نمی‌توانیم با آسیا و دنیا رقابت کنیم؛

افتخاری: درآمد دیزین صرف استانداردسازی می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۲:۴۷:۵۴
کد خبر: ۹۳۰۹۸۹
افتخاری: درآمد دیزین صرف استانداردسازی می‌شود
رئیس فدراسیون اسکی گفت: قرار است درآمدهایی که از پیست دیزین داریم، برای استانداردسازی این پیست مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیدعبدی افتخاری سرپرست کاروان ایران در بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۲۰ گفت: المپیک زمستانی جوانان از سال ۲۰۱۲ در دستور کار IOC قرار گرفت. ۳ ورزشکار ما در این بازیها حضور داشتند. در بازیهای ۲۰۱۶ ما ۲ ورزشکار داشتیم. سومین دوره در لوزان برگزار می شود که ۶ سهمیه در آلپاین، صحرانوردی و کوهستان داریم.

وی افزود: نحوه کسب سهمیه از طریق حضور در مسابقات بوده است. از ۳ سال پیش برنامه های فدراسیون برای بازیهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ شروع شده است. قدم اول این بود به تمامی استان ها تجهیزات برای مدارس اسکی داده شد که امسال هم این برنامه انجام می شود. در گام دوم از مربی بلغاری استفاده کردیم تا آموزش هایی بدهد. فصل گذشته از مربی فرانسوی استفاده کردیم که کلاس هایی را برگزار کرد. در این فصل با یکی از کمپ های تمرینی سوئیس ارتباط بگیریم و با یک مربی قرارداد بستیم. او اواخر اسفند ماه منتخبین را انتخاب می کند و یک ماه کلاس هایی خواهد داشت تا پاییز بچه ها را به کمپ سوئیس اعزام کنیم.

سرپرست کاروان ایران در بازیهای زمستانی ۲۰۲۰ لوزان، عنوان کرد: اردوی تدارکاتی اسکی آلپاین از فروردین امسال آغاز شد. ما مسابقات انتخابی المپیک را هم روز گذشته در توچال برگزار کردیم. قرار است قبل از المپیک، اسکی بازان را به اردوی تدارکاتی ترکیه یا ارمنستان اعزام کنیم.

افتخاری با بیان اینکه فدراسیون بدهی ندارد، عنوان کرد: اعزام های ما در رده سنی نوجوانان و جوانان هم صورت گرفته و همه فعالیت های ما انجام شده است. چون خیلی از استان ها فعال نبودند، ما مشکلاتی برای استعدادیابی داشتیم اما تلاش ها حاصل شد تا این ورزشکاران شناسایی شوند.

رئیس فدراسیون اسکی یادآور شد: با کمک وزارت و شرکت توسعه، پیست دیزین به فدراسیون داده شد هرچند اجاره بالاست اما این موضوع می تواند کمک زیادی به اسکی کند. هر چه دیزین درآمد دارد برای استانداردسازی این پیست هزینه می شود. خدا را شاکریم نسل نو در اسکی به جایگاه هایی می رسند اما تا زمانی که فصل اسکی از ۴ ماه به ۱۱-۱۲ ماه نرسد، نمی توانیم با آسیا و دنیا رقابت کنیم.

وی درباره پیش بینی اش از نتایج کرزشکاران در بازیهای زمستانی ۲۰۲۰، عنوان کرد: ورزشکاران ما شرایط خوبی دارند. پیش بینی مربیان این است بچه ها به سطح آمادگی بالاتر از گذشته می رسند اما باید شرایط حریفان را هم دید. نمی توانیم اعداد و ارقامی را بگوئیم.

بازیهای المپیک لوزان از ۱۹ دی ماه آغاز می شود.

نظر شما