به بهانه مطرح شدن نام پروفسور برای هدایت تیم ملی؛

برانکو کیست؟

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۱:۵۴:۴۸
کد خبر: ۹۲۷۴۸۹
برانکو کیست؟
رسانه های مختلف ایران خبر از مذاکره فدراسیون فوتبال با برانکو ایوانکوویچ، برای حضور این مربی کروات به جای مارک ویلموتس، را داده اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ برانکو بعد از چند تجربه موفق مربیگری در باشگاه‌های کرواسی، در سال 1998 به عنوان دستیار  «میراسلاو بلاژویچ » انتخاب شد و در جام جهانی فرانسه با تیم ملی کرواسی شگفتی خلق کرد و این تیم در نخستین حضور خود در جام جهانی به عنوان سومی جهان دست یافت. اولین تقابل «برانکو» با فوتبال ایران یک ماه پیش از آغاز جام جهانی 1998 و بازی دوستانه تیم ملی ایران با کرواسی بود که این بازی با دو گل به سود  کرواسی  به اتمام رسید. بعد از این بازی «بلاژویچ» ادعا کرده بود که اگر تیم یوگسلاوی در جام جهانی موفق شود تیم ملی ایران را شکست دهد، یک توپ فوتبال را قورت خواهد داد.

با پایان جام جهانی «برانکو» ترجیح داد به عنوان سرمربی به کارش ادامه دهد و هدایت تیم «هانوفر» آلمان را بر عهده گرفت. بعد از توافق ایران با «بلاژویچ» برای هدایت تیم ملی ایران، بار دیگر برانکو به عنوان دستیار در کنار بلاژویچ قرار گرفت؛ تیم ملی ایران با «بلاژویچ» نتوانست به جام جهانی 2002 راه یابد و در مرحله پلی‌آف در مقابل سد ایرلند متوقف شد.

با وجود این ناکامی فدراسیون وقت خواستار ادامه همکاری با کادر مربیان کرواسی بود، اما «بلاژویچ» پرمدعا از هدایت تیم ایران کنار کشید و فدراسیون فوتبال با برانکو وارد گفت‌وگو شد. بسیاری موفقیت‌های «بلاژویچ» در تیم ملی کرواسی را منتسب به «برانکو» دانسته و معتقد بودند که وی با علم روز فوتبال آشنا بوده و تمرین دهنده خوبی است. در ادامه برانکو هدایت تیم ملی ایران را در جام جهانی 2006  را نیز برد عهده گرفت و در نهایت با کسب دو باخت و یک مساوی به کار خود در تیم ملی ایران پایان داد. پس از آن برانکو مجددا از سال 94 هدایت تیمپرسپولیس را بر عهده گرفت و موفق شد سه قهرمانی پیاپی را با این تیم به دست آورد پس از دبل قرمزها با پروفسور، برانکو ایوانکوویچ سر ناسازگاری گذاشت و عنوان کرد که ابتدا باید مطالبات او پرداخت شود تا پس از آن درباره ادامه همکاری با پرسپولیس تصمیم گرفته شود. البته بسیاری به او حق دادند چراکه برانکو به عنوان موفق ترین مربی لیگ برتر، چندین ماه دریافتی نداشته و همین امر می تواند سبب این شود که او برای فصل آینده فوتبالی‌اش تصمیم دیگری بگیرد. تصمیمی غیر از حضور در ایران و ماندن در پرسپولیس! بالاخره پس از گمانه زنی‌های زیاد این مربی کروات به تیم الاهلی عربستان پیوست البته حضوری که چندان هم دوام نیاورد و در نهایت با اخراج او از این تیم همکاری الاهلی و برانکو خاتمه یافت.

حالا پس از چندین بار رفت و آمد این مربی کروات، رسانه‌های مختلف ایران خبر از مذاکره فدراسیون فوتبال با برانکو ایوانکوویچ، برای حضور این مربی کروات به جای مارک ویلموتس را داده‌اند و باید دید که آیا پروفسور دوباره به فوتبال ایران بازخواهد گشت یا خیر!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز