پیام سیفی‌زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

هجمه وارد کردن به داوران بی هزینه‌ترین اشکال‌گیری است/ اشتباه تاثیرگذاری در مسابقات لیگ بسکتبال نداشته‌ایم

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۸:۲۹:۳۱
کد خبر: ۹۳۰۶۰۲
هجمه وارد کردن به داوران بی هزینه‌ترین اشکال‌گیری است/ اشتباه تاثیرگذاری در مسابقات لیگ بسکتبال نداشته‌ایم
سرپرست کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال گفت: هجمه وارد کردن به داوران بی هزینه‌ترین اشکال گیری است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پیام سیفی‌زاده، سرپرست کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال، درباره کیفیت داوری در فصل جدید لیگ برتر در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: هشت هفته از لیگ سپری شده و خوشبختانه در این بازی‌ها داوری‌های خوبی را شاهد بودیم چرا که انتظارات ما را برآورده کردند.

او در خصوص اعتراض تیم پتروشیمی بندر امام به نحوه داوری در دیدار با مهرام نیز گفت: علت اعتراض‌ها را نمی‌دانم و در این  مورد نظری ندارم  چرا که از نظر فنی اشرافی به بحث داوری ندارم.

سیفی زاده در پاسخ به این سوال که چرا همیشه لیگ‌های پر طرفدار در رشته‌هایی چون (فوتبال، بسکتبال، والیبال و...) با هجمه زیادی مواجه است؟ گفت: متاسفانه اعتراض نه تنها در ورزش بلکه در کل جامعه ما همه گیر شده است. در سیستم ورزش ما هم این فرهنگ حاکم شده است که هرکسی که بازنده است در اولین قدم هجمه‌ها را به سمت داوری می‌کشاند. البته منظورم بنده این نیست که داور اشتباه نمی‌کند نه، به هر حال آن‌ها هم یک انسان هستند و قطعا دچار خطا می‌شوند.

او افزود: اما تا به امروز من در لیگ خودمان  ندیدم که اشتباه تاثیرگذاری صورت بگیرد و روی نتیجه یک تیم تاثیر مستقیم داشته باشد. هر چیزی یک متخصص لازم دارد و در این رابطه هم باید متخصص داوری صحبت کند همانطور که داوران نمی‌توانند در مورد ارنج یک تیم نظر بدهد، اما از آنجایی که هجمه وارد کردن به داوران بی هزینه‌ترین اشکال گیری است همه در این رابطه خود را متخصص می‌داند بالافاصله پس از باخت تیم شروع به اظهار نظر در مورد داوری می‌کنند و متاسفانه همانطور که گفتم این موضوع ریشه در فرهنگ ما دارد و بحث امروز و فردا نیست.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در مورد استفاده از ویدیو چک و تاثیر آن در کم شدن اشتباهات داوری اظهار کرد: ما در حال حاضر از این تکنولوژی تا جایی که سالن‌های ما ظرفیت آن را دارد استفاده می‌کنیم این اتفاق با نصب 9 دوربین در سالن صورت می‌گیرد و بدون شک استفاده از ویدیو چک می‌توانند در کاهش اشتباهات داوری کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز