بهزاد پاکزاد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

زهرا نعمتی در راند دوم به مشکل برخورد/ باید مدال‌ها را از چنگ کشورهای آسیایی در بیاوریم

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۹:۳۶:۲۸
کد خبر: ۹۲۸۷۰۸
زهرا نعمتی در راند دوم به مشکل برخورد/ باید مدال‌ها را از چنگ کشورهای آسیایی در بیاوریم
دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان ایران گفت: سطح کیفی سیستم ما کار دارد و باید تلاش کنیم که خودمان را به آن سطح بالای کشورهای آسیایی برسانیم و مدال را از چنگ آن قدرت‌ها دربیاوریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهزاد پاکزاد، دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان، در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: این رقابت‌های قهرمانی آسیاست و در بخش ریکرو یک مقدار تمرکز ما روی مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو است که روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد و بیشتر هدف‌مان روی آن است تا بتوانیم کسب سهمیه کنیم. تمام قدرت‌های قدر رشته ریکرو دنیا در قاره آسیا هستند یعنی اکثر مدال‌آوران قهرمانی جهان و المپیک از کره‌ای‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها و چین تایپه و ژاپن است. همه این‌ها در آسیا هستند، الان در مسابقات حضور دارند و این کار را خیلی سخت می‌کند، سطح کیفی سیستم ما کار دارد و باید تلاش کنیم که خودمان را به آن سطح برسانیم و مدال را از چنگ آن قدرت‌ها دربیاوریم.

وی افزود: بحث رقابت‌های کسب سهمیه المپیک متفاوت است، آن‌هایی که کسب سهمیه کردند از آن سیستم کنار می‌روند. مثلا نیلوفر علیپور که در قهرمانی آسیا رنکینگ 11 بوده، در رنکینگ کسب سهمیه المپیک رتبه 2 را دارد، یعنی 9 نفر از کسانی که بالاتر از او هستند، قبلا کسب سهمیه کردند و کنار رفتند. این شرایط و شانس را برای ما زیاد می‌‌کند که انشالله بچه‌ها بتوانند آن‌جا عملکرد خوبی داشته باشند و کسب سهمیه کنند.

پاکزاد اظهار داشت: زهرا نعمتی در راند اول این مسابقات را خوب زده بود اما در راند دوم به مشکل برخورد و خوب نزد. ان‌شاءالله در مسابقات حذفی بهتر می‌تواند خودش را جمع کند، با تجربه‌‌ای که دارد و نکاتی که مربیان به او انتقال می‌دهند، بتواند عملکرد خوبی داشته و موفق باشد. مشکل او مقداری فنی بود گاهی مشکلاتی در سیستم توان به وجود می‌آید. راند دوم را خوب نتوانست کار کند ولی این مشکلات برطرف شده است.

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان ایران گفت: یک مرحله دیگر برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ می‌ماند که انشالله جام جهانی برلین آلمان خواهد بود. این سهمیه آن‌جا به صورت تیمی توزیع می‌شود و به تیم‌های اول تا سوم بین کشورهایی که کسب سهمیه نکردند، سهمیه می‌دهند. اگر هم سهمیه انفرادی مانده باشد، آن‌جا اعلام می‌کنند. امیدواریم بچه‌ها بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند چون جایگاه خوبی برای کسب سهمیه دارند. نعمتی در رنکینگ کسب سهمیه جایگاه ۱۷ را دارد که ان‌شاءالله با آن تیری که همیشه می‌زند سهمیه کسب کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز