بهرام ساوه‌شمشکی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اسکی‌بازان باید از رده سنی پایه پرورش پیدا کنند/ ۶ سهمیه در المپیک زمستانی ۲۰۲۰ جوانان داریم

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۰:۲۱:۰۸
کد خبر: ۹۳۲۶۰۴
اسکی‌بازان باید از رده سنی پایه پرورش پیدا کنند/ ۶ سهمیه در المپیک زمستانی ۲۰۲۰ جوانان داریم
دبیر فدراسیون اسکی ایران گفت: ما باید ورزشکاران را از رده سنی پایه طبق آموزش‌ها و سبک‌های مطرح اسکی دنیا پرورش دهیم که در سنین بالا‌تر اختلاف کم‌تری در آینده داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بهرام ساوه‌شمشکی، دبیر فدراسیون اسکی، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی اعزامی به المپیک زمستانی ۲۰۲۰ جوانان بیان کرد: انتخابی تیم ملی آلپاین در هفته گذشته برگزار شد، در هفته پیش‌رو هم اگر شرایط جوی اجازه دهد مسابقات ادامه خواهد داشت و رقابت‌های انتخابی رشته‌های صحرانوردی و کوهستان برگزار می‌شود تا ترکیب اصلی تیم اعزامی نهایی شود. تا به حال ۶ سهمیه در المپیک زمستانی ۲۰۲۰ جوانان کسب کردیم. انتخابی بین اسکی‌بازان ایران بود که در رشته آلپاین برگزار شد.

وی افزود: در بخش بانوان تقریبا حضور آرتمیس حسینی قطعی شده است و در بخش آقایان هم رهام صبا نتیجه خوبی به دست آورده است. ان‌شاءالله طی هفته آینده هم انتخابی دو رشته دیگر برگزار خواهد شد و نتیجه نهایی تیم اعزامی را به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.

ساوه‌شمشکی اظهار داشت: باتوجه به این‌که رشته اسکی کوهستان بسیار نوپاست، ورزشکاران ما هم در این رشته آمادگی خوبی دارند، من پیش‌بینی می‌کنم در رشته اسکی کوهستان بتوانیم عملکرد بهتری نسبت به دو رشته دیگر داشته باشیم. سخت‌ترین و مهم‌ترین رشته اسکی در جهان ابتدا آلپاین و پس از آن صحرانوردی است که قدمت خیلی زیادی در اروپا و آمریکا شمالی دارد. خیلی سخت است که بخواهیم در این رشته‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

دبیر فدراسیون اسکی در پایان گفت: باتوجه به این‌که رشته اسکی کوهستان به‌تازگی راه‌اندازی شده و هنوز اختلاف سطح بین کشورها به وجود نیامده است، امیدوارم بتوانیم در این رشته عملکرد خوبی داشته باشیم. اختلاف سطح تمام رشته‌های اسکی در رده سنی جوانان کم‌تر از بزرگسالان است. برنامه فدراسیون هم برای رده‌های سنی پایه است که اختلاف بسیار کم است یا اصلا وجود ندارد. ما باید از همین رده سنی ورزشکاران را طبق آموزش‌ها و سبک‌های مطرح اسکی دنیا پرورش دهیم که در سنین بالا‌تر اختلاف کم‌تری در آینده داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز