نمی‌خواهیم ورزشکار سالاری راه بیاندازیم؛

صالحی امیری: تیم امید انتظارات را برآورده نکرد/ مطالبه ما از فدراسیون‌ها دستوری نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۰:۵۰:۲۴
کد خبر: ۹۳۰۸۹۵
صالحی امیری: تیم امید انتظارات را برآورده نکرد/ مطالبه ما از فدراسیون‌ها دستوری نیست
رییس کمیته ملی المپیک گفت: مطالبه ما از فدراسیون‌ها دستوری نیست و هیچ فدراسیونی را تحت فشار نگذاشتیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه درخصوص بودجه پرداخت شده به فدراسیون‌ها عنوان کرد: درخصوص بودجه مصوب ۹۰ درصد به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم و ۱۰ درصد باقیمانده را نیز پرداخت می‌کنیم. درباره فدراسیون‌های المپیکی نیز به تعهداتی که داریم عمل می‌کنیم و طبق صحبت های انجام شده پرداختی‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: براساس برنامه‌ای که داریم جلسه ستاد بازی‌های المپیک هم در کمیته و هم در وزارت ورزش با ریاست دکتر سلطانی‌فر تشکیل می‌شود که شرایط کسب سهمیه در رشته‌های مختلف بررسی می‌شود. روند حمایت عالی نیست ولی خوب است. درحد توانی که داریم به فدراسیون‌ها خدمات می‌دهیم و وزارت ورزش تمام ظرفیت خود را به کار گرفته که فدراسیون‌ها مشکلی نداشته باشند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم با ظرفیتی که داریم و نسبت به ادوار گذشته وضعیت کسب سهمیه ایران خوب است.

او ادامه داد: مطالبه ما از فدراسیون‌ها دستوری نیست و هیچ فدراسیونی را تحت فشار نگذاشتیم. انتظارات از فدراسیون‌ها جنبه تشویقی دارد. از دکتر سلطانی‌فر حمایت می‌کنم چون به دنبال فشار به فدراسیون‌ها نیست و می‌خواهد فدراسیون‌ها را تشویق کند و انگیزه دهد.

رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر حمایت همه جانبه از ورزشکاران و به ویژه قهرمانان اضافه کرد: رها کردن یک قهرمان بین زمین و آسمان یک کار غیرمسئولانه است. ما نمی‌خواهیم ورزشکار سالاری راه بیاندازیم. حمایت ما از میلاد وزیری باعث شد تا این ورزشکار به تیم ملی برگردد و کسب سهمیه کند. حمایت از سهراب مرادی و فارغ از هر نتیجه‌ای که در المپیک رقم‌ می‌زند وظیفه ما حمایت مادی و معنوی از قهرمانان است و باید چالش آنها را حل کنیم. اگر هر ورزشکاری به هر دلیلی نتوانست انتظارات را برآورده کند نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد. از نظر ما کیانوش رستمی یک قهرمان ملی است و انتهای دنیا المپیک ۲۰۲۰ نیست و در رویدادهای دیگر می‌توانیم از این قهرمانان استفاده کنیم.

صالحی امیری درخصوص وضعیت تیم امید نیز گفت: ما از روز اول طبق توافق انجام شده مسئولیت تیم امید فوتبال را کاملا به فدراسیون فوتبال واگذار کردیم. این تیم یکی از امیدهای مردم ایران برای صعود به المپیک است و اینکه کام مردم ایران شاد شود. ۴۰۰ میلیون تومان از سوی کمیته به این تیم دادیم ولی متاسفانه نتیجه‌ای که تا به الان کسب شده قابل قبول نیست. انتظارات کمیته المپیک و وزارت ورزش از تیم ملی امید مشخص است و امیدواریم طلسم‌ شکسته شود.

وی افزود: همه روسای فدراسیون‌ها موقع انتخابات این قول را می‌دهند که جذب اسپانسر کنند ولی متاسفانه شاهد هستیم که کمتر این اتفاق می‌افتد. آکادمی المپیک به صورت رایگان در اختیار فدراسیون‌ها قرار دارد، عمده بودجه ما به فدراسیون‌ها  پرداخت شده است. 32 میلیارد تومان کمک مستقیم و ۱۰ میلیارد تومان کمک غیرمستقیم به فدراسیون‌ها شده است‌. بیشتر از این دیگر نمی‌توانیم کمکی انجام  دهیم. تعهداتی که از روز اول اعلام کردیم  انجام شده و فدراسیون‌ها برای مشکلات دیگرشان باید اسپانسر جذب کنند.

صالحی‌ امیری در ادامه گفت: وظیفه ما ایجاد فضای صمیمیت بین ورزشکاران و فدراسیون‌ها است. بی تفاوتی ما باعث بیشتر شدن چالش می‌شود و دخالت ما نیز باعث خواهد شد  که بحث مدیریت فدراسیون زیر سوال ببرد. حمایت ما در چارچوب رشد تیم‌ملی است. ما با هر کدام از قهرمانان که صحبت می‌کنیم از آنها می‌خواهیم که در چارچوب سیاست‌های فدراسیون حرکت کند. رویکرد ما انسجام بخشی و تفاهم بین فدراسیون‌ها و ورزشکاران است.

وی با اشاره به اینکه دخالت در فرایند انتخابات مخالف اصول اخلاقی است گفت: شان کمیته ملی المپیک در فرایند انتخابات فدراسیون‌ها بی‌طرفی است و شخص من و مجموعه در هیچ کدام از انتخابات دخالتی نداشته‌ایم. استراتژی ما برگزاری انتخابات عادلانه است. مداخله در فرایند انتخابات مخالف اصول اخلاق و مدیریت است. رای ما مخفی است. ما تنها یک رای داریم که به صندوق می‌اندازیم و اگر دیداری با کاندیداها داریم قرار نیست که نظرات آن‌ها بخواهد روی ما تاثیر بگذارد. انتخابات زمانی معنا پیدا می‌کند که شفافیت ایجاد شود و به خاطر همین مسئله سعی کردیم که بهنام محمودی در انتخابات والیبال حضور داشته باشد و شاهد یک رقابت سالم بودیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز