احسان قائم‌مقامی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ذوب‌آهن بزرگ‌ترین شگفتی لیگ بود/ پرسپولیس کمی بدشانسی آورد

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۸:۰۱:۴۷
کد خبر: ۹۲۹۶۴۲
ذوب‌آهن بزرگ‌ترین شگفتی لیگ بود/ پرسپولیس کمی بدشانسی آورد
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: بزرگ‌ترین شگفتی مسابقات لیگ حضور موفقیت‌آمیز و قدرتمندانه تیم ذوب آهن بود، چون به‌رغم این که شانس قهرمانی برای او روی کاغذ برای او تصور نمی‌شد، توانست به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ احسان قائم‌مقامی، استادبزرگ شطرنج ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص حضور تیم پرسپولیس در لیگ باشگاه‌های برتر امسال بیان کرد: اتفاق بسیار خوبی بود که امسال پرسپولیس با ترکیب بسیار عالی در لیگ برتر ما شرکت کرد‌ و جذابیت خیلی بیشتری را به لیگ بخشید. چون حضور تیم‌های ریشه‌دار، سنتی و پرطرفدار در رشته‌های ورزشی مختلف و کنار فوتبال، می‌تواند جو و فضای بهتری را به رقابت‌های ورزشی داخلی بدهد و یک حس هیجانی را بر مسابقات قالب می‌کند. همانطوری که در این مسابقات، رقابت‌های بسیار داغ،مهیج و زیبایی را از جانب تیم‌های مختلف شاهد بودیم و واقعا لیگ جدی و جذابی بود.

وی افزود: در نهایت تیم سایپا عنوان قهرمانی را کسب کرد اما رقابت بسیار تنگاتنگی وجود داشت. خوشبختانه تیم‌های ذوب آهن و پرسپولیس هم به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را به دست آوردند. به این ترتیب سه تیم اول لیگ موفق شدند جواز حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را بگیرند که اتفاق بسیار خوبی بود. ان‌شاءالله سه تیم برتر ایرانی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند و امیدوارم یک بار دیگر در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم تیم‌های ایرانی صاحب عناوین برتر شوند‌.

قائم‌مقامی اظهار داشت: من فکر می‌کنم پرسپولیس در این لیگ کمی بدشانس بود که نتوانست به قهرمانی برسد، اما واقعا هر سه تیم صدر جدول بازی‌های بسیار درخشانی را از خود نشان دادند و اختلاف میلی‌متری نتایج نهایی رقم خورد. بزرگ‌ترین شگفتی این مسابقات هم حضور موفقیت‌آمیز و قدرتمندانه تیم ذوب‌آهن بود، چون به‌رغم این که شانس قهرمانی برای او روی کاغذ برای او تصور نمی‌شد، توانست به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی باشد و در نهایت رده دوم جدول را از آن خود کرد.

استاد بزرگ شطرنج ایران ادامه داد: حضور باشگاه‌های قدرتمند ورزشی ما در رشته شطرنج یک اتفاق بسیار خوب است و این موضوع را ما به فال نیک می‌گیریم‌. پرسپولیس علاوه بر این که عنوان سومی این مسابقات را کسب کرد، دستاوردهای بسیار خوبی هم داشت و قهرمان میز رقابت‌ها نیز شد. امیدوارم همه شطرنج‌بازان برتر کشورمان بتوانند در یک فضای خوب رقابتی که در فضای شطرنج کشور حاکم است، مراحل رشد، ترقی و تعالی خود را طی کنند و بتوانند بیشتر از قبل برای کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی افتخار آفرینی کنند.

وی در پایان گفت: شطرنج ایران به عنوان یکی از قطب‌های شطرنج قاره آسیا در تمام مسابقات بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قطعا رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا هم از این قاعده مستثنی نیست. من شانس قهرمانی یکی از تیم‌های ایرانی را در مسابقات خیلی بالا می‌بینم، کما این‌که مدافع عنوان قهرمانی، تیم سایپا توانسته قهرمان دو دوره اخیر این مسابقات باشد. خیلی مهم است که بتوانیم در این رقابت‌ها هم حضور پررنگی داشته باشیم و ان‌شاءالله روند پیشرفت شطرنج کشورمان را تداوم و حتی سرعت ببخشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز