الهه احمدی غایب بزرگ کاروان تیراندازی در توکیو؛

هت‌تریک بانوی ایرانی ناتمام ماند!

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۲:۰۶:۲۱
کد خبر: ۹۲۳۳۹۶
هت‌تریک بانوی ایرانی ناتمام ماند!
ورزشکار باسابقه و افتخارآفزین کشورمان پس از دو دوره حضور پیاپی در المپیک از رویداد مهم خداحافظی کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم ملی تیراندازی ایران با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو نیز بود توانست 4 سهمیه دیگر به دست بیاورد و در مجموع برای اولین بار در تاریخ این رشته با 6 سهمیه راهی المپیک توکیو شود. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان و فاطمه کرم‌زاده ورزشکارانی هستند در بخش بانوان به جواز حضور در المپیک 2020 رسیدند.

 پس از دو دوره پیاپی در بین این تیراندازان نام ورزشکار باسابقه و افتخارآفرین کشور یعنی الهه احمدی خالی است. او تنها ورزشکار زن ایرانی است که در تاریخ ورزش بانوان ایران توانسته در رده‌بندی جهانی فدراسیون‌های ورزشی، در جایگاه نخست قرار بگیرد. او در سال ۲۰۱۵ و پس از دریافت مدال طلا در مسابقات فینال فینالیست‌های جهان به میزبانی مونیخ آلمان و سپس نایب قهرمانی در مسابقات آسیایی دهلی نو، در سیستم رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی (ISSF) در جایگاه نخست قرار گرفت. این جایگاه تا شش‌ماه ادامه داشت که یکی از استثناها در ورزش زنان ایران محسوب می‌شود.

احمدی که سابقه حضور در دوره المپیک 2012 لندن و 2016 ریو را در کارنامه خود دارد، این بار از کاروان المپیک توکیو جا ماند و نتوانست سهمیه حضور در این رویداد بزرگ را برای بار سوم کسب کند، به این شکل از بازی‌های المپیک خداحافظی کرد. این موضوع نشان می‌دهد جوانگرایی در فدراسیون تیراندازی به نتیجه رسیده است و این رشته پس از ورزشکاران بزرگی مانند احمدی، پشتوانه بسیار قوی و قدرتمندی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز