خودش را پیدا می‌کند. این‌که اردوها برگزار شوند و به مسابقه نرویم، بازده مورد نظر به وقوع نمی‌پیوندد. میرمحمدی واقعا زحمت می‌کشد و فدراسیون هم باید کمی توجهش را به رشته فلوره بیشتر کند، این نیست که توجه نباشد اما می‌شود به نوعی به میرمحمدی و از طرفی هم به فدراسیون سبب کمبود منابع و بودجه حق داد.

نظر شما