احمد صافی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کاراته برای تداوم موفقیت باید از حاشیه دوری کند/ کادر فنی بانوان مسئولیت سنگین‌تری دارد/ به خاطر یک باخت نباید کاراته‌کاها را قضاوت کنیم

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۹:۰۱:۴۱
کد خبر: ۹۳۰۱۰۷
کاراته برای تداوم موفقیت باید از حاشیه دوری کند/ کادر فنی بانوان مسئولیت سنگین‌تری دارد/ به خاطر یک باخت نباید کاراته‌کاها را قضاوت کنیم
کارشناس کاراته گفت: مسابقات خیلی فشرده شده چرا که نه تنها بهمن عسگری بلکه کاراته کاهایی مانند رافائل و تعدادی از قهرمانان نامی در این وزن شکست خوردند و حذف شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، احمد صافی، کارشناس کاراته درباره حذف زودهنگام بهمن عسگری و سارا بهمنیار شانس نخست مدال طلا در رقابت‌های کارته وان مادرید در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: پس از این شرایط برای حضور در المپیک خیلی سخت خواهد بود تقریبا می‌توان گفت مانند بمبی است که هرچقدر جلوتر می‌رویم خنثی کردن آن سخت‌تر می‌شود. مسابقات خیلی فشرده شده چرا که نه تنها بهمن عسگری بلکه کاراته کاهایی مانند رافائل و تعدادی از قهرمانان نامی در این وزن شکست خوردند و حذف شدند.

او اضافه کرد: این باخت‌ها طبیعت ورزش است و بعضا اتفاقاتی رخ می‌دهد که دور از ذهن است اما قابل پیش بینی هم است. به نظر بنده کاملا طبیعی است که یک قهرمانی که مدام در کورس قهرمانی است در یک مسابقه هم از شرایط آرمانی خود دور باشد. نباید خیلی زود قضاوت کنیم این بازیکنان در طی یک مدت طولانی رنک خود را حفظ کردند و با یک باخت و کنار رفتند نباید قضاوت شوند.  روز گذشته دیدیم که چطور درخشش دوباره مهدیزاده شروع شد و همه را غافلگیر کرد دنیای ورزش همین است.

صافی در مورد عملکرد بانوان و تغییر کادر فنی در این بخش نیز توضیح داد: ما چون در داخل اردوها نیستیم و در تصمیم گیری‌ها نمی‌توانیم دخیل باشیم در خصوص اتفاقات این چنینی مانند تغییر کادرفنی و ... نیز نمی‌توانیم به درستی قضاوت کنیم. اما به نوبه خودم از زحمات ستاره موسوی تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم خوشقدم هم مسئولیت خیلی سختی را بر عهده گرفته چرا که ما هنوز در بخش بانوان نیاز به کار بیشتری داریم.

کارشناس کاراته در پاسخ به این سوال که با این شرایط فکر می‌کنید چند سهمیه را می‌توانیم کسب کنیم؟ گفت: ببینید با این نتایج و کسب چند پیروزی در کارته وان‌ها و برعکس واگذار کردن نتایج در چند کاراته وان دیگر به راحتی نمی‌توان همه را آنالیز کرد. پتانسیل کاراته ایران آمادگی کسب شش سهمیه در کومیته را دارد ولی باید تا پایان رقابت‌های انتخابی این تلاش‌ها ادامه دار باشد. درحال حاضر چیزی که مهم است عدم ایجاد حاشیه برای کاراته است تا در کمال آرامش بتواند نماینده شایسته و تاریخ سازی  برای ایران در توکیو باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز