اسماعیل حلالی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برخی در تراکتور مشاوره اشتباه به زنوزی می‌دهند/ پیرمرد ۷۰ ساله را به خاطر منفعت شخصی به تبریز آوردند/ پرسپولیس نیم فصل دوم را طوفانی آغاز می‌کند

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۵:۲۸:۵۲
کد خبر: ۹۳۳۴۰۱
برخی در تراکتور مشاوره اشتباه به زنوزی می‌دهند/ پیرمرد ۷۰ ساله را به خاطر منفعت شخصی به تبریز آوردند/ پرسپولیس نیم فصل دوم را طوفانی آغاز می‌کند
بازیکن اسبق تیم تراکتور گفت: نگاه مسئولان تراکتور باید به نیروهای بومی عوض شود و یک بار هم که شده به مربیان داخلی اعتماد کنند و آن خرجی را که می‌خواهند برای مربی خارجی انجام دهند برای سخت‌افزارها انجام دهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل حلالی، پیشکسوت تیم فوتبال تراکتور، پیرامون رفتن مصطفی دنیزلی، سرمربی این تیم، به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه در باشگاه تراکتور عده‌ای هستند که فقط به فکر جیب خودشان هستند. اگر این باشگاه مانند فدراسیون فوتبال به صورت دولتی اداره می شد می‌گفتم عین خیال آقایان نیست که چقدر به مربی خارجی پرداخت می‌کنند، چراکه آنها از جیب هزینه نمی‌دهند اما در تراکتور قضیه فرق می‌کند و برخی متاسفانه به مدیرعامل و شخص زنوزی مشاوره‌های بد و اشتباه می‌دهند.

وی افزود: آن فردی که همه ما آن را می‌شناسیم و صبح و شب در قهوه‌خانه می‌نشیند چرا باید برای تراکتور تصمیم بگیرد؟ بازیکن معرفی کند، مربی ۷۰ ساله بیاورد که فقط به فکر پول است و در نهایت هم به هدفش برسد. هواداران تراکتور فراموش نمی‌کنند این تیم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد، به دلیل اینکه یک مربی که ادعا می‌کرد تراکتور را از بچه‌هایش بیشتر دوست دارد از آنها شکایت کرد و آن‌ها را به یک دردسر بزرگ انداخت. واقعیت این است که نگاه مسئولان تراکتور باید به نیروهای بومی عوض شود و یک بار هم که شده به مربیان داخلی اعتماد کنند و آن خرجی را که می‌خواهند برای مربی خارجی انجام دهند برای سخت‌افزارها انجام دهند. تبریز شهری است که حداقل ۵ ماه در سال نمی‌توان به دلیل سرما به راحتی تمرین کرد و اگر یک زمین مناسب و امکانات لازم باشد تیم در فصول سرد نیز می‌تواند تمرین کند اما متاسفانه همان افرادی که می‌گویم بر روی همه چیز احاطه دارند و فقط هم به فکر جیب خودشان هستند.

حلالی ادامه داد: نکته دیگر در مورد تراکتور این است که برخی بازیکنان از مربی به مدیریت نزدیک‌تر هستند برای تیم نیز تصمیم می‌گیرند. تراکتور خرج زیادی در خرید بازیکن کرده است، آیا بهتر نبود جای خرید ۳ کاپیتان تیم ملی که سنی از آنها گذشته چند بازیکن دونده هم در کنارشان باشند؟ بالاخره در فوتبال باید دوید، این تیم هارمونی و بالانس لازم را ندارد. چرا باید طیبی دفاع وسط نفت مسجدسلیمان از تراکتور برود، آن‌وقت بازیکنی که یک فصل ۱۰ دقیقه در تراکتور بازی نکرده‌ بماند؟

وی افزود: نکته تاسف‌برانگیز این است که افرادی که ظاهراً هیچ‌کاره و در اصل همه کاره هستند برای تیم تصمیم می‌گیرند و فقط هم به فکر جیب خودشان هستند. یک مربی خارجی می‌آورند که نتیجه نگیرد و دیواری هم کوتاه‌تر از دیوار مربی پیدا نمی‌شود. راه‌حل برون رفت تراکتور از این مشکلات تکیه و اعتماد به نیروهای بومی است آن زمان که ما در تراکتور بازی می‌کردیم روی برف هم تمرین می‌کردیم. حالا چند بازیکن حاضرند روی برف تمرین  کنند؟ بازیکن از همه دیرتر می‌آید و از همه زودتر به هتل برمی‌گردد. امیدوارم مشکلات این تیم حل شود و آن هم با آمدن مربیانی مانند یحیی گل‌محمدی حل خواهد شد. اگر برخی نگویند حلالی می‌خواهد خودش به تراکتور نزدیک شود! یک مربی خوب ایرانی که پیش از این امتحان خود را پس داده می‌تواند همه چیز را در تراکتور درست کند و البته نان آنهایی که هر روز به دنبال تغییر در تراکتور بودند برای همیشه قطع می‌شود و مشکل آنها نیز همین است .

هافبک اسبق پرسپولیس در مورد آخرین وضعیت این تیم نیز اظهار داشت: خوشبختانه پرسپولیس شکل واقعی خود را کم‌کم پیدا کرده است. البته ۱۳ هفته زمان زیادی برای این موضوع بود، اما چهار باخت نیز دور از انتظار برای تغییر سرمربی نبود ولی مشکل این است که ما به رقیبان در بازی 6 امتیازی باختیم، مثل شهر خودرو که از آنها بهتر بودیم و در دقیقه 4+90 گل خوردیم و سپاهان. وقتی ما یک مربی حرفه‌ای خارجی می‌آوریم باید پولش را نیز سر وقت بدهیم و این در مورد بازیکنان خودمان نیز صدق می‌کند و این تیم نباید مشکلات مالی داشته باشد. شک نکنید پرسپولیس با همین روند می‌تواند یک نیم فصل طوفانی خوب را آغاز کند چرا که تیم به لحاظ روحی روانی در بسیار خوبی قرار دارد و به لحاظ تاکتیکی و تکنیکی نیز بازیکنان آماده‌اند. ما نیاز به خرید یک یا دو مهاجم خارجی داریم که سطح فوتبال آنها از فوتبال ایران بالاتر باشد و بتوانند برای پرسپولیس بازی در بیاورند. نه بازیکنی که در یک فصل ۳ گل زده و یک دلال آن سه گل را روی یک سی‌دی می‌ریزد و مربی نیز فکر می‌کند این بازیکن کیفیتش آن چیزی است که به او نشان می‌دهند. اما وقتی به ایران می‌آید چارچوب دروازه را نیز نمی‌شناسد.

حلالی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در زمان مدیریت قبلی می‌خواستند سیدجلال را از تیم حذف کنند و به همین دلیل کنعانی‌زادگان را، که یک بازیکن ملی‌پوش و با کیفیت است، به تیم آورده‌اند اما سیدجلال در چند بازی گذشته نشان داد رهبر قدرتمندی است و می‌تواند تا چه حد در پرسپولیس تاثیر مثبت داشته باشد.

نظر شما
پرونده ویژه