رسانه‌ها در ایجاد همدلی نقش مهمی دارند؛

کولاکوویچ: حضور در المپیک جزو منافع ملی است/ تعطیلی لیگ مشکلی به وجود نمی‌آورد/ نمی‌توانم قول دهم در المپیک روی سکو می‌رویم

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۳:۵۵:۲۹
کد خبر: ۹۳۳۲۰۷
کولاکوویچ: حضور در المپیک جزو منافع ملی است/ تعطیلی لیگ مشکلی به وجود نمی‌آورد/ نمی‌توانم قول دهم در المپیک روی سکو می‌رویم
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: داورزنی به عنوان یک مسئول زحمتکش برنامه‌های بلند مدت خود را مشخص کرده است ولی درباره روی سکو رفتن در المپیک نیاز به یکسری فاکتورها داریم که اگر الان بخواهیم در مورد این فاکتورها حرفی بزنیم به زمان خیلی زیادی احتیاج داریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال در نشست خبری و در جمع خبرنگاران با اشاره به رابطه خوب میان اعضای کادر فنی اظهار داشت: در رابطه با دستیارانم همیشه پاسخگو بودم. با پیمان اکبری، سعید رضایی و سایرین دستیاران روابط خوبی دارم و هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد. همیشه شرایط به همین روال بوده است و دو مربی خارجی تیم نیز  فردا به سمت ایران حرکت خواهند کرد و به ما ملحق خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پس از جام جهانی کنفراس خبری برگزار نکردید، گفت: در خصوص کنفراس ها فدراسیون تصمیم گیری می کند. در آن زمان فدراسیون تصمیم گرفت و من هم پذیرفتم.

سر مربی تیم ملی والیبال پیرامون وضعیت آماده سازی تیم نیز اظهار داشت: روندآماده سازی یک روند پرفشار و جدی است و ما نیاز به یک آماده سازی جدی داریم. در حال حاضر ما 6 بازیکن لژیونر داریم که بعدا به ما اضافه خواهند شد و در این مدت با بازیکنان داخلی این اردوها را برگزار خواهیم کرد.

کولاکوویچ در ادامه با اشاره به فشرده بودن لیگ خاطر نشان کرد: از زمانی که داورزنی آمد تصمیم گرفت، لیگ زودتر تعطیل شود که به نظر من هم لازم بود لیگ زودتر تعطیل شود. ما الان10هفته از لیگ را سپری کردیم  وبنابراین  رقابتها خیلی فشرده بود. مربیان لیگ مقصر نیستند چون بازیکنان وقتی به اردو آمدند، آماده نبودند و باید خود را با شرایط جدید وقف می دادند و به همین دلیل زود شروع کردیم. در نهایت همه اطلاع دارند که در استرالیا هنوز لیگ شروع نشده و خودشان را برای انتخابی آماده می‌کنند. منافع ملی واقعا ارجحیت دارد. برای صعود به المپیک باید تلاش کنیم و جز این راه دیگری نداریم. قطعا در این تورنمنت فشار روانی هم به تیم وارد خواهد شد . به همین دلیل باید از الان خودمان را آماده کنیم. تیم ملی ایران نیاز به حمایت همه دارد از فدراسیون گرفته تا مردم و ... رسانه‌ها که بی شک در ایجاد این همدلی نقش مهمی دارند.

وی افزود:  بازیکنان بیشتر به لحاظ ذهنی خسته هستند و با توجه به فرصتی که داریم تلاش خواهیم کرد این بازیکنان علاوه برآمادگی جسمی از نظر روحی هم آماده شوند. حضور در المپیک جزو منافع ملی است اگر بخواهیم تغییری در لیگ ایجاد کنیم یک ایثار بزرگ برای تیم ملی است. فکر می‌کنم اسیب بزرگی برای والیبال نیست چرا که لیگ ایران در اردیبهشت هم تمام شود بازهم زمان کافی برای اماده سازی تیم برای حضور در سایر رقابت‌ها را داریم. مشکل بیشتر برای لژیونرها ایجاد خواهد شد در این خصوص. لیگ ملت‌ها پس از اتمام لیگ برتر برگزار خواهد شد. مشکلی نمی‌بینم که با تعطیلی لیگ در آینده به مشکل برخورد کنیم.

کولاکوویچ درباره نقد رسانه‌ها خاطرنشان کرد: اگر نقد چیزی است که در رسانه‌ها مطرح می شود باید دید چه کسی نقد می‌کند. اگر منظورتان مربیان لیگ هستند مشکلی برای مشورت نداریم و قطعا از کمک هایشان استفاده خواهیم کرد ولی اینکه هرکسی خود را کارشناس مطرح کند باید ثابت شود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرگزاری برنا مبنی براینکه با توجه به قول داورزنی چقدر شانس روی سکو قرار گرفتن ایران وجود دارد اظهار داشت: طبیعتا چنین چیزی را نمی‌توان قول داد ولی ما همه می‌توانیم تلاش کنیم برای اینکه روی سکو برویم. این داستانی است که همه دوست دارند بشنوند. نه من و نه هیچ یک از مربیان خارجی نمی‌توانند چنین قولی را  بدهند. داورزنی به عنوان یک مسئول زحمتکش برنامه‌های بلند مدت خود را مشخص کرده است ولی در این خصوص نیاز به یکسری فاکتورها داریم که اگر الان بخواهیم در مورد این فاکتورها حرفی بزنیم به زمان خیلی زیادی احتیاج داریم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر پتانسیل و ساختار والیبال ایران که بتواند به طور جدی قول بدهد که روی سکو می‌رویم وجود ندارد ولی با توجه به نیروهای جوانی که داریم اگر در کنار نیروهای جوان ساختارها نیز رشد کند قطعا پتانسیل روی سکو  رفتن در آینده که جزو اهداف بلند مدت است  را داریم. البته الان مشکل اصلی ما این نیست که در المپیک روی سکو می‌رویم یا نه، الان مهم گرفتن سهمیه المپیک است.

کولاکوویچ ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ تنها مدالی که برای ایران کسب شد در زمان من اتفاق افتاد. البته نمی‌گویم که من در نتایج اخیر والیبال مقصر نبودم ولی می‌گویم که بهترین دوران مربیگری من در ایران بوده چون فدراسیون حامی من بوده و اگر ببینم که عملکرد خوبی ندارم و برای والیبال ایران مثمر ثمر نیستم قطعا استعفا خواهم داد.

وی همچنین درباره بحث جوانگرایی در تیم ملی گفت: جوانگرایی به این معنی نیست که همه را کنار بگذاریم. جوانگرایی یعنی باید بازیکن‌های با تجربه بمانند و جوانان در کنار آن‌ها کم کم آموزش ببینند و بعد جایگزین شوند. امسال هم به تعدادی بازیکن جوان فرصت دادیم  و اینطور نبوده که فقط از باتجربه‌ها استفاده کنیم. استفاده از جوانان هم البته نشان داد که ایران در این خصوص پتانسیل خوبی دارد. لیگ جهانی به ما نشان داد که روی بازیکنان جوان میتوان حساب کرد. برای مثال بازیکنی مانند مجرد دیگر جای خود را ترکیب تثبیت کرده است بازیکنانی مانند یلی و ... را کم کم می توانند به این سطح برسند.

کولاکوویچ ادامه داد: لهستان تعداد زیادی بازیکن در اختیار دارد که در رقابت‌های مختلف از انها استفاده میکند و در لیگ ملت‌ها هم که از ترکیب اصلی استفاده نکرد این بود که لیگ ملت‌ها اولویت آنها نبود‌ و به المیپک فکر می‌کردند‌. ما اولویت‌بندی نکرده بودیم و من احساس کردم که باید به مراحل بالاتر برویم و به همین دلیل از ترکیب اصلی در لیگ ملت‌ها استفاده کردم.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: تقویم مسابقات به ما تحمیل کرده است که با این روند پیش برویم و تازه چند روز است که تمرینات را شروع کردیم. ما الان با این ۱۸ بازیکن ادامه خواهیم داد تا در ادامه لژیونرها نیز به ما اضافه خواهند شد. بنابراین هیچ تدارکاتی خاصی را نمی توانیم جز تمرین داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز