شادی پریدر در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سه تیم برتر مسابقات لیگ به جام باشگاه‌های آسیا اعزام می‌شوند/ در سال‌های آینده سعی می‌کنیم تعداد بانوان حاضر در لیگ را بیشتر کنیم

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۰:۰۸:۴۲
کد خبر: ۹۳۱۲۴۴
سه تیم برتر مسابقات لیگ به جام باشگاه‌های آسیا اعزام می‌شوند/ در سال‌های آینده سعی می‌کنیم تعداد بانوان حاضر در لیگ را بیشتر کنیم
نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج ایران گفت: اگر لیگ به همین شکل در یک هفته به صورت متمرکز برگزار شود، به نظر من سال‌های آینده شانس این را داریم که تعداد بانوان را به سه بازیکن برسانیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، شادی پریدر نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص پایان لیگ باشگاه‌های برتر ایران بیان کرد: تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر هر کدام ۷ بازیکن دارند که شامل ۵ بازیکن آقا و ۲ بازیکن خانم می‌شود. در مجموع تیم سایپا مقام اول را کسب کرد و تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس به مقام‌های دوم و سوم رسیدند. در بخش بانوان تمامی بازیکنان تیم ملی بزرگسالان و اکثر نوجوانان یعنی بهترین بازیکنان ما حضور داشتند، جز سارا خادم‌الشریعه که در مسابقات جدول استادی ایرلند حضور داشت.

وی افزود: این دوره از مسابقات از لحاظ کیفی خوب بود، اما اگر بتوانیم در سال‌های آینده تعداد بازیکنان خانم از دو نفر به ۳ شطرنج‌باز افزایش پیدا کند، شرایط بهتر خواهد بود. باتوجه به این‌که لیگ برتر در سال‌های گذشته معمولا فقط در ۴ استان برگزار می‌شد، این ایده را نمی‌پذیرفتند، چون می‌گفتند تعداد بانوان کم است و هزینه‌ها بالا می‌رود. اگر لیگ به همین شکل در یک هفته به صورت متمرکز برگزار شود، به نظر من سال‌های آینده شانس این را داریم که تعداد بانوان را به سه بازیکن برسانیم و روی دو میز اصلی و یک میز رزرو بازی کنند‌.

پریدر اظهار داشت: تنها بازیکن خارجی این لیگ استاد بزرگی از کشور ارمنستان بود که برای بخش آقایان تیم پرسپولیس بازی می‌کرد. برای بانوان بهتر است که بازیکنان اصلی ما با هم رقابت کنند، تا زمانی که تعداد میزها به سه تا افزایش پیدا نکند، بهتر است از بازیکنان خانم خارجی استفاده نکنیم. حتما این موضوع در کمیته لیگ مطرح خواهد شد، این لیگ به صورت یک هفته‌ای برگزار شد و هدف ما این بود که مسابقات حذفی، برق‌آسا و رپیت هم برگزار کنیم. من سعی می‌کنیم مذاکراتی داشته باشم و تا برای همان مسابقات حذفی تعداد میزها را بیشتر کنیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج در پایان گفت: سه تیم برتر به مسابقات قهرمانی شهرهای آسیا اعزام خواهند شد، این رقابت‌ها به صورت تیمی است و در آیین‌نامه مسابقات آسیا حضور بانوان الزامی نیست. همچنین تیم‌های رقیب از ورزشکاران خانم استفاده نمی‌کنند، اما سال‌های پیش تیم ملی بانوان ایران در این مسابقات حاضر شد. شاید بشود باز هم بتواند تیم ملی بانوان در آن تورنمنت حضور داشته باشد اما باید ابتدا سعی کنیم اعزام‌های اصلی بانوان را انجام دهیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز