محمدرضا مامانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کالدرون نتیجه می‌گیرد/ طلبم را به پرسپولیس بخشیدم/ ایران از گروهش صعود می‌کند

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۹:۲۳:۱۹
کد خبر: ۹۲۹۶۴۷
کالدرون نتیجه می‌گیرد/ طلبم را به پرسپولیس بخشیدم/ ایران از گروهش صعود می‌کند
هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است این تیم می‌تواند در ادامه لیگ برتر با کالدرون نتیجه بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا مامانی، هافبک اسبق فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس که این روزها در کلاس B مربیگری آسیا شرکت می‌کند، در این‌باره به خبرنگار برنا گفت: من  نسبت علاقه‌ای که به فوتبال داشتم زود فوتبال را کنار گذاشتم و شروع کردم به کلاس مربیگری رفتن و ان‌شاءالله که در دوران مربیگری بتوانم موفق‌تر از دوران فوتبال باشم. در 30 سالگی فوتبال را کنار گذاشتم و الان 38 سال دارم. یک مقدار در بحث بیرون از فوتبال و حاشیه‌ها نمی‌توانستم ارتباط برقرار کنم با کسانی که برای فوتبال نبودند و برای آن تصمیم می‌گرفتند و بهتر دیدم که فوتبال را کنار بگذارم.

وی درباره وضعیت لیگ امسال عنوان کرد: لیگ  امسال مدعی زیاد دارد و این به پیشرفت لیگ برتر و بازیکنان کمک می‌کند و مدعی هرچقدر بیشتر باشد برای قهرمانی لیگ قشنگ‌تر می‌شود. مدعیان اصلی پرسپولس، استقلال، سپاهان و تراکتور را می‌بینم و شاید پدیده هم باشد.

وی در پاسخ به این سوال که حضور مربیان خارجی آیا فرصت را از مربیان جوان می‌گیرد، گفت: متأسفانه یک اپیدمی شده که باید حتما یک مربی خارجی بیاید و این نیست که مربیان جوان یا ایرانی علمش را ندارند چون کلاس‌های خوبی در کشور برگزار می‌شود. همین کلاسی که اینجا دارد تدریس می‌شود در همه جای دنیا با همین موضوعات برگزار می‌شود و این بستگی به مدیرعاملان دارد که نترسند و اعتماد کنند و به جوانان که کاربلد هستند و کارنامه دارند تیم بدهند و این مشکلی ندارد. حداقل این است که اگر قرار است تیم شما با یک مربی خارجی و پر سن و سال تر نتیجه نگیرد لااقل با یک جوان نتیجه نگیرد که این برایش تجربه شود و سال‌های بعد بتواند جبران کند.

وی درباره دوران پرسپولیس بعد از برانکو و آخرین وضعیت این تیم نیز اظهار داشت: پرسپولیس بعد از برانکو یک تغییر سرمربی داشته است و افکار مربیان خیلی فرق می‌کند. هر مربی با افکار خودش به فوتبال نگاه می‌کند. پرسپولیس مهره دارد و نمی‌دانم شرایط داخلی از نظر حاشیه‌ای چگونه است و خبر ندارم ولی فکر می‌کنم که کالدرون بتواند نتیجه بگیرد.

هافبک اسبق پرسپولیس در ادامه پیرامون نگرانی هواداران این تیم نیز تصریح کرد: این نگرانی زیاد طول نمی‌کشد و فکر می‌کنم که کالدرون نتیجه بگیرد فقط باید بحث اعتماد باشد و مثل سال اولی که برانکو آمد باید اعتماد کرد و وقت داد تا ببینیم که به نتیجه‌ای که می‌خواهد می‌رسد یا خیر؟ بعد از اعتماد و نتیجه‌ای که گرفت می‌توانیم در موردش نظر دهیم.

مامانی درباره موضوع خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نیز گفت: طبیعتا واگذار کردن این دو باشگاه به بخش خصوصی بهتر است و حداقل این است که دیگر برای باشگاه بیشتر دلسوزی می‌شود. بحث همیشه بدهکاری استقلال و پرسپولیس دیگر وجود نخواهد داشت. من خودم  از باشگاه طلب داشتم و بخشیدم.

کارشناس فوتبال ایران درپایان پیرامون وضعیت تیم ملی و صعود به جام جهانی عنوان کرد: حس من این است که تیم ملی از گروهش صعود می‌کند ولی در کار مربیگری، تیم، فوتبال و بازیکن تداوم مهم است. اگر تداوم باشد مشخص می‌شود که مربی یا بازیکن کارش را بلد است یا خیر. ویلموتس دو تا بازی که بازی‌های سنگینی هم نبود نتیجه گرفت ولی در بازی‌های سنگین و بزرگ نشان می‌دهد که چه کسی چکاره است و چه چیزی بلد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز