بهروز عطایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فشردگی برنامه لیگ می‌تواند به تیم‌های ملی آسیب بزند/ پیکان بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۹:۰۱:۳۴
کد خبر: ۹۲۴۷۳۹
فشردگی برنامه لیگ می‌تواند به تیم‌های ملی آسیب بزند/ پیکان بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد
سرمربی تیم والیبال کاله مازندران گفت: بازی‌ها در لیگ برتر امسال به شدت فشرده برگزار می‌شود و این موضوع شاید تبعاتی برای والیبال ایران داشته باشد و نتایج بد آن گریبان تیم‌های ملی ما را بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی‌خبرگزاری برنا؛ بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال کاله مازندران، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص بازی‌های لیگ برتر بیان کرد: لیگ امسال هم مانند سنوات گذشته با همان شیوه، سبک و سیاق در حال برگزاری است. بعضی از تیم‌ها در لحظات آخر بسته شدند و هنوز هم تکلیف آن‌ها مشخص نیست و نمی‌دانیم دچار‌ چه تغییراتی خواهند شد. یکی از مسائل متفاوت با سال‌های گذشته این است که بازی‌ها به شدت فشرده برگزار می‌شود و این موضوع شاید تبعاتی برای والیبال ایران داشته باشد و نتایج بد آن گریبان تیم‌های ملی ما را بگیرد.

وی افزود: بازیکنان در فشار بسیار زیادی بازی می‌کنند و هر هفته تقریبا سه بازی دارند یعنی در طول ۸ روز ۳ بازی انجام می‌دهند. این برنامه بسیار فشرده است ‌و معیارها و ارزش‌های رایج در ورزش ما تطابق ندارد، این موضوع کار را بسیار سخت می‌کند.

عطایی اظهار داشت: به هر حال این برنامه‌ریزی است که قبلا انجام شده و الان در حال اجراست. من فکر می‌کنم در ادامه این روی کیفیت فنی تیم‌ها، در برهه‌ای که باید افزایش کیفیت فنی اتفاق بیفتد، اثر منفی می‌گذارد. چون بازیکنان فرصت کافی برای ریکاوری خودشان را ندارند. شاید برخی از تیم‌ها تعداد بازیکنان مناسبی برای حفظ خودشان در طول مسابقات استفاده کنند و مهر‌ه‌های مناسب و هم‌سطحی داشته باشند. اما معمولا بسیاری از تیم‌ها از این قاعده جدا هستند، این مسئله ممکن است باعث مصدومیت بسیاری از بازیکنانی شود که فشار بیش از حدی به آن‌ها می‌آید.

سرمربی والیبال کاله مازندران ادامه داد: در مجموع فکر می‌کنم لیگ امسال تفاوت زیادی با لیگ‌های سال‌های گذشته ندارد. یک تعداد بازیکن خوب ما هم از ایران خارج شدند و به عنوان لژیونر در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند. باوجود تمام این موارد امیدوارم در این لیگ بازی‌هایی رقم بخورد که والیبال ایران در آن دچار آسیب نشود. به هرحال سال بسیار مهمی را پیش‌رو داریم و مسابقات مقدماتی المپیک را خواهیم داشت، امیدوارم بازیکنان ما بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند.

وی در پایان با اشاره به دیدار بعدی تیم خود مقابل پیکان گفت: بازی‌ها قابل پیش ‌بینی نیست چون تیم‌ها در وضعیت‌های مختلف کار می‌کنند و بسیار از تیم‌ها زودتر لیگ را شروع کردند. پیکان جزو تیم‌هایی است که خوب بسته شد و بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد، اکثر بازیکنان آن جوان و باتجربه هستند. این دیدار هم برای کاله و هم برای پیکان بازی سختی خواهد بود. امیدوارم این مسابقه به شکلی باشد که تماشاگران حاضر در سالن از آن لذت ببرند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز