سردار قاسم قاسمی:

وزارت ورزش و جوانان ۱۲۰ هزار نفر ورزشکار معلول را تحت حمایت قرار داده است

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۸:۴۰:۱۴
کد خبر: ۹۳۱۸۳۱
وزارت ورزش و جوانان ۱۲۰ هزار نفر ورزشکار معلول را تحت حمایت قرار داده است
مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران در دیدار دکتر سلطانی فر با کارمندان معلول این وزارتخانه به مناسبت روز جهانی معلولین گفت: در سال 96 قانون حمایت از معلولین در مجلس به تصویب رسید که به حل بخش عمده ای از مشکلات معلولین در کشور کمک کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان سردار قاسم قاسمی در این دیدار ضمن تبریک 12 آذر روز جهانی معلولین گفت: باید از دکتر سلطانی فر، خانم فرامرزیان، اقای ناظمی و مجموعه وزارت ورزش تشکر کنم که همواره نگاه خاصی به کارمندان معلول و ورزشکاران این حوزه داشتند و آنها را مورد حمایت خود قرار دادند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران ادامه داد: در دنیا حدود 500 میلیون و در ایران هفت و نیم میلیون معلول داریم که با توجه به جمعیت کشور عدد قابل توجهی است. در سال 96 قانون حمایت از معلولین در مجلس به تصویب رسید که به حل بخش عمده ای از مشکلات معلولین در کشور کمک کرد. وزارت ورزش و جوانان در کنار سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش نقش اساسی در امور معلولین کشور دارد.

وی افزود: سازمان بهزیستی حدود یک و نیم میلیون معلول و وزارت آموزش و پرورش 160 هزار دانش آموز معلول را تحت پوشش خود دارند. وزارت ورزش و جوانان 120 هزار نفر ورزشکار معلول را تحت حمایت قرار داده که 100 هزار نفر در حوزه همگانی و 20 هزار نفر در حوزه قهرمانی فعالیت می کنند.

سردار قاسمی در پایان گفت: دولت در سال 99 بودجه خاصی برای وزارت خانه هایی که برنامه ویژه برای معلولین دارند در نظر گرفته است که امیدواریم ما هم بتوانیم در این راستا حرکت کنیم. امروز 4 نفر از کارمندان معلول وزارت ورزش و دو تن از ورزشکاران معلول که کسب سهمیه پارالمپیک کرده اند به نمایندگی از کل جامعه معلولین ورزش کشور اینجا بودند که امیدواریم این دیدار سبب رفع هرچه بیشتر مشکلات این عزیزان شود.

نظر شما