غفور جهانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مقابل عراق بی‌برنامه بودیم/ ویلموتس نیمه مربیان را به حریف واگذار کرد/ فدراسیون باید از پروازی بودن سرمربی جلوگیری کند

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۵:۱۲:۳۸
کد خبر: ۹۲۴۷۰۵
مقابل عراق بی‌برنامه بودیم/ ویلموتس نیمه مربیان را به حریف واگذار کرد/ فدراسیون باید از پروازی بودن سرمربی جلوگیری کند
مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال گفت: 50 درصد بازی مربوط به سرمربی است. ما نیمه مربیان را به عراق واگذار کردیم و مارک ویلموتس نتوانست در 50 درصد وظیفه خودش به خوبی عمل کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ غفور جهانی، بازیکن اسبق تیم فوتبال ملوان بندرانزلی و تیم ملی ایران، درخصوص عملکرد شاگردان مارک ویلموتس مقابل عراق در مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی 2022 قطر صحبت کرد.

جهانی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه بازیکنان ایران عملکرد موفقی نداشتند اظهار داشت: بازیکنان عراق در این بازی باانگیزه‌تر از بازیکنان ما بودند و در زمین بیشتر دوندگی داشتند. در هر نقطه از زمین وقتی نگاه می‌کردیم حداقل دو بازیکن عراق حضور داشت و مانع از بازیسازی تیم ایران می‌شد. مشکل عمده ما این بود که برنامه مدونی برای این بازی نداشتیم و هیچ‌گاه در طول 90 دقیقه نتوانستیم با برنامه از پیش تعیین شده به دروازه حریف نزدیک شویم و یا از دروازه خودمان دفاع کنیم.

وی در ادامه افزود: در نیمه اول شاید روی حرکات بعضی از بازیکنان توانستیم چند موقعیت ایجاد کنیم ولی در نیمه دوم عملا هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم و عراق کاملا بر بازی سوار بود.

جهانی در پاسخ به این سوال که مارک ویلموتس در این شکست چقدر سهیم است، خاطرنشان کرد: 50 درصد بازی مربوط به سرمربی است. نیمه مربیان را به عراق واگذار کردیم و ویلموتس نتوانست در 50 درصد وظیفه خودش به خوبی عمل کند.

مهاجم اسبق تیم ملی درخصوص وضعیت تردد مربی بلژیکی به ایران گفت: درخصوص غیبتی که این مربی قبل از این مسابقه در کشور داشت اعلام شد که به خاطر دریافت پول به ترکیه رفته است. فدراسیون فوتبال باید این موضوع را درنظر داشته باشد که وقتی یک مربی خارجی می‌خواهد برای تیم ملی انتخاب کند همه جوانب را درنظر بگیرد که این مشکلات ایجاد نشود و بتواند جلوی پروازی بودن ویلموتس را بگیرد. نباید اینطور باشد که این مربی هر وقت دلش خواست به ایران بیاید و هر وقت دلش خواست از ایران برود.

نظر شما