شادی مهینی:

رده سنی مسابقات بانوان تغییر کرد

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۰:۲۵:۲۴
کد خبر: ۹۲۷۴۴۷
رده سنی مسابقات بانوان تغییر کرد
دومین کنفرانس فوتبال آسیا با حضور دو تن از نمایندگان ایران و 78 شرکت کننده از سراسر آسیا برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، شادی مهینی، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان بانوان ایران به همراه مریم جهان نجاتی مربی تیم بزرگسالان در این سمینار حضور  داشتند.

مهینی درخصوص حضور در این دوره گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از برگزاری مسابقات جام جهانی بانوان 2019 فرانسه اقدام به برگزاری این کنفرانس کرد. در این سمینار مطالب علمی از لحاظ تکنیکی، داوری، چگونگی برگزاری مسابقات و سایر موارد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در واقع دومین کنگره فوتبال زنان در کنفدراسیون فوتبال اسیا با حضور 78 شرکت کننده از کشورهای مختلف آسیایی و 13 مدرس و نمایندگان  AFC و دو تن از نمایندگان FIFA و یک نماینده از یوفا نیز حضور داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: بزرگترین دستاوردی که این سمینار داشت آنالیز بازی های جام جهانی و آنالیز تیم ژاپن بود. تیم ژاپن قهرمان رده 16، 19 و بزرگسال شده بود که سرمربی اساکوتاکاکورا حضور داشت و یک نشست را با مربیان حاضر در این دوره برگزار و نکات مختلفی را درخصوص روند رو به رشد تیم ژاپن در رده های فوق مطرح کرد.

مهینی از تغییر رده سنی برای برگزاری مسابقات خبر داد و گفت: قرار شد تا مسابقات از این پس در رده سنی زیر 17 و زیر 20 سال برگزار شود. رقابت ها در دور مقدماتی اول و دور مقدماتی دوم و فینال برگزار می شود که زمان های پیشنهادی آن نیز مشخص شد. در واقع اسفند ماه و فروردین ماه سال آینده دور اول مقدماتی برگزار می شود. مرداد یا شهریور سال آینده دور دوم مقدماتی برگزار خواهد شد و در اسفند یا فروردین ماه دو سال آینده مرحله فینال برگزار می شود.

او ادامه داد:  تفاوت بین فوتبال زنان و مردان، نقش لیدر در فوتبال، نحوه تمرینات و آماده سازی برای تمرین و اینکه AFC چه کمکی برای پیشرفت فوتبال می کند از دیگر مواردی بود که در این کنگره بررسی شد. اینکه از آسیا هیچ تیمی در 8 تیم برتر جام جهانی در دور نهایی چرا حضور نداشتند با توجه به اینکه آسیا 5 نماینده در جام جهانی داشت و چرا به این مرحله راه پیدا نکرد از دیگر مواردی بود که مطرح در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهینی گفت: بحث دیگری که در این دوره مطرح شد آنالیز گل های بازی بود که در چه دقایقی زده شده است، از چه ساختار تیمی برای رسیدن به گل استفاده شده ، نقش دروازه بان چه بوده و شیوه گل زدن چگونه بوده و روی کارهای تیمی به گل رسیدند، در دستور کاری مربیان قرار داشت.

نظر شما