حمید سجادی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پخش زنده مسابقات ورزشی یک فاکتور مهم است/ شبکه‌های خصوصی می‌توانند از فضای فروش تبلیغات استفاده کنند

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۱:۱۸:۲۸
کد خبر: ۹۲۶۶۷۳
قهرمان پیشین دوومیدانی آسیا گفت: جاهایی که دولتی نیستند، شبکه‌های خصوصی یک مسابقه را می‌خرند و پس از خرید خودش فضای تبلیغات مسابقات را می‌فروشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حمید سجادی، قهرمان پیشین دوومیدانی آسیا، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی بیان کرد: ما در ایران فقط یک صداوسیما داریم، اما برخی از کشورها شبکه‌های خاصی دارند که شامل شبکه‌های ماهواره‌ای، ملی و ... می‌شود. به عنوان مثال شبکه ZDF آلمان دولتی است یعنی دومین شبکه تلویزیونی ملی آلمان که همان شبکه 2 ما می‌شود. بنابراین شکل‌های مختلفی از تلویزیون در کشورهای دنیا وجود دارد. پخش زنده مسابقات ورزشی یک فاکتور مهم است.

وی افزود: در ایران چیزی به اسم حق پخش نداریم، چون صداوسیمای ما دولتی است. اما جاهایی که دولتی نیستند، شبکه‌های خصوصی یک مسابقه را می‌خرند و پس از خرید خودش فضای تبلیغات مسابقات را می‌فروشند.

سجادی اظهار داشت: برای مثال مسابقات دوی ماراتن امارات که در دبی برگزار می‌شود، شرکتی به نام استاندارد چارتر که ماراتن، نیمه ماراتن و دوی 10 کیلومتر امارات را می‌خرد و پس از آن رقابت‌ها را می‌فروشد به کشورهایی که می‌خواهند آن را تماشا کنند. این شرکت جاهایی را که تبلیغات دارد نیز می‌فروشند مانند شماره روی سینه، ماشین داورها، حاشیه خیابان‌ها، محل آغاز و پایان مسابقه و ... .

او گفت: المپیک به همین شکل است و IOC پخش آن را می‌فروشد. وقتی این اتفاق بیفتد، مارکتینگ مسابقات به جریان خواهد افتاد. فوتبال ایران در این موضوع کمی جلوتر از بقیه رشته‌های ورزشی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز