محسن قهرمانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سطح فنی فوتبال ایران از سطح فنی داوران بالاتر نیست/ وقتی ما جوانگرایی می‌کنیم باید تاوان آن را هم بپذیریم

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۶:۲۳:۴۷
کد خبر: ۹۲۶۰۲۱
سطح فنی فوتبال ایران از سطح فنی داوران بالاتر نیست/ وقتی ما جوانگرایی می‌کنیم باید تاوان آن را هم بپذیریم
پیشکسوت داوری فوتبال کشور گفت: سطح فنی فوتبال ما از سطح فنی داوران‌مان بالاتر نیست بنابراین خیلی نمی‌توان به این موضوع خرده گرفت که چرا داوری‌ها ضعیف است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هدایت ممبینی، رئیس کمیته داوران، با تصویب هیات رئیسه فدراسیون در جلسه روز گذشته آقایان فریدون اصفهانیان، اسماعیل صفیری، حسین نیرویار، علیرضا کهوری، حیدر شکور و نادره درودیان را به عنوان اعضای جدید کمیته داوران فوتبال معرفی کرد.

محسن قهرمانی، پیشکسوت داوری، در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: افرادی که انتخاب شدند همه جزو داورانی هستند که سابقه زیاد و خوبی در زمینه داوری دارند البته پیش از این افرادی مانند اصفهانیان و صفیری در این کمیته عضویت داشتند.

او در پاسخ به این پرسش که انتخاب این افراد می‌تواند تاثیری در کاهش اشتباهات داوری و کم شدن حواشی مربوط به این بخش داشته باشد یا خیر؟ اظهار کرد: قبل از هر چیز بگویم سطح فنی فوتبال ما از سطح فنی داوران‌مان بالاتر نیست بنابراین خیلی نمی‌توان به این موضوع خرده گرفت که چرا داوری‌ها ضعیف است یا نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است. برای مثال نتایج به دست آمده در تیم‌ ملی ما نشان دهنده سطح فنی فوتبال ماست.

قهرمانی اضافه کرد: البته وقتی ما جوانگرایی می‌کنیم باید تاوان آن را هم بدهیم. ما در تیم‌ ملی جوانگرایی کردیم و تاوان آن را پس می‌دهیم در حال حاضر در داوری هم همین مسئله را داریم. البته در کنار همه این مسائل وقتی صحبت از داوری می‌شود باید به این موضوع هم توجه کرد که سرویس‌دهی به این قشر از جامعه چگونه است؟ به نظرم تنها کاری که این کمیته می‌تواند انجام دهد این است که در تصمیم گیری‌ها با قدرت بیشتری اعمال نظر کنند و گرنه تاثیری در روند بهتر شدن سطح داوری ندارد.

نظر شما
پرونده ویژه