حسین کلانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حضور یک روانشناس کارکشته کنار تیم ملی تاثیرگذار خواهد بود/ برخی به دنبال مشکل‌سازی هستند/ وضعیت ما در اردن بهتر از عراق است/ مقابل بحرین باید جبران مافات کنیم

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۵:۰۱:۲۷
کد خبر: ۹۲۲۵۹۲
حضور یک روانشناس کارکشته کنار تیم ملی تاثیرگذار خواهد بود/ برخی به دنبال مشکل‌سازی هستند/ وضعیت ما در اردن بهتر از عراق است/ مقابل بحرین باید جبران مافات کنیم
پیشکسوت فوتبال کشور گفت: اگر بازیکنان ما بتوانند به لحاظ تمرکز و مسائل روحی و روانی با وضعیت خوبی وارد زمین شوند عراق را می‌توانند شکست دهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین کلانی، بازیکن سال های دور پرسپولیس و تیم ملی ایران درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به خبرنگار برنا گفت: با توجه به نتیجه بازی با بحرین، بازیکنان به لحاظ روحی و روانی باید تقویت شوند و این اراده در آنها برای برد وجود دارد و در این میان حضور یک روانشناس کارکشته ورزشی در کنار تیم ملی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: یک ملی‌پوش فوتبال امکان دارد در زمین به دلیل بالا رفتن آدرنالین خون رفتاری انجام دهد که عجیب باشد اما  یک روانشناس ورزشی می‌تواند پیش زمینه عدم چنین اتفاقی را برای یک تیم مهیا کند. البته نمی‌توان از این موضوع به راحتی عبور کرد که کادرفنی نیز در موضوع بحث روانی می‌توانند اثربخشی بالایی داشته باشند.

مهاجم پیشین تیم ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: یک ورزشکار اگر در یک دیدار شکست بخورد، سعی می‌کند در دیدار بعدی آن را جبران کند و به لحاظ روانی با یک نیروی مضاعف وارد میدان می‌شود اما فوتبال یک بازی تیمی است و باید بازیکنان برای یکدیگر بازی کنند و همه به فکر موفقیت تیم باشند تا بخواهند نتیجه باخت را جبران کنند. درست است که بازیکنان داخلی در لیگ و حتی لژیونرها با همدیگر رفاقت دارند و ارتباط خوبی میان ملی‌پوشان وجود دارد اما اینکه چقدر تیم به لحاظ فنی و البته روانی آماده بازی باشد در روز بازی مشخص می‌شود.

کلانی در ادامه با اشاره به برگزاری این بازی در کشور اردن عنوان کرد: متاسفانه بخش زیادی از دنیا بسیج شده‌اند برای ما مشکل‌آفرینی کنند. بازیکنان تیم ملی باید این را ملکه ذهن خودشان قرار دهند که آنها در این جدال فقط یکدیگر را دارند و نفرات تیم علی‌رغم این که به نظر می‌رسد تنها هستند باید انرژی و پالس مثبت 80 میلیون ایرانی را پشت‌سر خود حس کنند. فکر می‌کنم در اردن وضعیت ما بهتر از عراق باشد. معتقدم اگر بازیکنان ما بتوانند به لحاظ تمرکز و مسائل روحی و روانی با وضعیت خوبی وارد زمین شوند عراق را می‌توانند شکست دهند و امیدوارم این‌گونه شود.

او اظهار داشت: بعد از باخت به بحرین مطمئناً تیم می‌خواهد جبران مافات کند و این با همدلی آنها، تلاش در زمین و عرق ملی که در نهاد هر ایرانی وجود دارد شدنی است. در این میان نقش رسانه‌ها در این چند روز بسیار مهم است و هرگونه حاشیه برای تیم به نوعی ضربه زدن به خودمان است. بهتر است انتقاداتی که وجود دارد را به بعد از بازی موکول کنند و همه با هم از تیم ملی حمایت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز