ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

دست خالی ایران از جوایز قاره کهن/ نزدیک‌تر شدن پروفسور به نیمکت تیم ملی/ ویترین افتخارات شعبده باز براق تر شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۵:۲۴:۴۳
کد خبر: ۹۳۱۹۷۷
دست خالی ایران از جوایز قاره کهن/ نزدیک‌تر شدن پروفسور به نیمکت تیم ملی/ ویترین افتخارات شعبده باز براق تر شد
دنیای ورزش شاهد اتفاقات تلخ و شیرین زیادی بود که برخی از آنها می‌پردازیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ درهفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: لیونل مسی

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا، توپ طلای بهترین بازیکن سال 2019 جهان را از آن خود کرد. ستاره آرژانتینی که از نظر فردی سال بسیار خوبی را سپری  کرده بود، بالاتر از رقبایی چون فن دایک، کریستیانو رونالدو و سادیو مانه این عنوان را از آن خود کرد تا با شش توپ طلا، از این حیث در تاریخ فوتبال بی رقیب لقب گیرد. لیونل مسی بعد از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن و دریافت جایزه توپ طلای فرانس فوتبال گفت: باید از همه روزنامه‌نگارانی که در این رده‌بندی به من رای دادند تشکر کنم. همچنین از هم بازی‌های خود نیز ممنون هستم. ده سال پیش که من اولین توپ طلای خود را دریافت کردم، همه چیز و رخ دادن این اتفاقات برایم غیرقابل تصور بود. این فوتبال همان چیزی است که من عاشق آن هستم و امیدوارم خداوند کمک کند این روند برایم تا سال های سال ادامه داشته باشد.

بازنده هفته: afc

برترین‌های فوتبال آسیا در بخش‌های مختلف روز (دوشنبه) 11 آذر در هنگ‌کنگ برگزار و جوایز گوناگونی به نفرات برتر اهدا شد. اما نکته عجیب برترین‌های امسال و انتخاب داوران این بود که کشور ایران که همیشه در ادوار گذشته حداقل در یک بخش صاحب جایزه می‌شد در این دوره با اینکه در پنج بخش مختلف کاندیدا داشت، نامزدهای ایرانی در این مراسم جایزه‌ای کسب نکردند. علیرضا بیرانوند (نامزد مرد سال فوتبال آسیا)، سردار آزمون (لژیونر سال آسیا)، مهدی جاوید (فوتسالیست سال آسیا)، کتایون خسرویار (مربی زن سال آسیا) و فدراسیون فوتبال ایران (بهترین فدراسیون الهام‌بخش) نمایندگان ایران در این مراسم بودند. بر کسی پوشیده نیست که در کنار لابی ضعیف فوتبال ایران در آسیا برای تقسیم جوایز، معضل همیشگی لابی‌گری شیخ سلمان و کشورهای عربی برای به انزوا کشیدن ایران همچنان پابرجاست.

شخصیت هفته: برانکو ایوانکوویچ

این روزها که خبر فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس دهان به دهان بین اهالی رسانه می‌چرخد از برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان گزینه اول فدراسیون برای هدایت تیم ملی نام برده می‌شود، مربی‌ای که ۴ فصل موفق را در پرسپولیس سپری کرد و پیش‌تر از این هم سرمربی تیم ملی بوده است. هرچند که پیش از این برانکو مذاکرات بین فدراسیون ایران را رد می‌کرد ولی در نهایت این مربی چندی پیش با تائید مذاکرات به نوعی برای هدایت تیم‌ملی ایران چراغ سبز نشان داد.

نقد هفته: داوری

مدت‌هاست اعتراضات به تصمیمات داوری نه تنها در فوتبال بلکه در سایر رشته‌های مطرح و به ویژه رشته‌های تیمی در ایران وجود دارد و این معضل همواره دستاویزی بوده برای پوشاندن نتایج ضعیفی که توسط تیم‌های مختلف کسب شده است. البته عموماً در مقاطع حساس پایان فصل مسابقات این اعتراضات به اوج خودش می‌رسید. اما نکته جالب این دوره از مسابقات هجمه‌ها و البته اشتباهات فاحش داوری است که هنوز مسابقات به نیم فصل اول هم نرسیدند. اوج این اعتراض‌ها هم مربوط به دیدار دو تیم استقلال و سپاهان در هفته دوازدهم لیگ برتر در اصفهان می‌شود که در یک صحنه کاملا مشکوک داور بازی خطای بازیکن سپاهان را نادیده گرفت و خطایی که به اعتقاد اکثر کارشناسان پنالتی بود را پنالتی اعلام نکرد. موضوعی که با گذشته نزدیک به یک هفته هنوزم هم مورد نقد کارشناس فوتبال است.

مسابقه هفته: استقلال- سپاهان

دو تیم سپاهان و استقلال در ادامه رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه نصف جهان درحالی مقابل هم صف‌آرایی کردند که این دیدار در نهایت با تساوی 2-2 به پایان رسید. سپاهان با تساوی در این بازی 23 امتیازی شد  وبالاتر از شهر خودروی مشهد به صدر جدول صعود کرد. استقلال 22 امتیازی نیز در رده سوم جدول باقی ماند. استقلالی‌ها درحالی برد را در این مسابقه از دست دادند که می‌توانستند با کسب سه امتیاز این دیدار، علاوه بر ثبت هفتمین برد متوالی خود در لیگ، بعد از حدود سه سال به صدر جدول برگردند که امید نورافکن، بازیکن سابق این تیم که در این فصل برای سپاهان به میدان می‌رود، رویای آبی‌ها را بر باد داد.

پیشنهاد هفته: دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال روز پنج‌شنبه 14 آذرماه با برگزاری 6 دیدار خاتمه می‌یابد و در یکی از مهمترین بازی این رقابت‌ها ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان پرسپولیس تهران خواهد بود. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که ذوبی‌ها قصد دارند تا با پیروزی مقابل پرسپولیس ناکامی‌های اخیر را جبران کرده و دوباره به روزهای اوج‌شان بازگردند و در آن سو هم  سرخپوشان پایتخت هم تلاش می‌کنند تا با کسب 3 امتیاز این دیدار فاصله‌شان را با سایر مدعیان حفظ کرده و همچنان از شانس قهرمانی دور نمانند. اما در سایر بازی‌های مهم هفته آبی پوشان استقلال در ورزشگاه آزادی از شهرخودور تیم دوم جدول رده بندی پذیرایی خواهند کرد، در قائمشهر دو تیم سپاهان و نساجی رودر روی هم قرار می‌گیرند  و در تبریز هم تراکتور میزبان شاهین بوشهر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز